Hoe lang ongemakken na de bevalling?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jolanda, 16 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo,

Ik heb ook een vraagje.( nouja vraagje kan ik het bijna niet noemen)
    Bij mijn eerste kindje kreeg ik een keizersnede dus vandaar dat ik er niet veel van af weet :rolleyes:
    Nu vijf weken geleden ben ik bevallen van een gezonde zoon Aaron.
    Ik heb een knipje gehad, en volgens mijn vriend was ikeen klein beetje ingescheurd en kreeg ik daarom de knip.
    Of ik idd begon met inscheuren weet ik niet.

Maar goed ik ben gehecht, en nu heb ik nog steeds last van mijn onderkant :oops:
    Ik moet zeggen dat ik niet echt last heb van de knip, daar zit het nare gevoel namelijk niet.
    Maar mijn botten in mijn billen doen me pijn als ik zit, en verder doet mijn schaambod pijn en ehh daar vooraan doet het ook pijn .
    ( vind het een beetje genant om te vragen allemaal , maar zit me toch niet helemaal lekker vandaar).
    Ik heb echt het gevoel dat het allemaal gekneusd is, maar ik heb na de bevalling geen zwellingen of blauwe plekken gehad.
    Ook heb ik na een aantal keren het dorp ingelopen te zijn nog zo'n zwaar gevoel onderin. ( maar moet wel vier keer op en neer dorp om mijn meisje naar de basisschool te brengen)

Is dit gevoel allemaal normaal na een bevalling?
    En hoelang kan zoiets aan houden?
    Want eigenlijk hoor je niemand daarover, je hoort alles over de zwangerschap en geboorte en over hoe goed het kindje het doet, maar over het gevoel van onder na de bevalling hoor je bijna niemand.

Ik moet 25 januari wel weer naar de gyn voor controle, maar sta soms op het punt om eerder te bellen om te vragen hoe en wat.

Ik moet hier ook bij vertellen dat ik ongeveer een twee en half week geleden ook een blaasontsteking heb gehad wat me op de nieren geslagen was, want dat deed ook verschrikkelijk veel pijn, dus ik dacht dat het daarom misschien langer pijn doet.

Of misschien heeft iedereen wel last na die tijd.

Nouja goed veel vragen, hopelijk kan een van jullie me er iets meer over vertellen?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal ( zoals gewoonlijk als ik een vraag heb :oops: )

Liefs,

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jolanda,

het is wel normaal hoor, dat je nog een paar maanden zo'n opgezwollen gevoel hebt. Je hoort er inderdaad niemand over, maar wel degelijk meer vrouwen hebben het na de bevalling.
    Het ís ook een soortement gekneust eigenlijk! De baarmoeder en de vaginawand kunnen wat verzakt zijn, is geen echte verzakking hoor, maar wel een minder strakke binnenkant... Het heeft de tijd nodig om te genezen en het is belangrijk het niet te ontlasten. Niet te gek doen natuurlijk, maar wel gewoon op zitten en je bekkenbodem oefeningen doen. Hierdoor krijg je langzaam maar zeker weer de 'controle' over je onderkant. (in stapjes aanspannen, 2 sec vasthouden en loslaten en dit 30x achter elkaar ne een paar keer op een dag)
    En ook je bekkenbotten hebben een opdonder gehad en door de hormonen is je bekken ook nog steeds wat instabiel. Dit wordt echt beter de komende weken, maar je blijft het wel even voelen ja.
    Heb je zelf al eens met een spiegel gekeken naar je onderkantje? Dat geeft je vaak ook meer inzicht in wat je voelt. Houdt verder ook goed in de gaten of er toch niet nog een blaasontsteking zit te wringen.

Groetjes Brigitte

3. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Brigitte,

Ja ik heb wel met een spiegeltje gekeken.
    De eerste keer dacht ik ow mijn god als dat maar weer goed komt.
    Intussen ziet het er al een heel stuk beter uit dat wel.
    Misschien heel stom maar ik kreeg een tip om er sudocreme op te doen en dat heb ik gisteren dan ook maar eens geprobeert, baat het niet , schaden doet het vast ook niet.
    En ja hoor het voelde al een stuk aangenamer sinds gistermiddag ( 's morgens gebruikt)
    Blaasontsteking heb ik op dit moment niet meer.
    Zitten enzo doe ik natuurlijk wel gewoon, en lopen en zo ook wel, het word wwel beter moet ik zeggen , vergeleken met de eerste week, maar ik had gewoon verwacht dat het toch sneller over zou zijn.
    Eigenlijk had ik hier helemaal geen rekening mee gehouden omdat err altijd gezegd word dat als het eenmaal geboren is je alles vergeten bent.

Haha op een zekere hoogte is dat natuurlijk ook zo, maar heb er nooit bij stil gestaan dat je van onderen na de bevalling nog een poos pijn hebt.
    Misschien maar beter ook , want anders had ik me daar voor de bavalling ook mee bezig gehouden hihi.

Dank je wel voor je antwoord, ik kijk het nog even aan, heb straks natuurlijk ook de nacontrole nog.

Groetjes Jolanda

Deel Deze Pagina