Ja, absoluut ja. Zwangerschapsyoga... Heb ik de vorige keer gedaan en nu doen manlief en ik 't samen (ene week ik alleen, de andere week gaat hij mee) Helemaal geen zweverig, mutserig gedoen, maar érg lekker ontspannend. Bovendien heb ik er tijdens mijn bevalling de vorige keer echt heel veel aan gehad. Ik kan van nature best goed m'n relaxmomenten pakken, maar yoga geeft mij nét even dat tikkeltje meer.
Ik heb het bij de eerste wel gedaan, mn schoonzusje sleepte me mee, heb nu nog wel enigzins contact met de andere dames maar dat is ook het enige leuke. Het duurde een uur, waarvan er 40 minuten waren voor geklaag en dan nog enigzins wat oefeningen die we al 3 maanden daarvoor hadden moeten leren en we nu niks meer aan hadden. Heb in het verleden mensendieck gehad ivm hyperventilatie dus ik heb mn ademhaling ook wel onder controle. Bovendien hept je VK of een verpleegkundige je ook wel als je gaat bevallen en je weet niet hoe je moet puffen...
Bij de 1e echt niet! En nu (ruim 4 jaar later) bij de 2e toch maar wel. Vind t toch fijn om elke week even een moment bezig te zijn met de bevalling, en de massagetechnieken zijn geweldig! Ook het stukje waar de aanstaande papa te horen krijgt waar hij op moet letten is erg fijn. Maar zonder gaat t ook goed hoor. Meestal kost het een euro of 30 en krijg je die (gedeeltelijk) vergoed van je verzekeraar.
Dames, beetje gek vraagje voor degene die het wel doen.... Vanaf hoeveel weken zijn jullie het gaan doen? Ik heb namelijk geen ideeeeee!
Haptonomie was bij ons vanaf 22 weken. Maar dat is dus individueel. De gym vanuit de thuiszorg/bureau jeugd en gezin (die is hier dus gratis) is afgelopen week gestart dus vanaf week 30. Maar het merendeel van mijn groep is twee weken minder ver. Ik heb me wel al veel eerder opgegeven. Week 16 of zo...
hoi, Ik heb het niet gedaan, ook helemaal niets voor mij. De bevalling ging prima, m'n lijf en hoofd wist precies wat het moest doen. Het blijft toch een persoonlijke keuze. Voelt het goed, dan vooral doen, en zo niet, dan niet. Is allemaal goed! Vertrouw op wat je zelf wilt. groetjes!
Ik heb het gedaan, maar vond het drie keer niks! Ik had bij de bevalling ook totaal niet het gevoel dat het me ook maar een klein beetje heeft geholpen...
Dat vind ik inderdaad ook duur. Ik betaal E7,- per les (zw-yoga) en het zijn 10 lessen..scheelt nogal.
Hey Kussentje, jij ook hier, haha. Ik zit te denken om yoga te gaan doen, maar weet nu nog steeds niet wat die weeendans is. Dat doen ze hier bij de yoga, maar ik krijg associaties met een of andere regendans hahaha...Dat is echt niks voor mij dan. Maar wil wel graag leren goed te ademen aangezien ik snel geneigd ben te hyperventileren. Iemand enig idee, wat bedoelen ze met een weeendans?
Nee niet gedaan,, ben de bevalling oowk wel door gekomen zonder de vk heeft me er super door heen gepraat hoe het moest met ademen Liefsz
Weeëndans? Nu, daar heb ik gisteren voor 't eerst mee kennis mogen maken en ik krijg er vooralsnog voornamelijk de slappe lach van... De partner en jij staan tegenover elkaar, jij legt je armen om zijn nek en je hoofd tegen hem aan. Je zakt enigszins door je knieën en vervolgens ga je (vrij snel, maar jij als zwangere geeft het tempo aan) samen heen en weer wiegen (terwijl je heupen op gelijke hoogte blijven, je gaat dus niet staan swingen of zo... ): twee keer (links-rechts -of andersom,maar ik moet ergens beginnen, of bij links of bij rechts) inademend en vier keer (links-rechts-links-rechts) uitademend. En dat herhaal je voor zo lang je 't prettig vindt... Ik dacht dat ik barstte zowat! (Van 't lachen dan wel...) Mijn man heeft daarbij nogal erg de neiging om te leiden. Leuk voor 'n walsje, maar voor 'n weeëndans werkt 't duidelijk niet, haha! De rest van de yoga-oefeningen vind ik heerlijk, maar die weeëndans... Not my cup of tea (vooralsnog dan; misschien wil ik straks tijdens m'n bevalling persé de weeëndans doen en is 't geweldig, maar op dit moment werkt 't alleen op m'n lachspieren...) Gelukkig bestaat niet de hele les uit weeëndansen...
De weeendans kan juist ook heel goed alleen hoor , als je dus weeen hebt. Soort van heen en weer wiegen is het eigenlijk, van je ene naar je andere been. Is ook erg lekker als je last van je bekken hebt en lang moet staan (in een kassarij ofzo). Het valt ook niet op dat je het doet, je wiebelt een beetje. Maar goed, ik heb dus ja gestemd . Bij Eva heb ik yoga gedaan en ik vond het heerlijk, 2 uurtjes per week echt aan mijn zwangerschap en baby besteden. We kregen ook goede oefeningen voor o.a. je bekken, ook voor na de bevalling (heel belangrijk!). En een goede uitleg over hoe de bevalling kan lopen. Beter dan bij de verloskundige (en de infoavond van de verloskundige via de kraamzorg). Deze zwangerschap ga ik het ook weer doen, over een paar weekjes maar eens bellen. Hier moet je je geloof ik rond de 16 weken opgeven en afhankelijk van in welke groep je wordt ingedeeld, begin je ongeveer rond de 25 weken.
Hey Romy! Haha, die weeendans! Shit ik mag wel opschieten geloof ik, met opgeven. Ga maandag meteen wel even bellen.
Tijdens de zwangerschap van Eva was het trouwens gratis, via de kraamzorg. Nu las ik in hun folder dat je korting krijgt. Ik hoop dat het niet al te duur is... maar heb het er wel voor over.
Haha Mijkeltje bedankt, nou die weeendans gaat mijn vriend dus echt niet doen hoor. Dat weet ik wel zeker en waarschijnlijk zal ik net als jou de neiging hebben om m in lachen uit te barsten. Maar goed, ik kan m dus ook alleen doen zie ik al dus geef ik me toch maar op. In ieder geval moet ik wel iets doen voor mn ademhaling.
Ik heb op NEE gestemt, heb er heel even over getwijfeld, kritische na mezelf gekeken,...en ingezien dat zw.gym echt niet mijn ding is! Eerlijk gezegt lijkt het me verschrikkelijk! En de baby word toch wel geboren hoor, met of zonder gym! Wel ga ik zw.zwemmen, maar zwemmen vind ik gewoon erg leuk om te doen! Dat heb ik altijd al leuk gevonden!