Lieve Vk's Doordat ik met 16 weken zwangerschap een zwaar buikgriepvirus te pakken heb gekregen waardoor ik met uitdroging in het zh terecht kwam voor een infuus ( ik at en dronk niet meer) en alleen maar aan de diaree stond, zit ik al eventjes ziek thuis. De dokter en mijn eigen vk zijn super lief maar ik krijg altijd hetzelfde te horen. de dokter (ha) kan mij niets geven tegen de diaree en het virus, die ik nu nog steeds dagelijks heb omdat je al deze medicijnen niet mag hebben in de zwangerschap.. De diaree en buikkrampen (bij het einde van mijn dikke darm) zijn zo erg dat ik soms nachten niet kan slapen en dan overdag vermoeid in slaap sukkel om na een uurtje weer wakker te worden dat ik naar de wc weer eens moet.. Ik ga per dag gemiddeld 7-10x naar de wc en daar zit ik dan ook wel even.. heel vies gezegd 'loopt het er gewoon uit'. Ik ben dus erg moe, ben lusteloos, buikpijn, misselijk, hoofdpijn en diaree. Ik moet uitkijken met zuivel, fruit en vet eten, het liefst helemaal niet. Ik heb tot 16 weken foliumzuur geslikt en daarna overgegaan op vitamine D. Nu zegt mijn vk zelf alleen maar: ja meisje je bent niet zo goed begonnen in je zw-schap door het buikgriepvirus en je lichaam zal zich waarschijnlijk niet meer (helemaal) herstellen omdat alle energie nu naar je kleintje gaat. Met ons kleintje gaat het helemaal super, groeit goed enz. Veel slapen en gezond eten. Nu vroeg ik mij af of ik toch niet iets meer kan doen.. Ik plan zoiezo elke dag van 11.00-12.30 en van 15.00-16.30 slaappauzes in, teminste rustpauzes, hangt er vanaf of ik veel buikkrampen heb.. En ik heb zeker goede dagen, dan kan ik een uurtje of 2 bv naar de stad of even zwemmen of iets dergelijks maar daarna moet ik de dag er op extra boeten lijkt het wel. Zijn er nog tips van eten of drinken of iets dergelijks waar je meer energie van krijgt of die buikkrampen kunnen verminderen? Ik geloof best dat er veel nog van het virus in mn lijf zit, maar ik geloof ook dat de zwangerschap het mij niet makkelijk maakt en dat die mij zo moe maakt. Sorry als het verhaal niet helemaal duidelijk is.. Hopelijk hebben jullie nog tips..? Liefs Mo
Hoi mo, Jeetje, dat is niet niets! Lukt het wel om een beetje te kunnen genieten van de kleine mormeltje in je buik? Je kan helaas niet zo heel veel doen, gebruik je zwangerschapvitamine? dat is een aanrader. En wat je ook zou kunnen doen is Floradix drinken dat kan meer energie geven! Heel veel sterkte meis! Imke
Hoi Imke, Ja gelukkig geniet ik elke dag wel.. vooral van de bewegingen. Zoo raar dat je al zoveel liefde voor iemand kan voelen terwijl je diegene nog nooit gezien hebt! Kan niet wachten tot ons kleintje er is.. Ik slikte in het begin van VSM zw. vitamine met foliumzuur was dat, maar ergens in week 16 ben ik daar meegestopt want het leek wel alsof ik daar misselijker van werd als ik die ingenomen had. Om toch aan vitamine D te komen voor de botjes ben ik kleine vitamine D gaan slikken. Floradix ga ik wel uitproberen, ben benieuwd! Gisteren pretecho gehad, zooo lief.. dan zijn alle klachten wel vervelend maar het oh zo meer dan waard! Bedankt voor je reactie. Groetjes Mo