Ik heb woensdag eerste echo, ik ben dan zes weken en een paar dagen. In theorie zou ik zwanger kunnen zijn van een drieling (zie mijn onderschrift). Nou zou ik al dolgelukkig zijn als het er 1 is, als het er al 1 is...... (heel eng vind ik het allemaal). Maar nou vraag ik mij af of je het zou kunnen merken of je zwanger bent van een meerling. Iemand ervaring mee? Wie kan hier achteraf gezien iets over zeggen? Thx!
Ik heb altijd een gevoel gehad dat ik zwanger was van een tweeling. Heel vreemd echt een moedergevoel en ik vond me positieve test op de nod erg donker voor een zwangerschapsptest
Daar kun je niks van merken. De mate van zwangerschapskwalen zegt niks over een eenling of een meerling, de groei van je buik ook niet. Hier twee keer zwanger geweest van een terugplaatsing van twee embryo's. Beide keren was het één kindje. Mijn HCG-waarde was de tweede keer veel hoger dan de eerste keer, mijn symptomen vergelijkbaar, mijn buik groeide de tweede keer veel sneller. Succes met je echo!
Dat ben ik niet met je eens. Mijn eerste zwangerschap was een tweeling en ik herkende de symptomen niet, maar ik vond het wel vreemd dat ik al snel (voor mijn positieve test) kortademig was (terwijl ik voor deze zwangerschap 20 km hard liep), een hoge hartslag had en ik daar nooit iemand over had gehoord. Bij mijn eenling zwangerschap had ik daar geen last van.Ik had niet vroeger positief getest (DPO) dan bij mijn eenling zwangerschap, dus HCG wordt in mijn geval inderdaad niet direct eerder aangemaakt of enorm snel verhoogt. Voor mij zal een tweeling zwangerschap makkelijker te herkennen zijn nu ik weet hoe ik mij bij een eenling voelt, maar dat zal per persoon verschillen.
Bij mijn eerste zwangerschap van een meerling heb ik er niks van gemerkt en geen voorgevoel gehad. Dit keer wel een voorgevoel dat het een meerling was en dit klopte ook. Aan symptomen/kwaaltjes niks gemerkt.
Ik ken iemand (vrouw van middelbare leeftijd) die er pas achter kwam met de bevalling Er waren toen nog geen echo’s. Ze hebben met luisteren van hartje nooit gehoord dat het er twee waren.
Gefeliciteerd! Heel spannend voor je. Het is moeilijk te zeggen, elke zwangerschap en elke vrouw is anders dus ik denk dat het per situatie verschilt. Ik ben nu zwanger van een tweeling en achteraf, tsja, m’n buik was al snel zichtbaar, was in t begin (zo rond week 8) ook echt niet vooruit te branden en m’n zwangerschapstest was meteen al knal. Maar bij m’n zoontje (eerste kindje) was dat ook wel zo behalve het buikje, dat kwam later. Maar ze zeggen ook dat je bij een tweede sneller een buikje krijgt. Dus tsja...!
Nee ik heb zelf geen verschil gemerkt...ik had met de missed abortion meer symptomen dan met mn tweeling ....het zegt echt niets...
Dank allemaal voor jullie reacties! Als ik het goed begrijp kan ik dus eigenlijk nergens een exacte pijl op trekken. En het is mijn allerallerallereerste keer, dus ik kan dit nergens mee vergelijken We gaan het zien dan, woensdagmiddag... Als er sowieso maar 1 stoer sterk dapper kloppertje in zit ben ik al over the moon!! @XmoonlightX hee wat leuk!! Dankjewel... heb je mijn topic Vandaag uitslag bloedtest ronde 56... Ik.word.gek al gelezen...?? Ik vind het allemaal nog zo moeilijk te geloven... Het moet wel dankzij de scratching zijn...!
Hier een instinctief voorgevoel maar verder nergens aan te pijlen.. over 5 weken pas de eerste echo.. we gaan het zien
Nee geen symptomen oid. Nu was het voor mij de eerste zwangerschap zo dus dan is alles nieuw. Met 6w1d 2 kloppende hartjes.
Bij mijn eerste echo van deze zwangerschap schrok ik me rot. Er waren twee vruchtzakken te zien. Een gevuld en een lege. Ik dacht nog geen zes weken zwanger te zijn maar het kindje wat er nog zat was al veel groter! Mijn laatste menstruatie was het verlies van het ander kindje geweest. Ik heb niets van deze, in het begin, tweelingzwangerschap gemerkt. Ben erg benieuwd hoeveel kindjes er in jouw buik zitten
Whaa, bizar!! Wat zul je geschrokken zijn inderdaad! Jemig de pemig! Een mengeling van gevoelens lijkt me, en denk ik ook wel verdriet omdat je toch een kindje was verloren? Hier is dat echt uitgesloten door heel de MMM (geen boe of bah zonder controle) Ja... ik tel echt de uren af...
Ik voelde wel dat de tweeling zwangerschap (ma **) anders voelde dan de zwangerschap ervoor. Ik wist alleen niet waardoor het kwam. Toen ee tijdens de 1e echo twee hartjes zagen, vielen bepaalde dingen wel op hun plek. Veel vermoeider, veel meer misselijk. Het was voor mijn lijf duidelijk zwaarder dan de eenling zwangerschappen.
Haha bedoel je m'n moeder?!! Was bij ons dus ook zo. Mijn moeder kwam er pas bij de bevalling achter, nadat ik geboren was dat er nog 1 achteraan kwam.
Geen meerling! Maar wel 1 dapper sterk kloppend hartje! We zijn super gelukkig! Dank voor jullie reacties, was erg leuke voorpret