Amandelmelk heb ik van Alphro soya gewoon van de AH. De basis is niet gevarieerd maar ik vind het een goede start, ik heb nog geen andere site gevonden met heel veel (echt totaal) verschillende smoothies, ik denk dat als je eenmaal weet welke smaken bij elkaar passen, je zelf wat dingetjes kan proberen. Komkommer is redelijk smakeloos maar wel fris en kan je dus goed combineren.
Deze smoothie is ook super lekker: Kiwi Ervaring 4 Kiwi's 1 Banaan 3 Stokken bleekselderij 2 Glazen water Je haalt er dan 4 glazen uit! Ik neem vaak de ene dag 2 glazen en de volgende dag 2 glazen vaak kun je her prima 1 dag in de koelkast bewaren! Als je een verhouding aanhoud van 40% groenten en 60% fruit kun je eigenlijk alle groenten gebruiken. Fruitsmaak overheerst dan is is het lekker zoet! Ik heb vanmiddag trouwens yoghurt op met kiwi, aardbeien en appel was super lekker en zat eigenlijk voller dan met brood!!
Hooiii druk druk hier (maar wat wil je met nog zo'n mini beeb ) ik weeg elke dag... maar ga vrijdag als weegdag houden (dan geef ik het hier door) Goed hoor lekkere smoothies mjam! Succes vandaag meiden!
Hier nog niet superveel gegeten vandaag, een flinke kop groentesoep (met veel ballen ) dus wel lekker gevuld 1 evergreen en 2 plakjes ontbijtkoek.. Straks nog ff wat eten maken. Vanavond eten we tortillia's dus lekker!!!
Lekker minnie! Wij gaan vanavond pastasalade met kipfilet(met pijnboompitten en pesto) uit de oven heb ik nu al trek in! Vandaag ook een nieuwe kinderwagen gekocht, we hadden de stokke maar die vond ik toch niet heel erg prettig inklappen en is aardig lomp i de auto.. dus die verkocht en nu een joolz day , heel erg blij mee!
Goed bezig minnie! Ik heb vandaag 2,5 uur gewandeld met de kleine in de wagen heerlijk doorgestapt! En de kleine man heeft heerlijk geslapen in de wagen! Vanmorgen 2 crackers en verse jus, fruit tussendoor, lunch 2 volkoren boterhammen met slankie smeerkaas en stukjes komkommer, vanavond groenteschotel uit de oven! Sdenise: leuk nieuwe kinderwagen! Die is zeker mooi ja! Ik heb een mutsy evo ook heel handzaam
Goed bezig allemaal! Mijn eten van gister Ontbijt: 1 volkorenboterham met boter (blue band) en paté. Grote mok zelfgemaakt chocomelk erbij (halfvolle melk met chocoladepoeder, slechte gewoonte vanuit mijn jeugd omdat ik geen melk lustte en tzt wil ik dit minderen/stoppen/vervangen) Tussendoor: 1 glas groene smoothie (3 glazen = 50 gram groene kool, 50 gram komkommer, 100 gram ananas, 100 gram mango, water). Ben deze dag pas gestart met de smoothies. Smaakte erg goed! Middag: snijbonen, zilvervliesrijst en kipsatéschnitzel (had ik nog in de vriezer, eet meestal kip of varkensvlees en soms een biefstuk) Tussendoor: 1 glas groene smoothie Avond: 2 volkorenboterhammen met boter en met jam en boterhamworst met uitjes. Drinken verder: water, een glas ice tea en een glas latte macchiato met een lepel suiker (wil suiker gaan vervangen door honing, stevia (is poeder beter dan druppels?) en kokosbloesemsuiker). En vandaag tot nu toe: Ontbijt: het laatste glas smoothie van gister met een glas water en een volkorenboterham met boterhamworst en uitjes. Tussendoor: chocomelk Gister nog 1 x gewandeld met de honden en opdrukoefeningen gedaan. Oh ja en in bed nog wat schuine buikspieroefeningen en beenoefeningen. Nu ga ik lekker even brazilian butt liften!
Goed bezig allemaal! Hier gaat het ook goed. Ontbijten doe ik altijd met brinta, maar nu minder dan voorheen. Verder een plakontbijtkoek bij de thee. Lunch 2 bruine broodjes met vleeswaren. Avondeten wordt aardappels met witlof uit de oven. Verder als tussendoortje nog wat fruit. En ik drink veel water. Bewegen, heb de tweeling met de bakfiets naar en van school gebracht/gehaald. Als het droog blijft wil ik zo nog een wandeling maken.
Vandaag een mindere lunch.. Was op visite en er werden knakworsten voorgeschoteld.. Maar verderest O: Smoothie: Wortels, grapefruit, komkommer, water en wat blaadjes munt.. Hijs was oke, niet heel geweldig, dus snel opgedronken T: Niks L Broodje knak T 2 rijstewafels met smeerkaas A: Pastasalade van gister met een vegaschijfje.. Dus iets minder vandaag, maar morgen weer een goede lunch ! IK hou maandag gewoon als weegdag..
Nou vandaag mijn officiele weegdag... tromgeroffel....komt 'ie hoor... 0,1 gr ERBIJ !!! :x Noouuuu schiet mij maar lek! Ik heb echt heel goed gegeten de hele week... En dan vind ik misschien nog wel het ergste...dat ik serieus honger heb gehad..als ik dat van te voren had geweten had ik gewoon gegeten Maar ja... heb uit frustratie de weegschaal maar in de kast gezet (ik woog elke dag) dus die wil ik in principe vrijdag pas weer tevoorschijn halen.. maar misschien dat 'k maandag wel nog een keer weeg dan? Hoe gaat het bij jullie?? Ben benieuwd hoe het eerste weekend gaat en maandag jullie resultaten Meestal gaat het wel hard in het begin (behalve bij mij dan )
Minnie, je kunt ook nog te weinig eten, dan slaat je lichaam alles wat je dan tot je neemt op..........
