Spatader schaamlip

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Corinne83, 1 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    Ik ben inmiddels 22 weken zwanger en heb al een aantal weken last van een giga spatader in mijn schaamlip. Hij wordt ook echt alleen maar groter en ik moet nog even.. als ik zit en lig heb ik weinig last maar met staan en lopen is het behoorlijk gevoelig door de zwaartekracht. Volgens de vk kun je er niets aan doen maar het wordt nu wel erg groot en het voelt ook niet fijn.. iemand ervaring?

2. Fawny

Fawny Actief lid

14 jan 2017
    117
    70
    28
    Vrouw
    Ik heb helaas ook zo'n vervelend ding gehad tijdens mijn eerste zwangerschap. Had er daarvoor nog nooit van gehoord, wat een hoop openbaringen tijdens zo'n zwangerschap, hahaha.
    Inderdaad erg hinderlijk en soms zelfs echt pijnlijk. Mij is destijds ook verteld dat er niets aan te doen is. Het goede nieuws is dat 'ie na de bevalling weer vrij snel weggetrokken is :D

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja helaas meer dan genoeg ervaring..en ik heb er ook nog 2 over de voorkant lopen (vanuit mn liezen) waardoor alles extreem gezwollen is daar. Erg pijnlijk. En bij elke zwangerschap heb ik er eerder en meer last van :(
    Maar het goede nieuws is inderdaad dat het vrij snel weer verdwijnt na de bevalling :) dus daar hoop ik deze keer ook op..
    Maar fijn is anders idd.

4. mamavanjes

mamavanjes Actief lid

21 nov 2013
    148
    0
    16
    Heel pijnlijk en vervelend. Je kan het een beetje koelen eind vd dag dat is wel prettig en mijn vk gaf als tip stevig ondergoed met een verbandje om wat tegendruk te geven.
    Curanol pillen kan ook wat helpen voorkomen, is voor aambeien maar dat komt beetje op hetzelfde neer de druk op de vaten is te hoog.

En idd na de bevalling zijn ze verdwenen.

Had ze bij mn tweede zwangerschap nu (nog) niet 17 weken zwanger. Maar ben er wel bang voor.

5. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    Thanks dames, afwachten dus. Ben blij dat ze weggaan na de bevalling. Wist alleen niet dat ze zo groot konden worden

6. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    oh vreselijk ik had ze ook van me flamoes tot me benen, het zitten naar opstaan deed zo zeer! net alsof er een luchtkussen tussen je benen zit, de gyn vond het ook zo erg dat hij zei dat ik na de bevalling geopereerd moest worden en om het nog erger te maken: toen ik moest bevallen en het hoofdje stond knapte er een ader! bloedbad!

Maar het goede nieuws na de bevalling was alles heel snel weg en echt alles ook die op me benen! dus gelukkig nooit geen operatie nodig gehad en alles was weer strak zoals voor mijn bevalling.

7. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    Oh hotsiflots wat zul je geschrokken zijn toen het toch knapte! En vk en ha maar zeggen dat er niets kan gebeuren jaja..

Deel Deze Pagina