Misschien een beetje een rare vraag maar het zit zo. 2 weken geleden had ik veel harde buiken en toen heeft de vk mij getoucheerd; ze had het idee dat mijn baarmoedermond voor de helft verstreken was en stuurde mij naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Eenmaal aan de monitor had ik geen weeen en was de hartslag van de baby goed. Ik ben er sindsdien gewoon niet gerust op, ik doe het erg rustig aan en heb daardoor minder harde buiken maar wel regelmatig een zeurderige buikpijn en steken bij mijn vagina. Nou heb ik net een spiegeltje erbij gepakt en mijn binnenste schaamlippen opzij gezet om te zien of er iets te zien viel, nou valt er duidelijk een kleine tweede opening te zien, klein, maar het is wel een 2e opening. Máár nou komt mijn vraag, zit dat er altijd? Want eigenlijk kijk ik niet zo vaak hoe het er daar nou beneden uitziet haha. Dus hoor je een 2e soort opening te zien, is dat normaal? of hoort dat niet en is er toch overduidelijk wel iets aan de hand?
Hoi Mroos, je kunt je baarmoedermond niet aan de buitenkant zien, tenzij je bekend bent met een grove verzakking. Dan kan het wel. Zolang je niet weer van die krampen hebt en je buik dus rustig is, probeer je maar geen zorgen te maken. Bij de volgende controle kun je ook altijd even vragen aan de vk of ze voor jouw geruststelling even kijkt. Groetjes Brigitte