Hoi meiden, Ik ben op visite en nu hebben we hier gerookte zalm. Wat je ook bij de Lidl kan kopen zegmaar. Mag je dit nou eten als je zwanger bent of niet? In principe is het niet rauw natuurlijk omdat het gerookt is. Blijft toch lastig he Alvast bedankt
Deze zalm is waarschijnlijk vacuüm verpakt en mag je naar mij weten niet eten ivm de listeria bacterie. Doorat het lang houdbaar is kan de bacterie zich lekker nestelen. Listeria | Voedingscentrum Verse gerookte zalm van de visboer kAn volgens mij wel.
Nee mag noet want als het gewoon bij de jumbo vandaan komt is het inderdaad vacuum verpakt zoals voorgangster al zegt.
Dat klopt niet hoor! Je mag juist géén gerookte zalm eten die vacuüm verpakt is. Vanwege het risico op de listeria bacterie. Als je de gerookte zalm door en door verhit, bijvoorbeeld in de pastasaus, dan zou het wel mogen. Maar niet zo uit de verpakking op brood of een toastje. Meer informatie: Listeria is een bacterie die een voedselinfectie kan veroorzaken. De kans op besmetting met Listeria is klein maar de gevolgen kunnen ernstig zijn. Vooral zwangere vrouwen moeten oppassen omdat het bij die groep kan leiden tot een miskraam of vroeggeboorte. Listeria is vooral te vinden in langdurig gekoeld bewaarde producten die zonder verhitting worden gegeten. Risicoproducten zijn rauwmelkse zachte kaas, voorverpakte gerookte vis en rauwe dierlijke producten. Zwangeren, maar ook ouderen en mensen met een verzwakt afweersysteem, kunnen deze risicoproducten beter vermijden. Bron: Listeria | Voedingscentrum
Zoals de rest al zegt; voorverpakte vis mag niet!! Alleen vers. Dus zelfs verse zalm mag je wel. Maar niet vacuüm verpakt!!! Wat overiges zoooo jammer is, aangezien ik echt snak naar een lekker stukje gerookte zalm...
Misschien even beter opletten als je antwoord geeft als je iets niet zeker weet .... Vrij lullig als iemand nu de listeria-bacterie door jou oploopt omdat je een verkeerd antwoord geeft. Reageer dan niet
Tnx voor de reacties! Heb 2 stukjes gegeten. Zal vast niet zo n vaart lopen hoop ik. Nu maar laten staan...
Merry Christmas!! Ze zal heus niet opzettelijk foutieve informatie geven. Misschien verkeerde zelf ook echt wel in die veronderstelling.
Ze kan er nu niks meer aan veranderen, dus dan kun je je maar beter niet helemaal druk gaan maken lijk me. Het zal vast inderdaad niet zo'n vaart lopen. Een kleine kans volgens mij, een risico dat je natuurlijk liever vermijdt, daarom heeft ze de vraag hier ook gesteld. Door (onbedoeld lijkt me) verkeerd advies toch twee stukjes gegeten. Loopt vast wel los. Fijne kerst nog allemaal!
Het zal inderdaad niet zo'n vaart lopen hoor. De kans dat je een besmetting oploopt is zoooo klein. Dus ga je niet druk maken over dat je het hebt gegeten. Je kunt er inderdaad niets aan veranderen. De meeste keren dat je per ongeluk iets eet wat eigenlijk niet goed is, loopt het gewoon goed af. Wij zijn toch ook allemaal gezond ter wereld gekomen?