Hallo.. Ik ben zelf nu 19 week en 2 dagen zwanger .. hoop voor jullie allemaal dat er snel een dag komt dat jullie zwanger worden. ik heb het zelf niet gepland maar nu ik het ben ben ik er super blij mee. heb zelf ook een schoonzus die graag zwanger wil worden maar het lukt niet . ze is binnenkort getrouwd en omdat ik zwanger was mochten ik en mijn vriend niet komen. Ik vind dit wel een beetje te ver gaan! Maar hoop natuurlijk voor haar dat ze ook binnenkort mama is... Groetjes
omg dat vind ik wel triest , sorry dat ik dat moet zeggen? heeft ze je dat echt ook zo gezegt? of op die manier van... lullig voor jou Maar wel gefeliciteerd met jou zwangerschap!
Ja ze heeft het ook zo gezegt. dan via mijn schoonmoeder dat wij haar trouwkaart maar moesten verscheuren. en dat ik de pil maar beter moest gebruiken. heel egoistisch.. maarja ik zeg wel op mijn beurt ze hoeft ons niet op te bellen als zij zwanger is want ik wil niks meer met haar te maken hebben. Groetjes..
dat snap ik helemaal meid! heeft ze jou wel al gefelicteerd ondanks? ... nou ik had ook zo gereageerd hoor je bent niet de enige en ik geef je groot gelijk ! vervelend dat het zo moet gaan ehj!
ze heeft me niet gefeliciteerd en dat zou ze ook nooit doen. ach ja... als mijn kindje maar gezond is.. en wens het beste voor haar . Groetjes
wat een dom mens zeg... is het de vriendin van je broer of zus van je vriend? want dat is dan ook lullig als het bijv je broer is die gaat trouwen dan mag je niet eens op die bruiloft komen wat vind haar aanstaande er van? geniet maar lekker van je zwangerschap en laat ze lekker in de stront zakken Gefeliciteerd btw! gr linda
hey hallo.. Het is de zus van mijn vriend.. nja me vriend zat er niet echt mee. want als het ware wenste zij eigelijk ons kindje dood Maar ben super blij dat er meerdere mensen zo denken en ik niet de enigste ben.. Dankjewel voor jullie begrip.. XxX
wat een jaloers sekreet zeg...zo iemand wens je dan toch ook geen kinderen toe....ik snap niet dat iemand zo kan denken maar goed... inderdaad goed dat je je er niks van aan trekt hoor! groetjes
Dat is wel een hele rare reactie zeg.. Ze zal wel heel erg gefrustreerd zijn dat het bij hen niet lukt... Maar ja, daar kunnen jullie toch niks aan doen? Als ze iedereen moet weren die zwanger is, dan houden ze op den duur niet veel mensen over in hun omgeving lijkt me..
Hoi Sinitta, Ik wil het toch eventjes opnemen voor je schoonzus... Ik snap wel een beetje waarom zij misschien zo heftig op jouw zwangerschap reageert. Als je zelf in de medische molen zit en ontzettend graag een kindje wil en als dit dan maar niet lukt, dan kan het soms heel confronterend zijn als een ander wel ineens zwanger wordt of ongepland. Ik denk dat zij er heel erg van geschrokken is, en nu heel erg het gevoel heeft van: waarom zij wel ongepland zwanger en waarom wij niet? Zoiets kan heel oneerlijk voelen en soms is daar heel moeilijk mee om te gaan voor mensen die net als wij in de mm zitten. Ik lees hier in de bovenstaande posts termen als "jaloers sekreet", enz. Ik snap dat dat voor anderen zo overkomt, maar het ligt wel een beetje gecompliceerder dan dat. Ik denk dat mensen die niet in de mm zitten zo'n reactie niet snappen. Ik kan me haar reactie wel voorstellen. Maarrrr: Ik vind haar reactie wel heel erg "over the top"! Ik vind niet dat ze jou op deze manier moet aanvallen en je mag uitsluiten van de bruiloft. Dat vind ik dus veeeelll te ver gaan en niet kunnen! Zij mag haar frustraties niet op jou uitleven! Ik kan me voorstellen dat je niet altijd zin hebt om tussen de zwangeren te zitten, maar goed... het leven is niet anders. Soms kun je dat vermijden, maar meestal niet. Dus wat zij nu doet, kan echt niet! Mijn advies: Misschien kun je eens met haar gaan praten. Haar