Uit eten in restaurant

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Wennos, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wennos

Wennos Actief lid

16 feb 2009
    103
    0
    0
    Op verschillende sites wordt afgeraden om rood vlees en rauwmelkse kazen te eten. In veel restaurants staat toch gauw rood vlees op het menu (varkenshaas, biefstuk, etc). Als ik het menu dan bekijk is eigenlijk mijn avond al bedorven omdat ik zo bang ben iets verkeerds binnen te krijgen. Mijn vriend geeft wel aan dat ik het wel doorbakken mag eten, maar ja, dan wordt het zo'n taai stukje vlees, vind ik gewoon jammer van het geld.

Nu ga ik morgen met een hele groep uit eten, waarbij het menu al vaststaat. Heb wel aangegeven dat ik zwanger ben, en bepaalde zaken liever niet eet, maar voel me zo'n aanstellerd.

Weten jullie of het kwaad kan om een keer rood vlees te eten (zeg maar rosé klaargemaakt)?
    Dan wel, wat bestellen jullie meestal als jullie uit eten gaan?

2. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Hoi,je bent zeker geen aansteller!! Ik weet niet of het 1 keer kwaad kan,maar ik zou het niet eten en dus vermijden!om alle risico's uit te sluiten zou ik het door laten bakken of vragen of je wat anders kan krijgen ,weet niet of je vis lust toevallig? maar eventueel een lekkere soep vooraf en als hoofdgerecht een salade moet te regelen zijn toch?
    Ikzelf ga dus bijna niet uit eten ,omdat ik geen vis lust en vlees doorgebakken indd zonde vind en minder lekker vind smaken!
    maar nog heel even en dan ben ik daar vanaf gelukkig!!
    Ik zou dus proberen wat te regelen,hoop dat dat lukt voor jou!!!
    groetjes

3. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    oja,ben een paar maandjes terug wel lekker wezen steengrillen,dan heb je alles zelf in de hand.misschien een goeie tip voor een volgend etentje!

4. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik vind je ook geen aansteller. Ik weet uiteraard niet wat er op het menu staat (wat al vaststaat) maar als daar niets op staat wat je mag eten, dan zou ik gewoon om iets anders vragen. Ik zou niet zo snel alsnog rood vlees eten. Wij gaan best wel vaak uit eten (van alles wat). Mijn man lust geen vis en tot nu toe heb ik nog bij geen één restaurant meegemaakt dat ze niet iets anders voor mijn man wilde maken.

Ik ga zondag weer uit eten, Tapas dit keer. Wij gaan ook vaak eten bij een wat chiquer en exclusiever restaurant. Volgende maand gaan we weer. Normaal neem ik dan een menu van de chef en zie wel wat er op mijn bord verschijnt. Maar nu moet ik er bij vermelden dat ik zwanger ben. Ik ben benieuwd wat ze dan verzinnen.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ben zelf vegetairiër.... is wel handig.
    Een beetje fatsoenlijk menu heeft wel iets vegetarisch erop staan. Dan hoef je nooit meer te twijfelen (en oja, over de kazen, dat geeft niet als het om een warm gerecht gaat).

Succes!

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mwah, in het begin van mijn zwangerschap bestelde ik een keer biefstuk en ik kwam er pas achter dat ik het niet mocht hebben toen het al voor mn neus stond. Oeps. Ik heb het toen wel gewoon opgegeten. Ik voelde me daar welliswaar niet lekker bij, maar de kans dat er wat gebeurt is zo ontzettend heel erg klein.
    Maar ze horen toch ook rekening te houden met vegetariers? Dan kunnen ze voor jou ook wel wat anders maken vind ik... De menukaart slinkt inderdaad behoorlijk als je zwanger bent, maar er is altijd wel iets te vinden.

7. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Ik vind je helemaal geen aansteller. Toevallig ga ik binnenkort ook uit eten met een groep en ik heb gebeld dat ik zwanger ben en of ze daar rekening mee willen houden. Geen probleem hoor. Waarom zou je het risico nemen. Ze kunnen vast wel iets anders maken.

8. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    ken het probleem

ik heb gewoon aangegeven dat ik zwanges en dus geen rood vlees kon eten
    ze hebben me iets anders gegeven

oja, en de desserts waren allemaal met redelijk veel alcoholn , dus vroeg ik gewoon sorbet zonder alcohol enzo

(ws in Reims met valentijn en was natuurlijk een valentijnsmenu voorzien (dus met eend dat je enkel rood kan eten)

geen zorgen in maken, gewoon aangeven dt je liever iets anders wil

xxx

9. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ja ik doer ook niet moeilijk over hoor! Ik ben nou eenmaal zwanger en eet dus geen rood vlees! En tot nu toe is er nooit moeilijk over gedaan. Ik bestel nu bijv graag sate of vis en dan zeg ik er nog even bij dat het écht goed gaar moet zijn omdat ik zwanger ben. En verder is inderdaad de salade altijd een goed alternatief.

Zowiezo blijken vaste menu's vaak helemaal niet zo vast als je ernaar vraagt. Als je bijv vegatarisch of allergisch bent ofzo dan kun je ook spontaan wat anders krijgen. En nu ben je dus zwanger. Ze doen hun best maar een beetje haha.

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Geen aanstellerij hoor!
    Een beetje restaurant houdt daar gewoon rekening mee. Eerlijk gezegd: een beetje organisator van zo'n groep neemt dieetwensen op van de deelnemers aan het etentje: vegetariërs, mensen met gluten-allergie, mensen met allergie voor schaal- en schelpdieren en zwangere vrouwen! :) Om maar wat te noemen.

Voor mezelf moet ik zeggen dat de lol van het uit eten gaan er sinds ik zwanger ben er wel zo'n beetje af is. Geen rood vlees (ben gek op carpaccio en eend bijvoorbeeld), geen wijn, pfffff..... Vind ik wel jammer want zowel ik als mijn man houden heel erg van lekker uit eten gaan met alles erop en eraan.

11. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik heb volgende week een bedrijfsuitje, mét een etentje. Ik heb dus maar aangegeven dat ik geen rood vlees kan eten, geen rauwmelkse kazen, geen vacuum verpakte gerookte vis en geen alcohol. Laat ze me maar lekker kip, gegrilde vis of vegetarisch geven. Da's geen aanstellerij, ik wil me gewoon geen zorgen hoeven maken over mijn kindje.

Hehehe, en als ik met mijn man uit eten ga, dan ruik ik altijd even aan zijn wijn. :) Aan de geur heb ik genoeg op dit moment, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ook maar een ieniemini-slokje te nemen. Dat komt wel weer als Sjakie geboren is.

12. o0mandy0o

o0mandy0o Lid

3 jan 2009
    68
    0
    0
    limburg
    Heey heey...,
    nou ik zou het ook in ieder geval toch ook niet voor 1xtje doen
    je kunt het indd beter vermijden
    maar wat ik altijd vraag als ik ergens ga eten zeg ik snijd me het vlees maar in blokjes en goed gebakken
    daar hoef je je niet voor te schamen k schaam me altijd heel snel voor iets maar voor dit niet is toch ons kindje he en als ze ons en aansteller vinden is dat hun probleem
    groetjes

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dingen als biefstuk/varkenshaas krijg ik doorgebakken echt niet weg.. Daar begin is dus niet aan. Meestal nam ik in een restaurant iets met vis. En soms iets vegetarisch. Maar als daar kaas is zit, moet je wel even navragen of dat gepasteuriseerd is..

Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Nooit in een restaurant gezeten en niks op de kaart kunnen vinden naar mijn smaak..

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    och, schnitzel hebben ze ook bijna overal, net als iets met kip :) niet te moeilijk denken hoor, je mag meer wel dan niet! Zeker als het allemaal verhit is.

15. EmyD

EmyD Niet meer actief

Als de kaas verhit is, maakt het toch niet uit wat voor kaas het is..?? Of wel..??

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als het genoeg verhit is niet. Maar als je bv een pasta neemt met feta, dan doen ze die kaas er soms op het laatst pas door. En is het niet echt goed doorgewarmt.

Of als voorgerechtje tomaat met mozzarela, is ook een rauw gerecht..

17. mona23

mona23 Niet meer actief

mozzerallamag je gewoon eten hoor.

18. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je bent geen aansteller hoor. Als je zwanger bent dan zijn er nou eenmaal een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Ik moet wel zeggen dat ik echt een restaurantganger ben en tijdens mij zwangerschap ging ik er niet minder heen. Er zijn zoveel andere dingen die je wel gewoon kunt eten. Bedenk wel dat je bijna alles wel kunt eten. Er zijn maar heel weinig dingen die je beter kunt laten. Ik heb er geen moment druk om gemaakt en naar het restaurant gaan werd zeker niet minder leuk.

Deel Deze Pagina