Fototoestel geschikt voor baby's (ervaringen).

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Zolief, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Op zich hebben wij voor vakantiefoto's een prima fotocamera. Wil je een foto maken van een baby wordt dit al lastiger. Hij reageert dan niet snel genoeg (meer). Ook foto's die binnen gemaakt worden zijn van mindere kwaliteit.
    Een belangrijk onderdeel voor de baby uitzet lijkt me :D

Mijn vraag dus: Wie weet een goede camera (mag best een prijskaartje aan hangen) die heel geschikt is voor het fotograferen van baby's/kinderen en die het ook binnen erg goed doet?
    Hij moet dus:
    -Snel foto's maken.
    -Goede kwaliteit binnen foto's geven
    -Buiten is ook wel leuk.

Graag tips en ervaringen van verschillende camera's.

2. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    Wij hebben een superzoom van Sony. Zit tussen een normale en spiegelreflex in . Kun je erg makkelijk mooie effecten mee creëren.

3. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb een canon eos spiegelreflex. Echt super! Als je daarmee leert fotograferen kan je er echt altijd prachtige foto's mee maken!

4. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ik denk dat een baby nu nog relatief gemakkelijker te fotograferen is dan een rennende peuter over een tijdje, haha ;)

Ik zou je dus adviseren om eens te kijken voor een spiegelreflexcamera. Wat betreft snelheid kan daar geen compactcamera tegenop. De Canon 1000d of 1100d zijn bijv. al hele mooie instapmodellen, met mooie foto's als resultaat. Wij hebben zelf een 550d in gebruik, en zijn hier heel tevreden over.

Eén tip, oefen wel als eens goed met de camera voor de kleine geboren gaat worden! Is zo knullig als je op het moment supreme geen idee hebt hoe de camera werkt, en daardoor nog geen mooie foto's hebt... Succes!

5. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    nog meer tips?
    We denken nu idd aan een spiegelreflex. Maakt toch wel mooie foto's. Nadeel is dat je gelijk goede lenzen nodig hebt? of zijn er wel modellen waarbij de lens gelijk al goed is die erbij zit?

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Spoegelreflex..

Bij vrijwel elke spiegelreflex zit een standaard 18-55 kitlens die zeer geschikt is voor fotograferen in het dagelijks leven

Kijk bijv eens naar de canon eos 1100D
    Goedkoopste instapmodel van canon en maakt prachtige foto's

7. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Nadeel van een spiegelreflex is dat je hem niet zo makkelijk in je handtas gooit en meeneemt.

Ik heb geen idee van modellen, maar ik denk dat je met een normale compactcamera waarop ook een sportstand zit je best goede foto's moet kunnen maken.

Belangrijkste voor een goede foto is dat je weet welke instellingen (of standaard stand) je moet gebruiken. Als jij het toestel op een lange sluitertijd laat staan worden bewegende beelden nooit mooi, terwijl met weinig licht en een stilstaand beeld dit geen probleem is.

8. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    Door t gezeul met alle lenzen hebben wij gekozen voor een superzoom.neem je een stuk makkelijker mee

9. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Kijk eens naar de Sony NEX serie. Daarvan hebben wij er nu één om dezelfde redenen. Dat zijn systeem camera's.

De systeemcamera heeft veel overeenkomsten met de spiegelreflexcamera. Sterker nog, eigenlijk kan hij alles wat een DSLR ook kan, inclusief het verwisselbare lenssysteem. Er is echter een behoorlijk groot verschil te ontdekken. En dat is het formaat. Ze zijn een stukje kleiner dan een spiegelreflex.

Wel wat hanteerbaarder dus dan een spiegelreflex, eigenlijk net zo goede foto's als met de standaard lens van een spiegelreflex.

Verder ook hele makkelijke en goede automatische standen en als je wilt kun je het handmatig instellen.

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
  11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier de nikon d 3100. Super camera.

12. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Kijk voor een camera waar een kitlens (18-55mm) bij zit. Dit is om te beginnen een prima alround lens waar je mooie foto's mee zult schieten!

13. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    ik heb ook een canon eos d1000(? spiegelreflex iig) en ik gebruik hem met de standaard mee geleverde lens, en die is echt prima hoor! Hele mooie fotos van dochter al mee gemaakt!! het schijnt dat de gemiddelde camara op smartphones net zo goed zijn als compactcamaras...

14. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Hier een spiegelreflex, in dit soort situatie gebruik ik de optie om 3 foto's per seconde te maken, de juiste foto zit er dan dus altijd bij.

15. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    ook met spiegelreflex zul je tegen bewogen foto's aanlopen. om dit te voorkomen zijn er een aantal dingen als sluitertijd,licht (iso) essentieel om in te kunnen stellen. Om die goed te kunnen instellen zul je een klein beetje moeten begrijpen hoe een camera werkt met dingetjes als diafragma en sluitertijd.

Spiegelreflex levert echt niet standaard betere plaatjes op dan een (goede!) compact camera waar deze zaken in te stellen zijn. Ik heb een semi professionele spiegelreflex en onder slechte omstandigheden (lees weinig licht bijv.) maakt deze op het automatische programma nog steeds geen perfecte foto hoor. (hihihi en al weet je hoe het werkt, hier een baby die zo gebiologeerd is door de camera dat accuut het lachje verdwijnt, krijg je nog geen mooie foto ;) )

16. Padme

Padme Lid

31 mei 2012
    51
    0
    0
    Wij hadden al een spiegel reflex. Maar is niet altijd even handig!
    Hebben voor onze kleine meid de Nikon 1 gehaald, deze maakt echt mooie foto's ook binnen! En dat je reeksen foto's kan maken vind ik super zit altijd wel een mooie tussen! :) ik vind het echt een aanrader!!

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wij hebben een compactcamera voor onderweg en een DSLR van Nikon voor speciale gelegenheden. In praktijk gebruiken we eigenlijk altijd de DSLR, ook bij een wandelingetje in het bos en juist ook voor binnen bij wat minder licht. Hij reageert gewoon zo lekker snel, we hebben een super goede lens erbij met een f-waarde van op z'n kleinst 1.4, daar kan mijn compactcamera niet tegenop.

18. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Gelukkig heb ik daar geen probleem mee, ik zelf heb een iphone die prima foto's maakt en de dslr foto's mag t mannetje lekker doen die heeft zich verdiept in al de instellingen en de werking van dat complexe ding! Hahaha ik gaf echt op toen hij beter werd dan wat ik op auto focus kon schieten :p we hebben ook een sony cybershot compact die ook wel makkelijk.. Misschien is zoeits als een nikon one wel een goeie oplossing voor de middenweg, die lijkt mij zelf ook wel fijn :D en t is natuurlijk ook hoeveel je uit wil geven en hoe handig je er zelf mee bent wat weer een redelijke prijs range is..

19. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een casio exilim ex-zr200. Mijn zoon liet een paar maanden geleden onze camera vallen, op de lens. Die was dus stuk. Met de baby op komst wilde we graag meteen een nieuwe. Manlief heeft er een hele studie van gemaakt en deze zou het beste zijn. Hij maakt inderdaad mooie foto's en is heel snel. Dat laatste was voor mij het belangrijkst, aangezien je anders veel mist met kleine kinderen.

20. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    hier de canon sx 50 hs

google er maar eens op, en kijk voor de gein ook even de filmpjes van de camera op youtube, met name de film waarbij ingezoomd wordt op de maan. En ik kan je vertellen, dat is echt met deze camera gemaakt. Echt bizar hoe ver en scherp je kan inzomen.

maar ook in huis, de kinderen, buiten overal hij maakt prachtige fotos. Ik krijg geregeld de vraag of de fotos met een spiegelreflex camera gemaakt zijn, maar nee, dat is het niet. Wel van vergelijkbare kwaliteit vind ik.
    Zeer veel mogelijkheden. En er mislukt hier vrijwel nooit meer een foto.

Deel Deze Pagina