Dag dames, Ik ben bijna 8 wk zwanger en hoest vreselijk sinds een week. Zon drogeprikkelhoest. Nu heb ik sinds 2 dagen ontzettend last van m'n rug en onderbuik. Zou dit van het hoesten kunnen komen? Of moet ik er toch iets anders in zoeken? Het maakt me erg onzeker gezien eerdere miskramen. Ik hoor graag van jullie!! Gr ice
Dat kan best hoor. Het is natuurlijk aan het veranderen daar, en als je spieren steeds een schok krijgen als je hoest dan kan je wel een soort spierpijn krijgen. Zelf heb ik in ieder geval als ik hoest of nies, dat ik gelijk spierkramp heb.
Als ik hoest of nies dan krijg ik een gigantische steek in m'n buik van m'n banden. Het helpt bij mij erg goed om voor het hoesten en niezen mezelf bol te maken (benen optrekken als ik lig of naar voren buigen als ik sta. Ik hoop dat jou dit ook helpt!
Ik voel ook een steek als ik hoest of nies, ik houd dan mijn buik vast op de plek waar het zeer doet, ter ondersteuning zeg maar en meestal helpt dat goed. Kan me voorstellen dat als je al een week hoest dat het dan beurs gaat voelen, alles is al gevoelig en dan de druk van het hoesten erbij zal dat erger maken. Ik denk niet dat het kwaad kan, maar als je er mee blijft zitten kun je altijd even je huisarts vragen.
Hier doet dat juist zeerder, want als ik dan weer loslaat na een nies trekt mijn banden pijnlijk haha. Maar mischien werkt het wel ook voor jou Ice.
Jeetje, is dat niet wat vroeg voor bandenpijn? Kan natuurlijk hoor, daar niet van. Maar ook als ik niet zwanger ben en veel moet hoesten doet t wel eens pijn. Tegenwoordig hou ik trouwens mn buik vast bij t hoesten