verschrikkelijk eten.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hope87, 1 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Hai,

Voor iemand op een ander forum moest ik dit hier ook even plaatsen voor meerdere reacties:

Ben tot op heden nu 27weken zwanger en heb in die 27weken tijd
    Eigenlijk niet goed gegeten. (Dit kwam deels omdat ik pas na 20weken er achter kwam dat ik zwanger was) Ik ben een ontzettende zeur wat eten betreft. Zo eet ik veel kant klaar en toch wel twee keer p.m.n.d naar de burger king enn.. BROOD i love brood alle soorten brood, stokbrood met kruidenboter bv, of met salades, kaas en rauwkorst. Ik ben altijd onderweg ik kan niet even 's middags of 's avonds een warme hap maken alleen als ik thuis ben! Ik werk 40uur en altijd op de weg.

Ik heb nu last van BI en ben vaker thuis, nu merk ik dat ik eigenlijk zoveel groente gemist heb al die tijd... en maak me nu echt zorgen! Is het te laat om weer gezond te eten? Wat kan me kindje er aan over houden? Het is ook een hele omschakeling voor mij geweest maar ook omdat ik me kindje denk te voelen heb ik spijt dat ik zo met me lichaam ben om gegaan. Ik rook niet meer en drinken deed ik al niet, daarbij is me bmi 25 en vind me zelf oke,

Wat denken jullie de verlosk. Die maakt er niet veel van en zegt dat ik vitamines moet slikken maar daar blijft het dan ook bij want gebeurt is gebeurt.

2. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat gebeurd is, is inderdaad gebeurd.
    Wat heftig dat je er pas bij 20 weken achter kwam dat je zwanger bent! Krijg je daardoor nu extra controles ofzo?
    Ik zou inderdaad proberen zo gezond mogelijk te eten. Als dat er niet van komt zou je je voedingsstoffen kunnen aanvullen met een vitamine tablet, maar bij gezonde en gevarieerde voeding is dat niet nodig.
    En als je toch kant-en-klaar eet dan misschien kiezen voor de gezondere varianten, zoals een stoommaaltijd van de AH?

3. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Volgens mij kan het geen kwaad. Extra vitamines slikken zou ik idd mee beginnen. Hier een slechte avondeter sinds de zwangerschap, was de vorige zwangerschap ook zo. De vk gaf bij mij toen aan dat ook al zou ik alleen op Mars (snoepgoed) leven dan nog zpu het kindje nemen wat hij / zij nodig heeft. Natuurlijk is het beter om gezond te eten maar wat jij hebt gegeten klinkt mij niet heel ongezond in de oren. Brood met salade etc kan best. Als je vanaf nu vitamines gaat slikken en groenten en fruit eet dan lijkt mij er niks om je zorgen om te maken, net zoals je vk aangaf.

Er zijn mensen die nog later dan jij erachter komen dat ze zwanger zijn, of mensen die de hele zwangerschap niks binnen kunnen houden. Ook zij krijgen (vaak) gezonde kinderen. Probeer vanaf nu op te letten, dan lijkt het mij dat je kunt vertrouwen op het woord van ne vk.

Nog gefeliciteerd en een fijne zwangerschap!

4. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

gezond eten is nooit te laat voor.
    je hebt nu nog 20 weken om goed te eten;)

5. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hier ook een slechte avond-eter. Dus weinig groente. Was bij m'n 1e zwangerschap ook. En m'n zoontje is geheel gezond! :D
    Ik slikte toen en nu ook wel vitamine-pillen.

Ik was ook een slechte fruit-eter, altijd al geweest. Maar waarschijnlijk vraagt frummel daarom, want ik heb ineens trek in fruit :$:D.

6. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Extra vitamines slikken en vanaf heden goed en gezond eten
    Gewoon wat jij lekker vind aan groente dat lekker eten

Ik heb enorm veel zin in spinazie in mijn zwangerschap en sinaasappelsap. Oh ja en enorm veel zin in komkommer

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik 9 maanden misselijk geweest, en vooral groente en vlees kreeg ik echt niet weg, dus hier ook een baby die is gegroeid op vitaminetabletjes... Gebeurd is gebeurd, daar doe je niets meer aan, probeer er nu gewoon zo goed mogelijk op te letten en dan zal het wel loslopen.

8. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Volgens mij neemt het kindje wat het nodig heeft, wat overblijft is voor jou;)
    Goed voor jezelf zorgen is natuurlijk goed voor je kindje, dus als je dat nu doet dan lijkt het mij geen probleem.

9. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Excuus gebeurt is idd gebeurd. ;)

Deel Deze Pagina