Ik heb sinds ongeveer week 30 last van steken in mijn vagina. Het is voornamelijk als ik een stuk loop. Het voelt alsof er plots een scherp voorwerp in mijn onderkant steekt. Ik kan dan niet doorlopen maar verkramp helemaal. Meestal is het 1 steek en daarna stopt het direct. Soms iets van 3 steken achter elkaar. Zo een gemene pijn! Als ik op straat loop hoop ik dat niemand me ziet verkrampen. Ik denk dat dit indalen is, de verloskundige denkt dit ook. Ik vraag me af als je baby door je bekken gaat tijdens de bevalling heb je dan heel de tijd die steken??? Qua pijnbeleving vind ik dit erg heftig en het onverwachte maakt dat ik schrik. Herkennen andere meiden dit ook?
Hallo kuikentjepiep, helaas geen advies of kennis. Maar ik herken dit ook dus blijf dan ook even mee lezen. Ben benieuwd wat andere dames zeggen.
Hier hetzelfde hoor met die steken, kan het me niet herinneren dat ik dat tijdens de bevalling van de eerste heb gehad. Het hoort volgens mij echt bij het indalen.
Ik heb dit mn vorige zwangerschappen niet gehad. Wel indalingsweeen, maar geen steken. Deze keer heb ik het allebei. Tijdens mn beide bevallingen geen last gehad van steken.
Ik heb zonet ook deze steken gehad. Kon echt even niets doen zo scherp waren ze. Nu is het weer weg... Ook indalingssteken neem ik aan?
De steken van de indaling deden mij ook pijn en moest echt even stil staan maar dit voelde ik niet bij de bevalling. Weeen zijn meer golven van pijn. En geloof me, daar zijn indalingsweeen niks bij. De echte weeen waren voor mij de hel op aarde, zo een pijn had ik nooit gehad en zal ik ook nooit opnieuw krijgen. Dat is pijn dat nergens mee te vergelijken is
Is dit nodig om te vermelden? Erg geruststellend is het in ieder geval niet voor de dames hier... Anyway Ontopic: ik denk dat ik nu ook het indalen voel! Ben 34+1 weken zwanger en de hele nacht last van weeen en overdag vooral steken. Zowel bij lopen als zitten. Durf niet eens in mijn eentje naar stad te gaan
Ik ken het, heb het ook gehad als ik langere stukken wandelde. Tijdens de bevalling voelt het heeeel anders, dat is niet te omschrijven maar niet zo irritant als die steken.
Ik heb dezelfde pijn dus weet wat je bedoeld. De gynaecoloog gaf aan dat dat waarschijnlijk bij het indalen hoort inderdaad. En misschien extra bekkenklachten?