Hey meiden, Kzit nu al een paar dagen met een vraag in m'n hoofd. Ben afgelopen donderdag bij de gyn geweest, nu blijkt onze kleine in een stuit te liggen. Waarschijnlijk sowieso al vanaf 29 weken, nou maak ik me daar verder niet druk om, omdat de gyn zei dat je dan ook gewoon spontaan kunt bevallen. Zelfs als het een keizersnee zou worden zou ik me nog niet zo druk maken. Maar...nou heb ik gegoogled op stuitligging en kom ik op elke site tegen dat er bepaalde factoren zijn waarom een baby in stuitligging ligt. Waaronder lichamelijke afwijkingen, wie weet welke dat zijn? Ik vind het ineens toch een eng idee worden dat de kleine al zo lang in stuit ligt, er zal toch niks geks zijn? Dan had de gyn dat toch wel bekeken op de echo? XXX Imoan
Oeh meis, laat je niet gek maken door wat je gelezen hebt. Heel veel baby's liggen in stuit en zijn kerngezond!! Hoeft niets te betekenen!
De mijne heeft ook even in stuit gelegen, ik heb dat toen ook gelezen, maar inderdaad laat je niet gek maken! Zie deze info: Hoewel er bij meer dan 85% van de stuitliggingen geen aanwijsbare oorzaak te vinden is, kan een stuitligging worden veroorzaakt door: de aanwezigheid van meerlingen. een vrij slappe buikwand. een voorliggende placenta. de vorm van het bekken. te veel vruchtwater. afwijkingen van de baarmoeder.
Hey hallo, ons kindje ligt ook in stuit en we krijgen deze week de ks. Ik heb dit gevraagd aan de gyn want op de info die we meekregen voor de draaipoging, viel mijn oog uiteraard ook direct op dat enge stukje met "afwijkingen" De gyn zei dat het zou kunnen dat bijv het hoofdje dan groter zou zijn of iets dergelijks en dat dat de reden zou zijn voor stuitligging. Hij heeft alles opgemeten al die tijd bij ons en zei dat daar in ons geval geen sprake van is. Wij zitten bij de gyn ivm mijn chronische darmontsteking en hebben heel veel echo's gehad dus ik denk dat er dan in de groei ofzo al iets zou zijn gezien. Maar ja, ik ben geen dokter dus ga ook puur op de reactie af van de gyn. Het zal vast goedkomen!!
Ik heb gelezen dat het kan komen door bijvoorbeeld een waterhoofd (maar dat zien ze wel op een echo hoor) of verslapte beenspieren (en het lijkt me dat ze dat ook kunnen zien). In een groot aantal procent hebben ze geen aanwijzing waarom een kindje in een stuit ligt. Het hoeft dus helemaal niet door iets te komen. Mijn dochter lag in stuit en dat was een kerngezond klein meisje! Nu af en toe nog wat dwars hahahahahaha
Bedankt meiden voor jullie reactie, doet me goed om te lezen dat er vaker geen aanwijsbare oorzaak te vinden is. Ik heb idd ook regelmatig een echo gehad en nooit wat gehoord over een vergoot hoofd of verslapte beenspieren, kprobeer er dus maar van uit te gaan dat het goed zit met ons kleintje!
Ach er kunnen zoveel mensen wat typen op het internet En trouwends je beeb kan zelfs nog draaien op het moment dat je gaat bevallen @Inkie27 Ik heb ook een cronische darmontsteking Heb crohn namelijk en ga ook een ks krijgen in week 38 Wel leuk om iemand anders te zien die hetzelfde zal ervaren Komt het door de ziekte dat je een ks krijgt of omdat je beeb in een stuit ligt?
Hey meid, das toeval! Ik heb colitis ulcerosa. De reden van de ks is stuit en omdat wij een stuitbevalling niet aandurven. Zou toch geen problemen geven de darmziekte bij een ks??? Heb jij last gehad van crohn tijdens de zwangerschap? Hoe gaat het nu met je? Nog medicatie?? Idd fijn dat ik niet 'de enige' ben met zo'n aandoening en hoogzwanger. Wij krijgen de ks al heeeeeeel snel Ben echt zenuwachtig nu en hoop maar dat het allemaal meevalt. Gisteren nog mijn nichtje gesproken en die is op de natuurlijk manier bevallen maar heeft schijnbaar ook een catheter en ruggenprik gehad en die zegt dat dat echt niks voorsteld. Laat dat nou hetgeen zijn dat ik zo eng vind. De pijn naderhand zal er best zijn maar met een gezond kindje en een operatie die gelukt is neem ik dat voor lief. Zie jij er tegenop? PB anders even.. (dit topic is niet echt voor de darmpies ) Liefs Inkie
Hallo, Mijn kleintje ligt ook al vanaf week 28 is stuit. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat het een afwijking zou kunnen zijn hoor! Wij hebben vanaf het begin heel veel echo's gehad en ze zit altijd binnen de lijnen. We hebben ook een hele uitgebreide 20wkn echo gehad omdat ik diverse rare dingen heb. Nu zie ik bij twee dan jullie dat jullie kleintje met 38wkn gehaald gaat worden met een KS. Wij gaan vrijdag bekijken of ze gedraaid is en dan de opties bespreken. Ik kies dan ook voor een KS omdat ik geen enkel risico wil nemen. Ik had heel graag de bevalling willen doen hoor omdat dit waarschijnlijk ons enige kindje word maar ook daarom wil ik geen risico nemen. Maar kan de KS ook nog met 40wkn of is dat te laat?? Ik wil namelijk heel graag zo lang mogelijk door lopen. Waarschijnlijk maak ik me druk om niks en draait ze gewoon op tijd om.....maar ze licht nu al zo lang zo dat ik er wel rekeninge mee hou
Dit moet ik ff melden!! Ik moet morgen weer naar de dieetiste en dus moet ik even op de weegschaal gaan staan..........ik ben 400gr aan gekomen!! Nu ben ik ruim 10,5kilo aangekomen, maar ik ben niet afgevallen en daar ben ik echt super trots op Ik geef nog wel over hoor, maar niet meer elke dag Ik ben weer helemaal blijf
De kans dat je zelf aan de gang gaat als ze je kleintje laten zitten tot een week of 40 wordt daardoor natuurlijk steeds groter. Ik geloof dat het meestal tussen week 38/39 wordt gedaan maar.. dat is ook afhankelijk van hoe groot je kindje is enzo. Tot de 40 weken laten zitten heb ik zelf nog nooit gehoord. Alles is wel bespreekbaar dus geef het gewoon aan hoe je erover denkt. Ik wilde juist het liefst zo snel mogelijk (indien dat natuurlijk verantwoord zou zijn voor de kleine)... en warempel!!!!! Ik ben deze week aan de beurt Begin enorm zenuwachtig te worden ....