heel veel harde buiken opeens

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamatoB, 4 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb even een vraagje. Ik heb sinds een uur of anderhalf opeens heel veel harde buiken, echt om de paar minuten: heb zelfs even getimed daar straks : had ze om 12.17 uur, 12.21 uur, 12.25 uur , 12.29 uur, en het gaat zo maar door...

mijn vliezen zijn niet gebroken en ik heb ook geen slijmprop verloren.

Ze zijn wel veel heftiger dan normaal, mijn buik wordt echt keihard en soms benemen ze me zelfs even de adem. Maar om te zeggen echt pijnlijk, dat niet! Het is meer een vervelend gevoel.

Ik ben wel vanochtend om negen uur bij de VK geweest en die heeft aan mijn buik gevoeld (bloeddruk was goed, hartje klopte goed, kindje ligt al mooi ingedaald), maar ja dat doen ze altijd en normaal krijg ik daar niet zo´n reactie op.
    Voor de rest heb ik niet te veel bewogen, niet te veel gedaan en ook niet gestresst.

Zou dit een voorteken kunnen zijn van de weeen? Komt dat wel eens vaker voor, dat je eerst veel harde buiken krijgt? Of niet?
    alvast bedankt!
    groetjes
    mamatoB

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi MamatoB,

nog niet bevallen zo te zien! Het kunnen inderdaad echt voorweeen zijn, ookal zijn ze zo gemeen dat het je je adem kan wegnemen. Neem een lekker warm bad of een warme douche als je er last van hebt, dan is het bij voorweeen vaak beter te hebben.

Groetjes Brigitte

3. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    hoi Brigitte,

Nee, inderdaad nog niets geboren ;)
    Vanochtend schrok ik wel wakker van een wee (dacht echt dit is er een) en daarna had ik flinke menstruatie achtige kramp, die trok vanmiddag weg en nu vanavond kwam het weer terug... ben benieuwd of dit gewoon voorwerk is of het begin van het echte werk... maar ik ga maar nergens van uit ;)

Deel Deze Pagina