hallo, Ik had al eerder een vraag gesteld ik toen naar een gyneacologe was geweest die niets kon zien op de echo toen ik (naar ik dacht) 4 weken zwanger was..daarna met 5 weken nog een keer terug gegaan en ze kon weer niets zien. Nu ben ik vandaag naar een andere dokter gegaan. En die zag wel meteen wat op de echo..maar nog niet het vruchtje zeg maar. Ze zei dat ik 4 weken zwanger was en dat ik waarschijnlijk een erg lange innesteling heb gehad of een laat ei. Ik denk overigens het eerste. Nu heeft ze me een recept gegeven voor het medicijn progynex. (ik woon in het buitenland) en ik kan het dus nergens vinden waar het voor is. Ze zegt dat het helpt voor de ontwikkeling van de echo en toen ik vroeg waar het precies voor was zei ze dat ik me niet druk hoefde te maken dat ze op de echo zag dat het vruchtje het nodig heeft.. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand in nederland een medicijn krijgt bij 4 weken zwanger om de ontwikkeling voorspoedig te laten verlopen. Ik heb er eigenlijk een beetje twijfels bij en vraag me af of dit wel goed is als ik dat zou gebruiken. komt de naam van het medicijn u enigzins bekend voor? of heeft u enig idee wat het kan zijn wat ze me heeft gegeven? en wat moet ik doen? zal ik het gaan slikken? (het moest 3x daags zei ze)
hoi, ik ken het medicijn niet en het is in Nederland inderdaad ongebruikelijk om medicijnen te geven. Nou doen wij dat als verloskundigen sowieso niet, dus eigenlijk zou je deze vraag aan een arts/gynaecoloog moeten stellen. Ik kan je dus helaas geen duidelijk antwoord geven op je vraag. Mirjam
bedankt voor uw antwoord.. Ik ben er zelf al een beetje achter gekomen wat het is en waarvoor het is.. heb nu het medicijn gehaald en de naam die er op staat is dus progestan..het zijn progesteron pillen. hier worden deze pillen dus gegeven bij een verhoogde kans op een miskraam of bij vrouwen die bloedingen hebben tijdens de zwangerschap. Ik vind het alsnog een beetje onzinnig omdat je naar mijn idee een miskraam niet kunt tegengaan..maar we slikken het toch maar..het is toch dokters advies..