Kun je al een rekening/spaarrekening voor je baby openen? of kan je dat echt pas doen als je de geboortedatum/bsn nr hebt? wie van jullie heeft een rekening voor hun kind en hoeveel sparen jullie dan per maand?
Als je een rekening echt op naam van je kindje wilt openen moet je wachten todat de baby geboren is. Je kan natuurlijk wel een extra rekening openen onder je eigen naam en nadat je een kinderrekening hebt geopend het saldo overboeken.
Hoi Happygirl, wat fijn om te lezen dat alles er goed uitzag bij je 20 weken echo! (enne . . . jongetjes zijn geweldig!) Je kan inderdaad pas gaan een rekening op naam van je kind openen als je kindje geboren is. Ze hebben namelijk een naam en een geboortedatum nodig om de rekening te kunnen openen. Wij hebben vlak na de geboorte van onze zoon een rekening geopend en wij sparen 25 euro per maand voor hem.
hier nog steeds niet gedaan. hij heeft thuis wel zijn eigen spaarpotje waar al aardig wat geld in zit maar hij heeft nog geen eigen rekening.
wij hebben de rekening expres niet op naam van mijn dochter. Ik wil er namelijk dingen van betalen die ik wil. Zoals rijbewijs, autootje etc. En niet dat ze in ene op haar 18e een berg geld krijgt... Wij sparen 50 euro per maand en soms wat extras.
haha thnx... er zit geloof ik nog wel een belasting iets aan. Volgens mij heb je een iets lagere vrijstelling als je het niet op naam van je kind zet. Maar ja, vrijstelling is 40.000 euro en daar kom ik nu toch niet aan.
volgens mij hadden ze toen bij de bank het bsn nummer van het kind nodig vandaar dat het pas na de geboorte kon en wij hebben het vast laten zetten tot 21jaar want ik weet zelf nog heel goed hoe ik was op mijn 18e tenzij wij toestemming geven kan hij er eerder aan komen
klopt En anders kan je inderdaad op je eigen naam een rekening openen. Maar goed geloof dat er wel een limiet zit aan hoeveel spaarrekeningen je mag hebben, maar dat zou je wel moeten navragen
Ik heb een extra spaarrekening geopent onder mijn eigen naam. Ik wil niet als ze 18 is ze het geld er opeens zomaar doorheendraait. Sinds 2 maanden sparen we 50 euro per maand voor haar.
Hier kon het wel zonder bsn nr en zo. Dat hebben we gewoon later doorgegeven. Hier wordt de kinderbijslag gespaard voor hun en oma spaart ook voor hun
Wij openen een rekening zodra de kleine er is. Zetten we dan elke maand een bedrag op, is maar net wat we kunnen missen. maar minimaal 50.
Wij hebben een rekening voor onze kleine man, op zijn naam, maar onder ons beheer tot iig zijn 18e. We sparen nu, omdat ik nog niet werk, 20 euro in de maand en elk jaar met zijn verjaardag legen we zijn spaarpot erop. Telt aardig op zo! Straks voor de tweede willen we het ook zo doen. Als ik ook ga werken dan verhogen we naar 50 euro in de maand