Ik slik momenteel davitamon mamaplus vitamine tabletten, ze zijn bijna op maar ik vond ze best prijzig iets van 15 euro voor 60 tabletten. Nu zie ik dat er van Hema en etos huismerk ook zwangerschaps vitamine tabletten zijn, die zijn maar 4/5 euro. Kan het kwaad om tussentijds te wisselen van tabletten?? Of kan ik beter weer hetzelfde merk kopen? Heeft iemand dit ook gedaan?
Van merk wisselen maakt in principe niet zoveel uit. Soms zijn de verhoudingen net even iets anders. Maar veel zal het niet schelen. Volgens mij zijn de meesten wel zonder VitA, en met extra foliumzuur. Ik weet dat sommigen misselijk worden van bepaalde merken, dat had ik bij die van davitamon en etos. Maar die van de VSM en de hema gaan hier wel goed.
Ik ook gewisseld hoor! Mijn mama compleet van davitamon was op en er zat in de blijde doos een grootverpakking centrum materna (of zoiets) in ieder geval ook complete zwangerschap vitamines.. Kan ik mooi mee doen tot einde zwangerschap..
het maakt niets uit maar volgens mij moet je die van de etos 2 per dag nemen dus vallen ze duurder uit dan het lijkt ik heb vandaag toevallig een vitaminepreparaat gekocht die je maar 1 per dag hoeft
Het maakt inderdaad niet uit, maar als je van bepaalde vitaminen zeker wil weten hoeveel je binnenkrijgt zou ik wel even de bijsluiter lezen want ik heb gemerkt dat er per merk veel verschil in zit! Davitamon compleet mama plus visolie bijvoorbeeld is even duur als de gewone Davitamon mama vitamines, maar in de eerste zitten veel lagere doses (bijvoorbeeld van de b-vitamines, 50% adh ipv 100% adh). Van Etos moet je inderdaad twee per dag nemen, maar daar zitten ook hogere concentraties in van een aantal vitamines.
Ik heb gisteren ook naar de schappen staan turen, gravitamon, VSM zijn al snel rond de 15 euro. Nu heb ik gekozen voor het eigen merk van kruidvat, 3,99 voor 90 tabletten. Kan ik dus weer ff mee vooruit. Vroeg me alleen af, je leest van foliumzuur dat je het tot een bepaald moment in de zwangerschap moet gebruiken. In de tabletjes die ik nu heb gekocht zit ook 200mcg foliumzuur. Is het dan de bedoeling dat ik op andere vitaminen overstap, of zit gewoon overal foliumzuur in en wordt er bedoeld dat het met name die eerste weken heel belangrijk is en het geen kwaad kan als je het na die weken ook nog neemt? (volgen jullie me nog?)
Het is vooral de eerste weken belangrijk, maar je kan het gerust de hele zwangerschap slikken De aanbevolen hoeveelheid foliumzuur bij zwangerschap is 400 mcg per dag, in de meeste multivitamine-supplementen voor zwangere vrouwen zit dat ook. Kijk overigens bij huismerk-multivitamines goed of ze niet aanraden 2 tabletten per dag te slikken, in sommige gevallen blijken ze dan helemaal niet zoveel goedkoper dan de andere merken.
Oké, dankjewel voor je antwoord. Ik ben nog eens even op het potje gaan kijken en er zit inderdaad 400mcg foliumzuur in, dus niet 200mcg wat ik in mijn vorige bericht zei. En je hoeft er maar 1 per dag van in te nemen.