Hoi dames, Graag jullie mening of ervaring. Ik draag de baby vooral van voren en ik denk dat de baby ook erg hoog ligt. Dit heeft als gevolg dat ik zeer weinig kan eten. Ik heb vandaag over de dag een cracker en twee boterhammen gegeten. Dit ging er niet van harte in, maar moet toch eten. Het avondeten hou ik niet binnen. Ik krijg wel trek en eet echt maar de helft van wat ik normaal eet, maar ik blijf het na een paar uren weer uitspugen. Ook vind ik dat ik weinig urine produceer dus ik drink veel water. Ik ben bang om uit te drogen doordat ik het eten niet binnenhou. Kennen jullie dit? Kan dit kwaad? Met name voor de baby bedoel ik. Dank jullie wel alvast!
Als je het gevoel hebt dat het niet goed gaat,trek aan de bel bij je verloskundige.weinig eten is lastig maar eten en drinken vooral blijft belangrijk.
Ik zou dit vooral ook even met je VK bespreken. Je eten niet binnenhouden voor een langere periode is nooit goed. En Qua drinken, als je zelf genoeg drinkt en je genoeg vruchtwater hebt zal dit geen kwaad kunnen. Houd je misschien veel vocht vast?
Zou het zeker bespreken! Kun je weinig eten omdat je misselijk bent of omdat je maag snel vol voelt? In dat laatste geval zou je wat vaker kleiner dingen kunnen eten, dus minder grote maaltijden nemen. Uitdrogen is idd niet goed, niet voor jou en niet voor de baby. Hoeveel drink je nu op een dag en spuug je dat er ook weer uit? Je kunt het altijd even laten checken door de vk, ze kan in je urine het ketonen gehalte meten. Dat wordt als maat voor uitdroging gebruikt.
Ik eet weinig omdat ik snel vol zit. Ik eet daarom al in kleine beetjes, maar dit spuug ik 's avonds ook uit. Ik zit dan te vol en wordt daar dan misselijk van. Geen idee of ik veel vruchtwater heb, heeft gyn nooit iets over gezegd. Vrijdag moet ik naar gyn. Ik zal het dan even vragen.