In juni ga ik met zwangerschapsverlof van ons 2de kindje. Nu wil ik de oudste minimaal 1 keer per week naar de gastouder laten gaan. Ik merk dat dit voor haar (en voor mij) goed is. Maar krijg ik tijdens mijn verlof wel gewoon kinderopvangtoeslag? kan op de site van de belastingdienst hier niets over vinden..
Weet iemand misschien ook hoe het zit als je ziek bent door zwangerschap? Ik zit nu in de ziektewet door bekkenklachten. Maar heb je dan ook recht op kinderopvangtoeslag? (Sorry TS dat ik inbreek, maar dacht hoef ik geen nieuw topic te openen. )
Bedankt voor de reacties Haha geeft niks hoor! Mij lijkt als dit tijdens je verlof door loopt, dit dan ook tijdens ziekte doorloopt..
De KOT loopt ook bij ziektewet gewoon door, want je hebt nog steeds gewoon een contract voor een bepaald aantal uren. Het maakt in principe niet uit of je die uren werkt of niet.
Ja loopt gwn door. Ik zit al vanaf 20wkn volledig thuis. Heb de belastingdienst toen gebeld en zolang je een arbeidscontract hebt loopt alles gewoon door.
Oké super om te weten, want ga er ook gebruik van maken van de gastouder. Kan ik even wat in babykamer doen of gewoon rusten haha.
Oh goed topic dit! Ben ook van plan om mijn oudste naar de gastouder te laten gaan maar fijn dat het gewoon doorloopt!
Ja fijn om te weten zeg Hier blijft de oudste straks ook 1 dag naar de opvang gaan. Heb ik ook even 1 dag rust.