flesjes schoonmaken en voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door danielle2911, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Ik heb een zoontje van 3 weken. We zijn sinds een week over aan het stappen op flesvoeding. We hebben een magnetron sterilisator van Avent. Nu zorg ik dat elk flesje voor gebruik afgewassen en afgedroogd is en gebruik ik om de dag de sterilisator. Ik bewaar de flesjes in een keukenkastje. Is dat goed?

Mijn andere vraag is over de hoeveelheid voeding. We gebruiken nu de poeder van Nutrilon, nu staat er op de verpakking dat kinderen vanaf 3 kg 100 ml voeding mogen (met 90 ml water en 3 schepjes poeder) maar als ik hem dat laat opdrinken (wat hij gemakkelijk doet) spuugt hij daarna best veel weer uit. We geven hem dan nu ongeveer 80 ml voeding. Is dat goed? En hoeveel voedingen moet hij dan per dag krijgen?

groetjes Danielle

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Danielle,

Je doet het goed met de flessen, maar je kan ze beter iets vaker steriliseren, namelijk 1 keer per dag.

Je zoontje is nog erg klein, dan drinken ze vaak nog niet de hoeveelheid die op het pak staat aangegeven. Die 100 ml voeding is nog teveel voor je zoontje, dat kan je inderdaad goed merken. Zoals je het nu doet is het prima! Na een tijdje zal je merken dat hij iets meer kan drinken per flesje en dan mag je de 100 ml voeding aanbieden. Je mag 6 (bij 100 ml) of 7 (bij 80 ml)flesjes per dag geven.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina