Termijn??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stephx, 19 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephx

Stephx Lid

19 mei 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Mijn uitgerekende datum komt steeds dichterbij.. 30 september.. Alleen begin ik te twijfelen of ik al niet 2 weken eerder uitgerekend zou moeten zijn:$:(
    Niet dat, dat alles zegt natuurlijk, want de baby bepaald hopelijk zelf :D
    Maaarrrr... Ik ben gewoon even super nieuwsgierig en een beetje in de war ervan..
    Dus ben benieuwd wat jullie er van zeggen.

Ik dacht eerste dag, laatste menstruatie + 40 weken is uitgerekende datum..
    Ik was 18 december voor het laatst de eerste dag ongesteld en ik weet zeker dat de bevruchting om en nabij 1 jan was.

Als ik dan ga rekenen is het 1 jan + 38 en zou ik 2 weken eerder uitgerekend moeten zijn....
    We zijn toen met de eerste echo anderhalve week terug gezet en die datum is aangehouden, maar klopt dit nu wel?
    Alles is gelukkig klaar en ook klaar voor bevalling en vertrek naar het ziekenhuis, maar zullen de zenuwen wel zijn voor de naderende bevalling:)

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn laatste menstruatie was 2 dec. Ben met de termijn echo 3 dagen vooruit gezet en 5 september uitgerekend.
    Helemaal kloppen doet het nooit behalve als je zeker bent van je ei of als je een behandeling hebt gehad.
    Doordat je ook nog eens anderhalve week ben terug gezet kan de uitgerekende datum wel kloppen hoor ;)

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Eerste dag van je laatste menstruatiecyclus +40 weken.
    Bij de termijn echo is de juiste termijn bepaald en daarmee je uitgerekende datum.

4. Stephx

Stephx Lid

19 mei 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zullen maar zeggen we zien het wel.. Kan me eigenlijk nu niet snel genoeg gaan, mevrouw ongeduld op het moment;)

5. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Kan goed dat je een latere eisprong en/of innesteling hebt gehad.

Hier een week naar achter gezet. Inmiddels loopt ukkie 1 week voor op de curve. Alles is maar gemiddeld. Wie weet groeide je kindje in het begin nog niet zo hard als het gemiddelde

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Is zo weinig over te zeggen. Late eisprong, late innesteling... Maar de termijnecho klopt ook niet altijd heb ik ervaren. Ik werd vooruit gezet terwijl ik dan zwanger zou zijn geworden twee dagen vóór ik een positieve ovulatietest had, onmogelijk.

7. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Poeh, ik snap hier nooit zo veel van eigenlijk, weet alleen dat mijn uitgerekende datum 27 september is en de bevruchting plaats vond op 5 januari. Als je dat vergelijkt dan zou je eigenlijk een week eerder uitgerekend moeten zijn toch?

Ze gaan natuurlijk uit van de termijnecho, ik ben toen maar 1 dag vooruit gezet. Volgens eigen berekening zou mijn UD op 28 sept. zijn maar dat werd dus de 27ste. Ik had een cyclus van 28 dagen trouwens.

Deel Deze Pagina