misschien laten weten dat je hun situatie ook snapt, dat het moeilijk voor haar zal zijn om met jouw zwangerschap geconfronteerd te worden. Ik denk dat als je aangeeft dat je wel begrip voor haar reactie hebt, dat ze dan heel snel zal bijdraaien. Je hoeft je niet alles te laten zeggen, natuurlijk. En je mag ook best kwaad zijn en zeggen dat je het niet leuk vindt dat jullie niet op de bruiloft zijn uitgenodigd! Maar bedenk je dat haar "aanval" niet persoonlijk naar jou toe is bedoeld. Ik denk dat ze gewoon gefrustreerd is en dat ze op het moment gewoon niet met jou en je zwangerschap kan omgaan. Ze zal heus bijdraaien, want ze heeft geen andere keus. Maar trek je je het niet persoonlijk aan! Ik zou er geen ruzie om gaan maken met haar, geef haar even de tijd. Misschien kun je haar ook vragen hoe jullie het beste met elkaar om kunnen gaan, wat wil zij? Wil zij betrokken worden bij je zwangerschap? Of wil ze er liever buiten blijven? En geef haar die mogelijkheid dan ook. Als zij er niet bij betrokken wil worden, respecteer dat dan en ga niet uitgebreid elke keer over je zwangerschap vertellen, als je haar ziet. Soms is dit gewoon heel erg moeilijk voor mensen die in de mm zitten. Vertel erover als zij er specifiek naar vraagt. Of misschien wil ze er juist wel heel erg bij betrokken worden, zodat ze misschien meer aan het idee kan wennen en zich niet buitengesloten voelt. Soms gaan mensen je ook juist mijden als ze zwanger zijn en jij nog steeds niet. Dit komt ook heel naar over. Dus ik zou het er gewoon een keer met haar over hebben, en dan komt het vast wel goed! Groetjes, Jippie
Ik vind het heel goed uitgelegd van jou en ben het er helemaal mee eens, maar je gaat ervan uit dat deze schoonzus in de MM zit en dat kom ik nergens tegen in het verhaal van de TS (of lees ik jou bericht nou verkeerd? )
Hoi.. Ik snap heel goed wat je bedoelt en zo denk ik er ook over. Alleen is ze iets te ver gegaan met het uitschelden van mij en ons niet op de bruiloft uit te nodigen niet dat ik zin had in de bruiloft maarja dat maakt niet uit het gaat om de principe.En praten met haar kan niet want dan draait ze helemaal door ik heb zo iets ik heb alles geprobeert ze bekijkt het maar en als er iemand sorry moet zeggen vind ik ook echt wel dat zij dat is. Groetjes..
Ik ben zelf al 2 jaar bezig zwanger te worden en vind het altijd heel erg moeilijk als iemand zwanger wordt, Maar ik gun het iedereen van harte, en zal nooit iemand de toegang tot mijn leven ontzeggen omdat zij zwanger is tenzij er andere zaken zijn waardoor het contact niet goed verloopt Ik ben het dus niet met je schoonzus eens, ik vind het een hele vreemde reactie.
Ja ik zelf ook.. Maar btw hoop dat jij snel zwanger mag worden gewoon positief denken dan lukt het wel! Sterkte.. Groetjes,
Goh, zoals je hier wenst aan Beeb... ik zat net aan iets gelijkaardigs te denken toen ik jouw verhaal en de reacties erop las. Ze zeggen toch vaak 'gedachten zijn krachten hé' en der komt meer en meer onderzoek dat ons psychologisch aspect grote invloed heeft op ons lichaam... misschien moet jouw schoonzus eerst zich een stuk met haar nog niet zwanger zijn kunnen verzoenen en met haar omgeving voor ze zwanger kan worden. Vooral omdat ze zo negatief is! Maar dat is natuurlijk allemaal heel hypothetisch! Hoop voor jou dat jij en je vriend gelukkig zwanger mogen blijven en je niet teveel moeten aantrekken van de rest!
En is er verder helemaal niets gebeurd? Nu of in het verleden? Is het feit dat je zwanger bent echt de enige reden dat je niet op haar bruiloft mocht komen? Ik kan het me haast niet voorstellen. Er moet haast wel meer gebeurd zijn of aan de hand zijn. Anders zou het echt een heeeeeeeele rare reactie zijn van haar kant en kan ik me jouw gevoelens goed voorstellen.
