zwangerschapsjeuk??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jelisa, 21 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi meiden!

Ik ben nu bijna 29 weken zwanger. Ik was afgelopen dagen erg ziek. Ik kon niks binnenhouden, moest telkens overgeven en had 39 graden koorts. Volgens de ha had ik ws een maag-darm infectie en dit moest vanzelf overgaan. Ik kreeg wel zetpillen tegen de misselijkheid.
    Nu ben ik gelukkig weer beter.
    Maar nu heb ik sinds dat ik zo ziek ben geweest erg last van uitslag over mijn hele lichaam.
    Het ontstond op mijn buik rond mijn navel, het waren kleine rode vlekjes. Deze verspreidde zich al snel naar mijn benen, onderbenen en ze gaan nu naar mijn armen en rug, Mijn gezicht is ook iets rood maar niet heel heftig.
    Ik heb gegoogled op inet en ik vond wel veel verhalen over zwangerschapsjeuk ofterwijl poppp ofzo??

Zou ik dit nou kunnen hebben? Het jeukt ook vreselijk over mijn hele lichaam! Ik probeer niet te veel te krabben want dan word het nog roder en gaat het nog meer jeuken. Ik word er wel gek van!
    Heb nu menthol10 gekocht bij de Etos, dit werd mij aangeraden. Het verkoelt inderdaad wel iets.
    Maandag bel ik even de vk en vraag ik wat het is. Maar misschien zijn er al meiden die dit herkennen? En wat hielp er bij jullie en wanneer trok het weer weg?

B.v.d.!!

Liefs J

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    mentholgel!!!!!!!!!!!!!!!!
    wat een verademing.. soms maar voor een paar uur.. maar dan smeerde mijn man me weer in kon ik weer slapen.. gek werd ik er van.

Maar mentholgel was heerlijk. volgens de drogist mocht ik het niet gebruiken tijdens zwangerschap. volgens bijsluiten er vk wel:D een baby mag het niet inademen.. (gaat ook niet in je buik:D)

verder kan sudocreme verlichtend werken.

wel ff je vk bellen want je lever waarden moeten gecontroleerd. (die waren bij mij goed.. dus moest t doen met de mentholgel)

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    idd aangeven bij de verloskundige. Ik had slechte leverwaardes maar dat kwam achteraf door me galblaas maar had oom jeuk over heel me lichaam en rode vlekken in me nek en op me borst

4. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen jeuk op mijn hele lichaam maar alleen vreselijke jeuk op mijn buik.
    Ook rode vlekjes, ik kan de jeuk niet verdragen is zo erg, ik word er helemaal gek van! :(

Ze zeggen je buik niet krabben want dan krijg je zwangerschapsstriemen (als je die nog niet hebt) of het waar is weet ik niet.:)

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    het kan zijn dat je de jeuk hebt omdat je huid zo op spanning staat.. waarschijnlijk komen de striemen dan toch wel. jeuk is de voorloper op pijn.. maar ik had het op mijn buik en gewoon de plekken zoals oksels ellebogen etc..
    en de mentholgel was heerlijk:D

6. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hoi,

ik heb zwangerschapscholestase (galstuwing/slechte leverwaardes) en daar heb je ook vreselijke jeuk bij over hele lichaam en krabte mezelf tot bloedens aan toe

voor het bekend was gebruikte ik bio oil en dat velichte de jeuk best wel ( heb nu medicijnen en heb amper jeuk, godzijdank!)

verder kan je ook jeuk hebben omdat je huid groeit , of misschien een allergische reactie?!

toch wel verstandig om maandag je vk even te bellen en vraag desnoods even of je bloed mag prikken voor evt cholestase!

en je kan zowiezo de bio oil aanschaffen, werkt heel fijn!

succes!

7. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    is het geen netelroos? komt tevoorschijn bij verminderde weerstand (wat je dus hebt nadat je ziek bent geweest!)

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Misschien een reactie op de medicijnen voor de misselijkheid??

Deel Deze Pagina