Hoi! Ik heb sinds 2 weken onderin m'n rug pijn en steken in m'n linker bil. Heel vervelend, het voelt als een soort kramp en het lijkt niet echt beter te worden :S. Wie weet wat dit is? Woensdag moet ik naar de VK en zal het haar ook vragen...
Ik kreeg dit pas veel later in de zwangerschap (en bovendien eerst rechts) maar bij mij kwam het door verweking van het bekken en verplaatsing van het zwaartepunt door m'n dikke buik. Ik heb veel baat gehad bij bezoek aan de fysio: goede oefeningen en tips gekregen én lekkere massages. Let er in elk geval op dat je recht zit, allebei je zitbotten op je stoel, allebei je voeten op de grond en niet met je benen over elkaar. Maak je rug lang (rechtop zitten dus). En goed idee om het in elk geval even voor te leggen aan je VK. Sterkte!
Ik heb dit ook af en toe. Een week of twee geleden was het heel erg, nu alleen als ik veel heb gelopen. Merk dat kleine passen nemen helpt, en inderdaad rechtop zitten (niet hangen op de bank helaas ). Volgens de verloskundige kwam het van de verweking van de botten inderdaad. Ik hoop dat het (zowel bij jou als bij mij) niet erger wordt!
ik heb er van de week op mijn werk een dag last van gehad. Ik heb dan ook staand werk, misschien bevorderd dat het niet. Maar in ieder geval is het vreselijk vervelend.
ik heb t ook regelmatig in mijn rechterbil, na een lange tijd zitten of lange tijd staan, ik heb soms het idee dat ik onbewust die spier teveel aanspan en moeilijk kan ontspannen. Soms kun je er niet eens van slapen want een enkele bewging geeft al een pijnscheut! Massage lijkt me het beste,maar t zit best diep, bij mij teminste!
ja komt me erg bekend voor, ben net bij de verloskundige geweest en voor gelegd..en juist ja, het zijn de bekken...ik moet fysio bellen voor een afspraak...werk trouwens ook in de zorg..veel tillen schuiven en lopen/staan
bekken pijn idd ik heb het ook alleen in mijn rechterbil en onderrug, niet je lichaam te zwaar belasten is het enigste wat je kan doen. Ik merk nu dat mijn bekken echt heel veel pijn gaan doen en ik heb een kleintje rond lopen van 2 dus het is soms wel zwaar.
ik heb het ook van begin af aan.. kan ook echt niet op mijn rug liggen in bed want dan kan ik me dus niet meer omdraaien zoveel pijn heb ik dan..
Dit klopt met wat m'n fysio erover heeft gezegd. Je spant die spier dan inderdaad te veel aan. En omdat die spier zo diep zit, masseert zij 'm altijd met haar elleboog. Elleboog in de pijnlijke plek zetten en dan rondjes draaien. Kan best zeer doen, maar het helpt wel!
zit het echt in je bil richting been ? hier ook pijn ...maar in mijn kont ....naast je stuitje dus het zit wel hoog , aan beide kanten naast het stuitje ...en lage rugpijn ....
Ik ben dus gisteren naar de verloskundige geweest. Ze zei dat het beginnende zwangerschapsischias kan zijn. Veel bewegen is goed! Ze wou me nog niet meteen doorsturen naar de fysio. Ik hoop dat het snel overgaat.
Ik heb precies hetzelfde, het begint met pijn in mijn onderrug, ter hoogte van mijn stuitje ongeveer en dan trekt het naar mijn billen. Ik doe lopend werk (in een restaurant) met veel tillen, dus het wordt naarmate de avond vordert steeds erger. Nu krijg ik het ook al als ik bijv. de hond uitlaat. Ik baal er verschrikkelijk van, want zeker na een avond werken kan ik bijna niet meer lopen. Ik moet pas over 2 weken naar de vk, zal het dan ook eens vragen aan d'r.
Ik heb precies hetzelfde, het begint met pijn in mijn onderrug, ter hoogte van mijn stuitje ongeveer en dan trekt het naar mijn billen. Ik doe lopend werk (in een restaurant) met veel tillen, dus het wordt naarmate de avond vordert steeds erger. Nu krijg ik het ook al als ik bijv. de hond uitlaat. Ik baal er verschrikkelijk van, want zeker na een avond werken kan ik bijna niet meer lopen. Ik moet pas over 2 weken naar de vk, zal het dan ook eens vragen aan d'r.
Ik heb hier ook vanaf het begin van mn zwangerschap heel erg last van gehad. Bij mij hielp het goed om er elke avond een rode (warmte) lamp op te zetten
ooohh dat klinkt niet zo best dan ..heb het idd als ik lang sta en veel loop en iets til dat hoeft niet zwaar te zijn ...