eet ik teveel drop

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ALeV84, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik had gisteren zo'n zin in iets lekkers, maar iets waar niet teveel suiker en vet in zit. Heb een zakje muntdropjes gekocht en die is nu al bijna op. Gister had ik er circa 15 op en vandaag stuk of 8. Ik was net van plan om nog wat te nemen maar nu vraag ik me af of ik nou niet teveel op heb :)

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Nee joh, kan helemaal geen kwaad. Zeker niet 8 op een dag! Zodra je een hoge bloeddruk zou krijgen moet je er misschien wel mee oppassen, maar tot die tijd kan je gewoon lekker dropjes blijven eten. Ik krijg tijdens mijn zwangerschap juist het advies om dropjes te eten aangezien ik altijd een (te) lage bloeddruk had.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb mijn 2e zwangerschap geen enkel dropje genomen. Bij zwangerschap 1 had ik op het einde zwangerschapshypertensie en wilde alles doen omdat te voorkomen bij de 2e.

Je moet doen wat goed voelt. persoonlijk zou ik het niet doen. Ik zou me niet al te druk maken om suikers/vetten ofzo. Ik zou eerder voor een chocolaatje kiezen dan voor een dropje.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Nou ik zou mij hier helemaal geen zorgen om maken. Ik kreeg ook het advies juist drop te eten, ivm lage bloeddruk en eet rustig een zak drop per dag leeg.
    Als je nu al een hoge bloeddruk zou hebben, zou je de drop misschien beter kunnen laten staan, maar tot die tijd zou ik mij er zeker niet druk om maken.

5. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik heb drop gegeten in 1e en 2 trimester (mag het niet meer omdat er suiker in zit), maar ik beperkte het tot 100 gram per week door de stof glycyrrhizinezuur dat erin zit. Bij grote hoeveelheden loopt je baby meer kans om een lager IQ en gedragsproblemen te hebben. Dit was een Finse studie die verkeerd vertaald in het Nederlandse nieuws terecht kwam trouwens, veel paginas hebben het over 100 gram de hele zwangerschap (dat was dus een kleine paniekmoment bij mij want op dat moment mocht ik nog suiker eten en had dus verspreid over meerdere maanden veel meer op dan 100 gram) maar het bleek dus per week te zijn.

Dus eet vooral je drop als je bloeddruk het aan kan, maar met mate!

Deel Deze Pagina