Beste Dames, Graag had ik geweten of er nog dames zijn zoals mij die hier problemen mee hebben. Ik heb een getrouwde 'vrouw' van 24, en we proberen zwanger te worden. Het verhaal begint vorig jaar, nu bijna een jaar geleden, toen nam ik nog de pil. Vroeger nam ik mijn pil 2,3 maanden door en stopte dan, zodat ik niet te veel bl.verlies had, aangezien ik daardoor dikwijls draaierig van werd, dit was in samenspraak met dokter en gyne. Verleden jaar begonnen de problemen echter, de laaste 5dagen voor ik mijn pilstrip op was, begon ik bloedverlies te krijgen. Na een paar maanden oversgestapt naar een zwaardere pil, want volgens de dokter kan dit doordat de pil te licht is geworden. 1 van de zwaarste pillen moest ik nemen. Na een paar maanden was dit nog niet beter, wat op zich raar is, want als je van een zware naar een lichte overschakelt kan dit, maar toch niet andersom? Het was zo erg aan het worden, dat ik maanden 10-15 dagen bloedverlies had, stopperiode gedaan, terug begonnen met de pil, 3dagen de pil, bl.verlies, 7dagen later terug een dag of 3. sex? soms bl.verlies. Hoe dan ook, blijven sukkelen. Dit jaar hebben we besloten om te proberen voor een kindje. Ben ik gestopt met de pil. Deze maand alleen al, en we zijn de 26ste heb ik al 14dagen bloedverlies gehad. Ik had gehoopt dat mijn cyclus terug normaal zou worden. Verwachte bl.verlies, 2dagen niks, 1dag bl.verlies, 5dagen niks, 2dagen bl.verlies. Tijdens sex bl.verlies. Ik wordt hier zot van!!!!! Ben vandaag terug bij gynecoloog geweest, onderzoek van eierstokken etc. niks te zien, wss in september onderzoek van de baarmoeder om te zien of er daar iets mis is. Ik ben teneinde raad, sorry ik ben een emo persoon, maar nadat ik deze maand na 'de daad' weeral bl.verlies had, ben ik beginnen huilen. heb dan meteen gebeld voor afspraak gyne. Aub zijn er nog dames die dit hebben gehad?? Gelieve mij te vertellen aan wat het lag?! Alvast bedankt, en ik hoop zo erg op een reactie die me een antwoordt kan geven.
hoi je hebt deze vraag gesteld aan de verloskundige. Dit betekent dat alleen wij kunnen reageren. Als je ook reacties van andere vrouwen wilt moet je deze vraag ook in een ander forum stellen. Het is inderdaad wel vreemd dat je bloedverlies blijft als je van een lichte naar een zware pil overstapt. Maar blijkbaar heeft de gynaecoloog alles onderzocht en niets gevonden. Dan is en blijft het heel vervelend maar is het niets om je zorgen om te maken. Als je een regelmatige cyclus hebt heb je gewoon een goede kans om zwanger te worden, ondanks het bloedverlies. Mirjam