Pas 16 weken en al in de ziektewet.......?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lilly, 19 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hai,

sommigen van jullie hebben misschien 2 weken geleden al gelezen dat het niet zo lekker met me gaat en dat ik al halve dagen werkte (ook omdat ik de ziekte van pfeiffer heb/heb gehad).
    Twee weken terug haalde mijn vermoeidheid echt een dieptepunt en had ik een gesprek met de bedrijfsarts. Omdat ik afgelopen week op vakantie zou gaan hadden we afgesproken dat ik de week erna weer langs zou komen om te zien of het beter zou gaan en zo niet dan zouden we verder bespreken hoe of wat.
    Die afspraak is dus aanstaande donderdag.

Op dat moment had ik voor mezelf besloten om als het niet beter zou gaan me dan volledig te laten ziek melden.

Wel de week vakantie is voorbij. We hadden een prachtig huisje in de Ardennen en het was stralend weer maar ik heb het merendeel van de tijd in bed gelegen :cry: Moe, ziek, zwak en misselijk en daarbovenop zwaar verkouden en een voorholte ontsteking :(

Vandaag weer wezen werken en ben kapot.
    De hele middag in bed gelegen en de ogen uit mijn hoofd gejankt.
    Ik weet niet wat ik moet doen.
    Het voelt en klinkt zo zwak en aanstellerig, je met 16 weken zwangerschap ziek melden, dat je niet eens 12 uurtjes in de week aankan.
    O, moet er wel ook bij vertellen dat ik bekkeninstabilieit heb, dus dat komt er nog FF bij :(

Ik wil geen klaagzang houden hoor, het gaat me er niet om dat jullie me zielig vinden en ik weet dat het nog wel erger kan. Ik ben ook heel erg blij met mijn zwangerschap maar ervan genieten gaat zo wel een beetje moeilijk om eerlijk te zijn :oops:

Zijn er meer meiden die zich al vroeg in de zwangerschap hebben moeten ziekmelden? en kon je na een tijdje toch weer aan de slag?
    En hoe was dat? Ging het beter toen je thuis was of raakte je alleen maar in een dip? Ik haat het als mensen onterecht thuis zitten en meld me nooit ziek. Ik voel me zo schuldig als ik dat doe.

Ben benieuwd of ik de enige ben die al zo snel total loss is...........

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb het geluk dat ik nog op school zit en op stage ben. Op deze stage hoef ik niet elke dag te komen( thuiswerken) en het zijn mensen die zelf ook zwanger zijn geweest en weten dat je extra rust nodig hebt af en toe.

Dus ik hoef me niet ziek te melden. maar......

Als ik dus net als jij moest werken en ook 8 uren achterelkaar had ik me ook ziek moeten melden. Ik ben na 4 uren moe en moet dan weer rustig aan doen. Ik heb veel minder energie.

Voel je niet schuldig. Iedereen is anders en beleeft een zwangerschap anders. Als je je niet goed voelt ben je gewoon ziek. Wel of niet zwanger, dat maakt niet uit.

Je bent normaal niet iemand om je ziek te melden, dus dat betekent dat je nu dus wel echt even gas terug moet nemen. Je stelt je in elk geval nooit aan. Je mag luisteren naar je lichaam.

of je nu in de eerste weken, 20e week of laatste week zit, dat maakt niks uit. Ik ben nog maar 9 weken, en het valt me af en toe ook zwaar. En net als jij, ben ik nooit ziek en zet ik altijd door.

Meid, luisteren naar je lichaam, lekker ziek melden en rust nemen. Je meldt je namelijk met een goede reden ziek. Om jezelf en je kind. Daar heeft niemand iets mee te maken. En absoluut geoorloofd.

succes :p

3. Ikjethimister

15 jul 2006
    72
    0
    0
    ik heb de eerste maanden een heerlijke zwangerschap gehad en kon dus wel werken daarmee (ik werk in de kinderopvang , dus lich. heel zwaar)
    toen kreeg ik een slijmbuersontsteking in de schjouder en heb ik me noodzakelijk mtyen ziekmelden, ik heb me 50% ziek gemeld en de rest heb ik boventallig gewerkt dus niet in de groep maar administratie.
    er was heel veel begrip en nu had ik wat hoge bloedruk en mag ik de laatste drie weken niet opbouwen in uren wat ik graag wilde
    mijn leidinggevende begrijpt me volkomen en dus voole ik me echt niet schuldig dat moet je ook niet doen, jij weet het beste hpe je je voelt en of hyet echt is

4. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik ben ook al 4 weken thuis.
    Wegens misselijkheid en doodmoe en lage rugpijn en teveel vermageren.
    Het gaat nu beter met mij,ik WIL wel terug gaan werken maar ik heb bang dat als ik 1 dagje aan het werken ben,ik terug moet thuisblijven.
    Maar dat word afwachten.Ik weet niet of ik zonder mijn middagdutje kan :D

Ik ben heel blij dat ik thuis ben en het rustig aan kan doen,maar voel me ook enorm schuldig tegenover mijn baas en collega's.

Maar als het niet gaat,gaat het gewoon niet
    Blijf lekker in de zetel liggen en rust maar goed uit :D

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zit vanaf week 8 thuis. Mijn contract is niet verlengd en nu ben ik sinds september werkloos.

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben al regelmatig ziek geweest, gelukkig niet echt van lange duur. Heb door veelvuldig overgeven zo'n twee weken gemist.

Ziekmelden kan gewoon gebeuren, en als het gaat dan gaat het weer, en anders niet. Hoe vervelend het ook is.
    Ik voel me ook erg lullig als ik me weer ziek moet melden, maar ja... ik doe het niet omdat ik me zo heerlijk voel!

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik ga wel zien hoe het gesprek verloopt donderdag.

Ga wel eerlijk zeggen dat het gewoon nog echt niet gaat.
    Men, wat kan een mens moe zijn....... :confused:

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bij sommigen gaat het zwanger zijn wat makkelijker dan bij anderen die bijna 9 maanden lang ziek zijn. je kan er niets aan doen behalve je erbij neerleggen en het advies van je arts op te volgen.
    ik ben nu een paar dagen thuis, maar als het goed is kan ik eind van de week weer een paar uurtjes aan de slag.

9. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik ben ook al vanaf 8 weken thuis, eerst doordat ik gewoon te ziek was en eigelnijk meteen daarna bekkenklachten en nog veel meer klachten die ik niet allemaal op ga schrijven. ik heb voor mezelf besloten me er maar bij neer te leggen en het positieve eruit te helen door nu veel tijd met m'n zoontje door te kunnen brengen. na mijn verlof kan ik weer gaan werken. het is nu eenmaal niet anders en ben niet van plan om nog tot december me schuldig of rot te gaan voelen.

sterkte ermee meis, zoek afleiding en ga dingen doen die je wel kan en je wel erg leuk vindt om te doen. je bent immers niet eeuwig zwanger

10. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik herken het meis...maar dat weet je van mijn vorige reacties... ;)
    Wat je ook beslist...denk goed om jezelf en ga je niet schuldig voelen...niks is meer waard dan je kindje...toch? ;)

11. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    hallo lilly
    ik zit sinds 20 junie thuis,(baal als een stekker)
    en ik mag nan de arbo ook niet eerder werken dan junie/jullie volgend jaar zit dan wel met de rug in de ziekte wet en dat was ook nog voor dat ik wist dat ik zwanger was.
    veel liefs mariska

12. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hoi lilly

Ik heb me tijdens mijn eerste zwangerschap met 15 weken ziek moeten melden.Dit was mede te danken aan mijn baas.Je kent het wel hormonen enz.Ik werkte op dat moment 40 uur per week en wilde na mijn zwangerschap graag 20/24 blijven werken.Mijn baas begon mij echter te pushen dat ik per direct voor 16 uur moest gaan werken!Ja daar had ik dus geen zin in van het een kwam het ander en uiteindelijk ziek moeten melden.arboarts geweest en heb de verdere zwangerschap thuis gezeten wegens overspannenheid!Heb me daar in het begin schuldig over gevoeld tegenover mijn collegas maar ja de arboarts zei mij dat ik daar niet mee moest zitten en lekker moest genieten van mijn zwangerschap die verloopt nou eenmaal bij iedereen anders!Ik ben blij dat ik dat gedaan heb en heb er een pracht van een dochter voor terug gekregen!Ik zou zeggen maak je niet te druk en denk om je kindje!

Groetjes Claudia

Deel Deze Pagina