Hallo, Mijn man heeft in oktober te horen gekregen dat hij waarschijnlijk ontslagen word. Hij is hiervoor in beroep gegaan omdat dit op verkeerde gronden is aangevraagd maar dit terzijde. Dit loopt nu allemaal en de advocaat en het uwv zijn er nog volop mee bezig. Nu ontvangt hij wel een ww uitkering ook omdat zijn werkgever geen loon meer heeft betaald. Mijn man heeft nooit zijn ontslag getekend dus is hij in principe nog in dienst toch? Zijn advocaat zegt dat zolang dit allemaal speelt hij nog nergens anders aan de slag kan omdat hij nog in dienst is. Uwv wilt dat hij gaat solliciteren omdat hij ww krijgt. Op zich is dat logisch dus mijn man is daar volop mee bezig. Het probleem alleen is is dat als hij ergens op gesprek komt hij niet kan zeggen wanneer hij kan beginnen omdat dit allemaal nog loopt. Nu was ik bezig om toeslagen etc te wijzigen maar kom ik het volgende probleem tegen. -Hebben wij nu nog recht op kinderopvangtoeslag ? Mijn man is in principe nog in dienst bij zijn werkgever en ik verwacht niet dat dit voor 01 januari rond is. Maar hij krijgt natuurlijk ook een ww uitkering en op de site staat dat je dan geen recht hierop heb. Weet iemand van jullie hoe het nu precies zit !
Beste Wendyw80, UWV vergoedt alleen gedeelte van de kinderopvangkosten als je een re-integratietraject volgt via UWV. Uit je vraag kan ik niet afleiden dat je man zon traject volgt. Hij heeft dan geen recht op een vergoeding van UWV. Of jullie recht hebben op de kinderopvangtoeslag, kan ik niet beoordelen. Deze toeslag wordt betaald door de belastingdienst. Ik raad je aan om daar te informeren waar je recht op hebt. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare