Zwangerschapsgym of -yoga?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ingelke87, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel, Syrae! Je noemt een heel duidelijk voordeel van yoga!

Denkdenkdenk

2. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ohw trouwens, nog even over informatie verkrijgen :)

Ik ben nogal infogeil dus ik ga komende maandag naar de voorlichtingsavond bevallen met je verloskundige, in januari ga ik voor de zekerheid nog naar een infoavond in het ziekenhuis en ik volg strakies nog een minicursus borstvoeding van de LLL. Daarnaast heb ik manlief meegesleept naar de beide partneravonden en hem naar een voorlichtingsavond speciaal voor mannen gestuurd (mocht ik helaas niet bij zijn ;)

En natuurlijk lees ik alles wat ik maar te pakken kan krijgen over het onderwerp zwangerschap/bevallen/babyverzorging. Voor al die info heb ik niet perse een cursus nodig, die verzamel ik voor een heeeeeel groot deel zelf, de info avonden zijn dan voor mij een manier om mijn zelfopgedane kennis te toetsen aan professionals. Ma goed, dat ben ik.. ik trok direct na de positieve test mijn verpleegkunde boeken over dit onderwerp uit de kast om die nog eens door te nemen :D

3. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, nou zover ga ik nog nét niet ;)
    vind het leuk om vanalles te weten, maar ook weer niet te veel. ben bang dat ik dan mezelf alleen maar gek ga maken.
    ik laat me sowieso liever dingen vertellen dan dat ik erover lees. onthou ik het beter!

ik ben er nog steeds niet uit!

4. misa

misa Niet meer actief

Ik heb zwangerschapszwemmen gedaan voor de beweging en een cursus voor de info: 'samen bevallen'.
    Erg leuk!

5. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben eruit!
    Ik heb me opgegeven voor de yoga. Heb de yogajuf gebeld en het klonk erg interessant!

We zitten in groepen van max. 8 dames en tijdstip waarop de cursus wordt gegeven kwam goed uit. De groep blijft ook bij elkaar, je valt niet ergens in ofzo.

Succes voor de rest met het maken van de keuze!!

6. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeie keus!
    Ik heb ook yoga gedaan en vond het heerlijk. De bevalling werd weldegelijk (tot in de details...) besproken en we deden ook opwarmoefeningen, dus bewegen zat er wel bij.
    Verder vond ik de ademhalingsoefeningen erg prettig, heb echt het gevoel dat ik daar straks wat aan ga hebben.

7. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mooi!
    Ik heb ook echt het gevoel dat ik de goede keuze heb gemaakt! :)

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    De vorige keer heb ik yoga gedaan en vond dit erg leuk en leerzaam. Deze keer ga ik de gym doen, eens kijken hoe dat bevalt.

9. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja precies, zou ik misschien ook doen. Die yoga technieken weet je dan toch nog wel denk ik, dus dan kun je het uitbreiden met een andere cursus!

Deel Deze Pagina