Hallo allemaal, mijn naam is Pluk en bijna 7 weken zwanger van ons eerste kindje. Omdat ik voor mijn zwangerschap al bekend was met een hoge bloeddruk ben ik 3 weken terug (toen bekend werd dat ik zwanger was) overgestapt van metropolol naar l methyldopa. Dit omdat van metroprolol te weinig bekend is bij gebruik tijdens een zwangerschap. Nu heb ik sinds het weekend plotseling last gekregen van hele heftige koortsaanvallen, waarbij ik uiteindelijk gisteravond in het ziekenhuis ben beland. Na langdurige onderzoeken blijkt het aantal witte bloedlichaampjes en plaatjes in mijn bloed te laag te zijn, dus ik heb veel te weinig weerstand tegen welk virus dan ook. Omdat ik altijd een erg gezonde vrouw ben en er verder geen oorzaak of reden gevonden kon worden voor deze plotselingen afwijking is er gekeken naar verandering in medicijngebruik en is men erachter gekomen dat 1% van de gebruikers van l methyldopa deze verschijnselen kan vertonen. Waarschijnlijk ben ik één van deze gelukkige. Per direct gestopt natuurlijk en nu weer op zoek naar wat anders. Wordt hoogstwaarschijnlijk Labetolol. Heeft iemand hier dezelfde ervaring gehad? Ik weet dat de kans erg klein is (1%), maar heb me nog nooit zo ellendig en onzeker gevoeld als nu. Ik heb zelfs in een koortsaanval geroepen dat anders de zwangerschap maar stop gezet moet worden, want ik was echt bang dat ik dood zou gaan.