wie heeft deze? en heeft hij nut? zit het prettiger? en waar kan je hem kopen, ben bij prenatal geweest maar hebben ze hem niet, alleen via internet bij babywalz, maar zie hem liever eerst voor dat ik hem aanschaf alvast bedankt!
IK heb zo'n ding, Het gaat onder je buik dan zitten. Het is veiliger. zeggen ze... Ik heb hem gekocht in Schagen bij een babywinkel
Zit normale autogordel dan niet meer lekker? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog weinig van gemerkt hebt en loop nu toch al tegen het einde. Heb het gevoel dat ze tegenwoordig van alles verzinnen dat zogenaamd beter zou moeten zijn...
Je heb geen zwangerschaps-auto gordel nodig. De gewoone gordel klik je vast en de onderste band schuif je onder je buik en de diagonaale band blijft zoals ie altijd is ..schuin en tussen je borsten door... Zo hoort het en is de beste bescherming. Sommige mensen kliken eerst de gordel vast en gaan zitten en doen over hun hoofd de schuine band om zich heen...zo is je heup niet beschermd..neem dat advies niet ten harte.
Ik heb ook nooit moeite gehad met de gewone autogordel en had toch een behoorlijke buik op het einde. Mijn advies: geef je geld uit aan iets leukers
Dit heb ik de vorige zwangerschappen ook gedaan, omdat ik het toch wat eng vond i.v.m. met een negatieve bloedfactor. Mij werd toen verteld dat het een kleine bloeding kon veroorzaken als de gordel opeens hard werd aangetrokken bij mn buik. Dat kan normaal gesproken geen kwaad, maar zou met een negatieve bloedfactor problemen kunnen geven. Zal er eens naar vragen als ik zwanger ben geworden.
Wat bedoel je met negatieve bloedfactor? als je de onderste band onder je buik doet heeft je buik geen last bij aantrekken... Me zus die dee het ook zo alleen die is zwaar obesitas patient dus waarschijnlijk paste het gewoon niet
De resusfactor van je bloed kan positief en negatief zijn. Bij mij is die negatief en dan wordt er tijdens en na de zwangerschap op een aantal dingen extra gelet en krijg je een paar prikken extra. Als bloed van het kindje zich zou vermengen met bloed van de moeder (resus negatief) tijdens de zwangerschap en het kindje heeft positief bloed, dan kan de moeder antistoffen gaan aanmaken tegen het kindje in de buik.
Ik doe dus ook alleen de schuine band nog om en niet het stuk over de buik... Ik vind het echt doodeng om de snelweg op te gaan met die band op of onder je buik... ?
Dat is niet veilig. Je bent echt slecht beveiligd bij ongelukken. Let wel je kindje heeft jou nodig om het veilig te hebben. Jouw veiligheid staat dus voorop. Doe gewoon je gordel om en doe de band onder je buik dan kan er niets mis gaan en jij bent gewoon goed beschermd!
Ik heb de gordel ook en ik ben er heel erg blij mee ! Het geeft me een geruster gevoel. Ik heb hem bij littlepeople gekocht daar kost hij 40 euro, maar was voor 50% korting in dfe aanbieding. Voor die 20 euro ben ik wel een stuk geruster. Dus mij is het het geld dubbel en dwars waard !
Ik had ook die van baby-walz gekocht. Is hetzelfde idee als de gordel onder je buik doen, alleen dan wordt het door het gordelding vastgehouden en zit de band dus echt goed tussen je buik en je benen. Ik vond het echt een fijn ding. Vond het idee van zo'n gordel die in je buik kan schieten toch niet zo fijn.
Het is levensgevaarlijk om je gordel niet (goed) om te doen. Ik zou eerst eens googlen of op 3VO kijken voor je zo in je auto stapt. Bij alleen een heupgordel knal je mooi met je kop door de voorruit. Bij alleen de schuine gordel kun je jezelf ophangen. Gewoon de heupgordel zo laag mogelijk onder je buik, en aantrekken zodat hij aangesloten zit maar niet afknelt. De schuine gordel op de normale plek tussen je borsten. Je veiligheid staat toch voorop, of je nu wel of niet zwanger bent, gordels zijn niet voor niets verplicht! Als je je gordel niet goed om had kun je ook nog eens problemen krijgen met je verzekering, en niet alle hulpstukken zijn in Nederland goedgekeurd.
Ik vraag me af of het wettelijk wel is toegestaan om z'n zwangerschaps gordel te gebruiken? IK kom net terug van vakantie, 13 uur rijden en heb echt geen last van de (normale) gordel gehad.
Ik heb ook geen last van mijn gordel, draag hem gewoon op de normale manier. Ik zou overigens niet weten waar zo'n zwagerschapsgordel mijn gewone gordel naar toe zal begeleiden, hij past maar op een smal strookje.
Tja ik vind het zo'n eng idee dat die gordel je hele buik afknelt bij een ongeluk, ik heb ook geen last van de gordel normaal dragen... Ga 'm vanaf nu dan maar op de normale manier dragen! Ik moest overigens vorige week stoppen ivm alcoholcontrole en de agent keek de auto in, vroeg of ik had gedronken en toen ik zei "nee" mocht ik weer doorrijden. Vond het wel vreemd want iedereen voor me moest gewoon blazen dus ik dacht hij heeft vast mijn dikke buik en gordel gezien en ik kreeg geen commentaar!
als je inderdaad bij 3VO enz op de sites kijkt zie je dat alle andere manieren van autogordels dan de normale manier worden afgeraden ivm veiligheid, ook een speciale zwangerschapsgordel. Die verlaagt de veiligheid ook sterk.
ik had een immens dikke buik en heb mijn gordel altijd op de enige toegestane manier gedragen. de zwangerschapsgordel is ook neit toegestaan in het verkeer. daarbij valt het best wel een beetje mee met het risico op het loskomen van je placenta bij een aanrijding. je buik kan heel veel hebben. meer dan jij eigenlijk. als je een ongeluk krijgt is het belangrijk dat jíj er het beste van af komt, jíj moet tenslotte gezond zijn, om je kind gezond mee te dragen. wat betreft de negatieve factor: als jouw kindje door een ongeluk in aanraking komt met jouw bloed, dan wordt je kindje hoogstwaarschijnlijk gehaald, omdat er dan iets goed fout is! de antistoffen die jij dan aanmaakt zijn ook niet zozeer gevaarlijk voor dat kindje, maar voor ebentuele volgende kindjes. door de antistoffen zou een nieuwe zwangerschap belemmerd kunnen worden. daar krijg je dan ook alle prikjes voor, zodat dit niet gebeurd. geen gestress dus hierover, het valt allemaal best mee (behalve de prikken, die zijn gemeen! )