@ minnie 22 Wel balen ja! Maar het klopt wat gezegd wordt over het eventueel te weinig eten. Ik raad jullie het volgende boek aan, daar staat in waarom de diëten niet werken. De hormoon factor van Ralph Moorman. Zij zeggen dat wanneer je je hormonen in balans brengt, je goed gaat afvallen. Dat doen ze door gezond eten en wat zij eronder verstaan (mensen moeten juist behoorlijke hoeveelheden gaan eten van goede dingen) en door bepaalde oefeningen. Die oefeningen zijn gericht op meer spiermassa opbouwen. Meer spiermassa betekent een hogere rustverbranding en daar moet je het juist van hebben. Dat betekent overigens NIET dat je zoveel spiermassa moet kweken dat je er als een bodybuilder uit komt te zien, 1 kg meer massa heeft al een behoorlijk effect. Wegen doen ze niet echt veel, want spieren wegen meer dan vet weefsel.
Ja dat weet ik, maar als ik m'n kcal tel zit ik gemiddeld op de 1500 - 1700 kcal dus dat lijkt me echt wel genoeg toch? Vandaag probeer ik dus ook wat vaker te eten, vanmorgen 2 vitalucrackers op volkoren, 1 pakje time out koekjes (zo lekker) en vanmiddag weer 2 crackers.. straks nog wat fruit Maar ik weeg me dan maandag weer in ieder geval...
Ik meende dat een vrouw zo'n 2000 caloriën nodig heeft, dit zegt het voedingscentrum: Hoeveel calorieën heb je nodig? Vrouwen met een weinig actieve leefstijl leeftijd kcal 1-3 jaar 1000 4-8 jaar 1400 9-13 jaar 2100 14-18 jaar 2200 19-30 jaar 2100 31-50 jaar 2000 51-70 jaar 1900 >70 1600 Vrouwen met een actievere leefstijl Leeftijd kcal 1-3 jaar 1100 4-8 jaar 1500 9-13 jaar 2300 14-18 jaar 2500 19-30 jaar 2400 31-50 jaar 2300 51-70 jaar 2100 >70 jaar 1900
Hallo allemaal, vandaag dit recept eens uitgeprobeerd.... lekker! De meirapen zijn nu te krijgen en zijn ook bij de AH groente van de maand. In de hersft heten ze herfstrapen. Ik had geen champignons, maar heb er gebakken gerookte spekjes in gedaan. Zeezout kan ook gewoon zout zijn en ik had er zelf geen nootmuskaat of mosterd in gedaan (vergeten). Plantaardige melk is bijvoorbeeld amandelmalk of rijstemelk, maar ik heb gewone melk gebruikt. Is een echte groentenbom! Pas wel op, het wordt al snel waterig. Dus wees spaarzaam met de melk en giet goed af. Denk dat dit door de rapen komt. Ik had de rapen groter gehouden dan de aardappels, maar toen waren ze niet even snel gaar (de rapen later). Dus even grote stukken is denk ik het beste. Als je de rapen te gaar kookt vallen ze uit elkaar. Groetjes Sandra Stamppot met meirapen en andijvie Kook 350 g aardappels met 350 g meirapen gaar in weinig water met een beetje (Keltisch) zeezout. Snipper een uitje en snij 125 g champignons in plakjes. Bak ze 5 minuten. Stamp de aardappels en meirapen fijn met een beetje plantaardige melk tot een smeuige stamppot. Roer 200 g gesneden andijvie door de stamppot en breng hem op smaak met peper, nootmuskaat en een klein beetje mosterd. Serveer met de gebakken ui en champignons. Eet smakelijk! PS: verder vanochtend een groene smoothie gehad. Dus op de spek (was wel echt mager spek wat je niet zo vaak ziet) na een goed begin van de dag!
Hallo Dames, Minnie, maar dat is zo'n kleine beetje wat aangekomen is, kan ook zijn (dit heb ik met mijn weegschaal) dat als je je weegschaal ergens anders neerzet of wat dan ook er 100 gram verschil in kan zitten... Als ik mezelf elke dag weeg zit ben ik de ene dag 0.1 zwaarder en de andere dag weer lichter.. Ik zou maandag nog even afwachten en afvallen (zeker als het gaat om zwangerschapskilo's , vooral de laatst loodjes) gaat best moeilijk.. (iig hier dan). Verder een goede dag O: Smoothie met advocado, banaan, amandelmelk en limoensap HEEL ERG LEKKER heerlijk zacht.. T: 2 rijstewafels met smeerkaas L Meergranen wrap met zalm, rucola, verse kruiden roomkaas T: Notenreep zonnatura A: Gekookte mosselen met 2 meergranen broodjes Ben benieuwd maandag @sandana, klinkt lekker!
Minnie Ook al geeft de weegschaal iets meer aan wil dat niet zeggen dat je geen vetweefsel verloren hebt. Misschien houdt je iets meer vocht vast. Hier gaat het goed alhoewel ik gisteren een doorlopend buffet tijdens een bijeenkomst van mijn werk heb gehad. Ben maar 1 keer gegaan en heb veel vis en groente genomen. Maar kon het niet laten om als toetje chocolademousse te nemen. Maar verder heb ik die dag niet veel genomen. Ik wil graag mijn eiwitinname verhogen. Met snacks of maaltijden. Iemand nog tips? Naast eieren en tonijn dan