Zwangerschapsklachten in eerste trimester

Discussion in 'Gezondheid' started by MomQ 2 be, Jun 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

Jan 28, 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb al verschillende klachten zo aan het begin van me zwangerschap: ontzettend kortademig (dit is een van de eerste symptonen waaraan ik een zwangerschap herken) ...maar dit keer ook pijntjes/steekjes in de buurt van me hart, daarnaast voel ik me nu ook wat benauwd en voel me hart zwaar/hard kloppen wanneer ik lig of op de bank zit. Ik ben daarnaast onwijs moe en doe lichamelijk bijna niets maar heb het gevoel alsof ik een marathon heb gerend ;)
    Verder heb ik ontzettende last van me onderrug en begint het elke dag meer te drukken op me bekken. In mijn vorige zwangerschap heb ik ook last gehad van de bekken en hier fysio voor gehad, dus herken het gevoel wel.

Nu ben ik gister bij de (vervangend) huisarts geweest en die nam mij niet serieus:x... zo zei hij dat alle klachten die ik beschrijf, nog niet in het eerste trimester kunnen voorkomen. En zei ook dat hij niet geloofd in bekkeninstabiliteit en bekkenfysio. En begon te zwetsen over dat de zwangere vrouwen van vroeger nooit dergelijke klachten hadden en wel 10 kinderen baarde ....(maw tegenwoordig zijn de vrouwen zeikerds !?!) Verder heeft ie nog even geluisterd naar mn hart en longen maar hoorde niks aparts.
    Dus ik zei nog ietwat sarcastisch: nou dan zal ik het me allemaal wel verbeelden he :x;)... en dacht maak wel een een nieuwe afspraak als me eigen huisarts weer terug is.

maar vooralsnog vraag ik me dus af, herkenen meer dames dit soort klachten in het eerste trimester:(.
    (Ik ben verder echt geen pieperd of zo en mijn eerste zwangerschap had ik dit niet of niet in deze mate)

2. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,119
    111
    63
    Lage rugpijn, erg snel moe, kortademig. Ik herken het wel. Ik liep al bij de fysio voor mijn lage rugpijn toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. Hij zei dat dat heel goed mogelijk was.

Rare huisartsen heb je toch ook.

3. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

Jul 29, 2011
    1,498
    275
    83
    Ik zit ongeveer even ver in de zwangerschap als jij, en ik herken het zwaar kloppen van het hart ook. Heb het vaak 's avonds als ik rustig ga zitten, erg irritant want je blijft erop letten...
    Ook wel eens overkloppingen en benauwd gevoel inderdaad. Neem aan dat het erbij hoort? Bekken beginnen bij mij ook al gevoeliger te worden, als ik mijn romp draai kraakt het alweer een beetje. Had er vorige zwangerschap veel last van.

Vreemd dat de huisarts je allicht niet geruststelt, het lijken mij toepasselijke klachten namelijk...

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    De kwaaltjes zijn herkenbaar hoor. Heeft iedereen in meer of mindere mate wel last van.
    Vervelend dat de huisarts zo reageert. Jij ervaart deze klachten toch? dat kan ze dan toch niet negeren? De hartkloppingen heb ik in begin ook erg gehad. Mijn vk wilde dat ik ervoor naar de huisarts ging en heb daar een hartfilmpje gemaakt. Was niets op te zien. Daarna een kastje mee gehad om hartslag op te nemen op moment dat ik er last van had. Was ook niets geks op te zien buiten dat m'n hart dus even op hol sloeg.
    Mijn huisarts vertelde dat een vrouwen hart een binnendoor route kan hebben van een spiertje die alleen in werking wordt gezet tijdens de zwangerschap. Daar kun je dan ook niets aan doen tijdens de zwangerschap, erna kun je eraan geopereerd worden. Dus die klachten kun je wel degelijk hebben in begin van je zwangerschap.
    Gewoon nogmaals heen gaan en dan niet naar dezelfde vervangende huisarts

5. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

Jan 28, 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Bedankt voor de reactie's tot zover dames...ze stellen me wel weer een beetje gerust. Ik ben vannochtend naar mn eigen huisarts gegaan, en ook al is deze wat meer begripvol... ook hij denkt dat het geen bekkenklachten zijn maar rugklachten en dat mijn kortademigheid/benauwdheid niet door me zwangerschap komen.. momenteel wordt hiervoor mn bloed onderzocht.. dus wacht maar af.
    Het gekke is wel, dat ik last heb van deze klachten sinds ik zwanger ben en ik de klachten ook (weliswaar in mindere mate) herken van mijn vorige zwangerschap...dus ja. Ben lichtelijk geneigd om te zeggen: De dokters zijn beide mannelijk..en die weten natuurlijk alles over zwanger zijn ;)

Share This Page