hoi jippie, ik noem de schoonzus van cynthia een jaloers sekreet omdat dat zo overkomt... Ik snap best dat het pijnlijk voor haar is dat haar 19 jarige schoonzusje wel zwanger is geworden terwijl dat misschien niet gepland was en dat zij er al een hele tijd mee bezig zijn en niet lukt. Dat is heel rot voor haar maar cynthia is nu wel blij met haar zwangerschap ook al was dat misschien niet gepland en dat moet haar schoonzusje gewoon respecteren. En je gaat om die reden toch je eigen familie niet weigeren op de bruiloft En iemands kindje doodwensen kom op zeg dan spoor je toch niet...dan vind ik je gewoon een jaloers sekreet! groetjes
Hoi allemaal, Iemand's kindje doodwensen kan ook echt niet en iemand uitschelden ook niet! Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen respect voor hoe zij nu doet. Ik vind ook zeker niet dat Sinitta zich alles moet laten zeggen en gebeuren. Zeer zeker niet! Maar ik wilde haar en mensen die gereageerd hebben, het laten zien uit het oogpunt van iemand die ook al heel lang zwanger wil worden en die in de mm zit. Ik weet niet of de schoonzus in de mm zit. Maar Sinitta schreef dat het bij haar schoonzus niet lukt en dat ze graag zwanger wil worden. Daarom ben ik er voor het gemak maar even vanuit gegaan dat ze ook lang bezig is en misschien in de mm zit. Maar het meeste qua gevoelens gaat ook voor mensen op die misschien niet zo lang bezig zijn, maar waarbij het wel langer duurt dan ze zelf verwacht hadden. Dan kun je ook moeite hebben met zwangerschappen om je heen. Het is aan Sinitta zelf wat ze met mijn advies doet, ik zeg niet dat ze dat doen moet! Maar misschien kan ze door mijn berichtje ietsjes meer begrip opbrengen voor de reactie van haar schoonzus en misschien snapt ze dan een beetje waar het vandaan komt. En nu trekt ze het zich misschien persoonlijk aan, maar ik weet zeker dat het zo niet bedoeld is. Dit is gewoon een ontzettend heftige reactie van iemand die niet kan omgaan met Sinitta en haar zwangerschap. En als ze weet dat het niet persoonlijk bedoeld is, kan Sinitta dit misschien beter naast zich neerleggen en het zich ook niet zo aantrekken. Dat scheelt Sinitta ook weer stress en tranen! Dus ik heb het zeer zeker niet geschreven om het voor schoonzus op te nemen. Dat doe ik natuurlijk wel een beetje, omdat ik snap waar haar reactie vandaan komt. Maar nogmaals: Ik keur haar gedrag echt niet goed! Ik denk dat als je zo ver gaat, dat je dan psychologische begeleiding moet zoeken! Zoiets wordt vaak aangeboden als je met behandelingen bezig bent. En anders kun je altijd zelf hulp vragen. Want op deze manier lijkt het me ook geen leven voor schoonzus. Ik hoop gewoon dat Sinitta iets met mijn informatie kan en dat ze lekker van haar zwangerschap kan genieten! Sterkte verder! Groetjes, Jippie
Ik ben zo'n schoonzus...(niet dat mijn schoonzus niet op de bruiloft mocht komen hoor...daar is ze gelukkig gewoon geweest). Maar mijn man en ik proberen ook al lang zwanger te raken, met tussendoor een miskraam. Mijn schoonzus is nog jonger dan jij en raakte zwanger. Dit heeft mij zoveel pijn gedaan! Ik heb net mn eerste pak luiers gekocht, maar helaas zijn die voor haar en niet voor mij. Je wilt niet weten wat een pijn het doet als ik haar zie rond paraderen met die dikke buik, dan voelt mijn buik zo leeg! Dus ik snap de gevoelens van je schoonzus wel. Ik heb er dus wel met mijn schoonzus over gepraat, dat ik het erg moeilijk heb met haar zwangerschap, dat ik niet naar haar buik kan kijken en dat ik gewoon heel erg jaloers ben. Dat heeft de lucht geklaard. Ik heb lekker gejankt en alles gezegd wat ik op mn hart heb. Dat maakt niet dat ik er ineens vrede mee heb, maar wel dat zij en ik een beetje rekening met elkaar kunnen houden. Want, het is míjn probleem en dat moet t ook vooral blijven! Maar goed, jou niet uitnodigen op de bruiloft, dat vind ik ook veeel te ver gaan. Snap eerlijk gezegd ook niet dat je schoonmoeder daar geen stokje voor gestoken heeft....
Ik begrijp je boodschap/bedoeling wel hoor Jippie. Ik kan ook goed begrijpen dat het moeilijk is wanneer er mensen om je heen zwanger worden. (ik ga het zelf ook steeds moeilijker vinden, terwijl wij nog niet zo heel lang bezig zijn). Ik vind het ook wel een hele heftige en overtrokken reactie van schoonzus en ik vraag me inderdaad ook wel af of ze geen hulp zou moeten zoeken. Want blijkbaar zit het wel heel hoog... Ik hoop dat je het een beetje naast je neer kan leggen Sinitta. Jij kan hier ook niks aan doen en ik vind het erg sneu dat je daardoor niet op de bruiloft mocht komen... Geniet lekker van je zwangerschap!