wie heeft dit ook meegemaakt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shanice81, 28 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    hallo dams,.

ik weet niet of mijn vraag hie goed staat maar stel het toch maar,.
    Mijn vriend en ik hebben gister gemeenschap met elkaar gehad en gewoon normaal nog niet eens wild ,ik zat boven op hem,. maar daarna bloedde ik,het was helderrood tijdens het plassen,.vanacht ook en vanmorgen enkel bij het afvegen, heb geen krampen of pijn maar ben toch wel een beetje ongerust omdat ik hiervoor een miskraam bij 10weken heb gekregen,ook na gemeenschap enkel kreeg ik daarna wel buikpijn.

Wie heeft dit weleens meegemaakt,

liefs shanice

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Van gemeenschap kan je iig geen miskraam krijgen. Dus waarschijnlijk is er een vaatje geknapt tijdens t vrijen (daar hoef je echt niet wild voor te doen hoor ;) ) En is het bloed daar van.
    Je vagina is nu dubbel zo goed doorbloed. Dus zodra er daar net iets te veel gebeurt (kan zelfs van wat harde ontlasting zijn of iets te enthausiast persen tijdens ontlasting) dan knapt er daar wel eens een vaatje...en bloed je dan ook heviger als dat je normaal zou doen.
    Maak je niet te druk meis. En doe je dit toch (weet hoe moeilijk dat is vooral als je al eens een mk hebt gehad) dan bel je gewoon de verloskundige op die jou dan gerust gaat stellen (tenminste dat behoort ze te doen!). Misschien mag je dan eerder naar de echo...of misschien kan ze t hartje al laten horen via de domptone.

3. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    @wilma, dank je wel voor je antwoord,.ik probeer verder ook positief teblijven maar omdat juist de vorige keer ook na de gemeenschap bloedde en ook 10 weken was en dag erna miskraam kreeg ben ik wel een stuk onzekerder geworden...
    Het was gelukkig niet zo erg als bij mijn menstruatie schrok enkel wel toen ik moest plassen en dus helderrood bloed zag,. maar als ik nu moet plassen is het enkel met vegen.
    Ik heb dinsdag een afspraak

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Kan me voorstellen dat je dan onzeker bent hoor.
    Ik ging er bij deze al meteen van uit dat t weer mis was toen ik bloedde. had daar voor ook een miskraam gehad nml.
    Was er helemaal klaar voor om een curetage te krijgen... Maar t eerste wat ze zeiden bij de echo die ik kreeg (stond al geplant voor ik dacht een miskraam te krijgen) was "Ik zie een kloppent hartje!" :confused:
    Sterkte en veel succes dinsdag!

5. music4life

music4life Niet meer actief

ik had het gisteren toevallig ook niet na de gemeenschap maar wel na de ontlasting, door een beetje te persen,ik voelde het ook echt ,ik dacht het nog ,niet te hard persen,, als je geen aanhoudend bloedverlies hebt ,en geen buikpijn/krampen maak je dan geen zorgen ,bloedverlies van kleine hoeveelheid kan geen kwaad

6. music4life

music4life Niet meer actief

Bloedverlies

Het is normaal dat je in het begin van de zwangerschap een beetje bloedverlies hebt, dit komt voor bij 50% van de zwangerschappen. De baarmoedermond en vagina zijn in de zwangerschap heel rijk doorbloed, er hoeft maar iets te gebeuren en er knapt een vaatje. Dit kan zijn na vrijen, na harde ontlasting, of zomaar. Dit kan GEEN kwaad. Ook later in de zwangerschap kun je een beetje bloedverlies hebben als gevolg hiervan.
    Rose slijm; door de zwangerschap heb je meer slijmverlies dan anders, een klein beetje bloed kan dit slijm rose kleuren. Kan geen kwaad.
    Bruinige afscheiding; oud bloed, in de baarmoeder(mond) kan zich wat oud bloed verzameld hebben, meestal neemt het lichaam dit vanzelf op, maar soms wordt het gewoon afgestoten,dit zie je als bruinige afscheiding. Kan geen kwaad.
    Helderrood bloed: er kan een vaatje geknapt zijn (het kan ook van een aambei komen!) een klein beetje helderrood bloedverlies kan geen kwaad.

7. Jonesy

Jonesy Lid

3 jun 2008
    34
    0
    0
    Almere
    Ik heb de eerst 3 maanden bloedverlies gehad en ook na gemeenschap en ben nu bijna 31 weken. Zolang je geen krampen hebt en het bloeden niet blijft aanhouden hoef je, je echt geen zorgen te maken. Dit is nu mijn derde zwangerschap en heb bij de vorig twee ook gehad.

En als je,je beter voelt door even de VK de bellen zou ik dat gewoon doen. zolang het jou maar gerust stelt. ;)

8. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    dank jullie wel voor de berichtjes voel me eigenlijk nu ook wel een stuk opgelucht,.
    Ik heb bij het plassen verders geen bloed meer enkel als ik me afveeg en bv ook al ik iets in de vagina ga,.
    Ik heb verders geen krampen of pijn gehad.

Fijn om teweten dat er meerdere vrouwen zijn die zoiets dergelijks ook hebben meegemaakt,.
    Liefs shanice

9. Maria Anna

18 jan 2008
    73
    0
    0
    Hoi Shanice,

Jouw verhaal had het mijne kunnen zijn. Ik heb ook last van bloedverlies na het vrijen. En ook al weet je dat er waarschijnlijk gewoon een vaatje geknapt zal zijn, toch schrok ik er even van. Maar het was met een paar minuten over en nu heb ik af en toe een beetje bruinige afscheiding. Verder nergens last van gelukkig. Maar ik vind het fijn om te lezen dat er meer vrouwen zijn met dit probleem.

Deel Deze Pagina