zwangerschapsischias

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door meintje, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Sinds enige tijd heb ik hier dus heel veel last van, het komt en gaat en zolang als ik in beweging blijf heb ik er niet zoveel last van. Vooral bij lang liggen of zitten speelt het op en na inspanning. Het is wel zo hevig met tijden dat de tranen over mijn wangen rollen.

Ik weet dat ischias vaak vanzelf verdwijnt na de zwangerschap, maar kan ik er iets aan doen om het nu dragelijker te maken?
    Ik heb al wat oefeningen van de zwangerschapsgym, maar merk nog geen duidelijk verschil....

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Meintje,

vaak verdwijnt dit inderdaad na de zwangerschap.Somsgaat dat snel, vaak duurt het even. Het is nu inderdaad belangrijk beweging en rust goed af te wisselen. Maak geen onverwachte (buk)bewegingen en probeer als je bv uit bed of uit de auto stapt dit met je knieen bij elkaar te doen. Als je zit niet met je benen over elkaar, maar op de 'mannelijke' manier je benen over elkaar leggen kan weer wel als je zit. Je kunt ook altijd een bekkenband proberen. Deze is bij thuiszorgwinkels wel eens te verkrijgen of bij bv een lingeriezaak. Draag deze als je denkt dat je iets gaat doen waar je last van je bekken van krijgt en doe hem weer af als je hem niet denkt nodig te hebben. Je zou ook altijd even contact kunnen leggen met een bekkenbodemfysio. Succes.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina