Zwangerschapskilo's samen te lijf gaan?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Luppy, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hoi meiden,

Ik ben sinds 11 weken de trotse moeder van onze tweede zoon. Het gaat prima, maar hij heeft me wel opgezadeld met 10 overtollige kilo's die maar niet weg willen. Of zou ik dat zelf hebben gedaan?;)

In elk geval wil ik ze heel graag kwijt, het liefst nog deels voor de zomervakantie. Wie heeft ook nog wat ongewenste kilootjes en heeft zin om samen met mij de strijd aan te gaan? Dan kunnen we elkaar door 'zwakke' momenten heen praten en tips geven.

Ik hoop op een 'mager resultaat'!

Groetjes,
    Luppy

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ikke!!

Ook ik heb van mijn (eerste) zwangerschap nog wat overtollige kilootjes die ik heel graag kwijt wil. Bij mij moet er ook ongeveer nog 10 kilo vanaf, maar weet telkens niet waar ik de motivatie vandaan moet halen. Ik ben doe nog niet echt aan de lijn, maar let wel heer erg op op wat ik eet en probeer zo gezond mogelijk te eten, maar ja dat is helaas niet voldoende om 10 kilo af te vallen.

Eigenlijk zo ik ook iets aan sport moeten gaan doen, maar met een baby, werken en huishouden is het toch moeilijk om daar tijd en energie voor te vinden. Doe jij aan een sport?

Groetjes Eline

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nee, ik heb echt geen tijd om aan sport te doen. Man en ik zijn 1 avond per week samen thuis en die ga ik echt niet opofferen om te sporten. Ik kan ook niet op de fiets naar mijn werk, want ik moet de kinderen onderweg afleveren bij oppas of kdv en de baby kan niet mee op de fiets. Ik probeer wel een paar keer per week 's avonds na het eten een wandelingetje met de kinderen te maken, maar dat telt niet als sport, want met een peuter aan de hand kun je niet echt lekker doorstappen.

Ik baal wel dat ik maar niet afval. Iedereen die ik ken die bv geeft, valt daardoor zoveel af dat ze moeten uitkijken dat ze niet onder hun juiste gewicht komen. En ik val geen gram af, ik heb alleen maar honger. Tijdens mijn verlof zat ik dan ook best veel tussendoor te eten, geen chips of zo hoor, maar wel biscuitjes of extra boterhammen. Dat helpt natuurlijk ook niet echt en dat doe ik nu niet meer. Gisteravond zat ik met een komkommer en een doosje Aromat op bed tv te kijken, haha.

Ik was tijdens mijn zwangerschap ongeveer 12 kilo aangekomen. Na de bevalling was daar 4 kilo vanaf (dat was dus de baby) en sindsdien ben ik ook niks meer afgevallen. Vorige keer was het precies hetzelfde liedje en toen heb ik echt moeite moeten doen om die extra kilo's kwijt te raken.

Misschien kunnen we elkaar een beetje motiveren. Echt lijnen mag geloof ik niet als je bv geeft, maar ik denk dat als ik stop met snoepen en tussendoortjes, dat ik dan al een heel eind kom. Ik ga het gewoon elke keer als ik iets wil nemen eerst hier even melden, dan vergaat de lust me vanzelf, haha.

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik kan me goed voorstellen dat je weinig tot geen tijd hebt om te gaan sporten. Ik weet met 1 kindje al niet waar ik de tijd vandaan moet halen, laat staan met 2 kindjes.

Ik geef dan geen borstvoeding meer, maar tijdens mijn borstvoedingsperiode heb ik hetzelfde ervaren als jij. Ik hoor van iedereen om mij heen dat je er van afvalt, maar ik ben er geen kilo van afgevallen. Ik had tijdens die periode zo ontzettend veel honger, het eten was gewoon niet aan te slepen. Vaak at ik als lunch vijf boterhammen! Sinds ik gestopt ben met de borstvoeding ben ik wel minder gaan eten, maar ben niet afgevallen.

Ik ben in totaal 20 kilo aangekomen en er is nu ongeveer 10 kilo vanaf, maar zit nu dus nog niet op mijn oude gewicht en zou dat wel heel graag willen. Ik heb een kast vol hangen met broeken die ik niet meer pas, maar zo graag aan zou willen. Het probleem is alleen dat de overtollige kilootjes zich niet alleen op mijn buik bevinden, maar mijn heupen zijn ook breder geworden en ik ben bang dat ik dat er niet zomaar af heb.

Ik heb ook altijd begrepen dat je niet mag lijnen tijdens de borstvoedingsperiode en dat lijkt mij ook niet verstandig. En aangezien jij net zo'n goede eetlust hebt tijdens de borstvoedingsperiode als dat ik had, gaat dat ben ik bang ook niet lukken, want dat trek je qua energielevel gewoon niet.

Ik denk dat het toch al wel iets doet om zoveel mogelijk lekker tussendoortjes te laten staan en idd net wat je zegt, als je zin hebt in iets lekkers het gewoon hier even melden en dan vergaat de lust je vanzelf. Ga ik ook doen. En wat ik nu ook ga doen is lekker douchen en daarna boven op bed nog even tv kijken ofzo. Voordat mijn man een zak chips gaat aanbreken en ik de verleiding niet kan weerstaan, haha....

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik neem nu vaak 's avonds als ik trek heb in iets zoutigs, een komkommer in plakjes met Aromat. Toch lekker zout en er zit verder volgens mij niks in.
    Vandaag heb ik me redelijk aan de lijn gehouden, alleen heb ik wel een zakje koekkruimels van de markt in m'n eentje opgegeten, haha. Verder niks gesnoept en in totaal maar 4 boterhammen op. Daarnaast nog zeker een uur gelopen (boodschappen, heen en weer naar peuterspeelzaal etc.) en flink wat in huis gedaan. En buikspieroefeningen.......
    En ik heb me gisteravond geregistreerd bij het Streepjeslank dieet van de Margriet. Daar ben ik eerder ook wel eens een aantal kilo mee afgevallen, dus hopelijk werkt dat nu ook weer.

Ik pas trouwens nog steeds wel al mijn kleren, alleen ze zitten hier en daar wat strak. Het vet zit bij mij vooral op m'n buik, m'n benen lijken juist zelfs wel iets slanker dan vroeger. Met de nadruk op 'lijken' want wie weet vertekent die dikke buik het beeld wel, haha. Ik lijk wel 5 maanden zwanger, heel irritant.

En nu ga ik die clusterende baby van me maar weer eens aanleggen voor de zoveelste keer vanavond. Ik snap echt niet dat ik niet afval van al dat eten wat dat jong naar binnen werkt. Hij is zelf in 2 maanden tijd al 2,5 kilo aangekomen. Zou leuk zijn als ik net zo hard afviel.......

6. Female

Female Niet meer actief

Ik meld me graag aan,
    Kan wel wat steun en support gebruiken, en mss ook geven ;)
    Ik ben mama van 2 kids.
    De jongste is nu 4,5 maand oud.
    Voor de laatste zwangerschap woog ik 56 kg, nu ongeveer 57,5.
    Maar voor ik zwanger raakte van de eerste woog ik 54 kg.
    Dat is eigenlijk mijn streefgewicht, maar of dat gaat lukken.....

7. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Hallo,
    Ik meld mij ook graag aan. Ik ben tijdens de zwangerschap 19 kilo aangekomen en ik moet er nog 8 afvallen wil ik op mijn oude gewicht zitten. Mijn dochter wordt 18 juni 7 maanden en ze krijgt ook al 7 maanden BV maar ook ik wordt daar niet slank van:) ik eet juist veel meer om mijn energie op pijl te houden.

Sporten heb ik wel in de voorgaande jaren eens geprobeerd (had niks met zwangerschap te maken) maar dat was geen succes. Ik heb niemand die met mij mee wil naar de sport school en alleen hou ik het niet langer dan 6 maanden vol want ik vind het echt oersaai!

Bij mij zit het meeste vet bij mijn buik ik krijg zelfs al vragen of ik weer zwanger ben:x
    Ik ben nu wel gestopt met snoepen maar echt lijnen mag nog niet ivm BV.
    Iedereen veel succes en we slepen elkaar er wel doorheen.
    groetjes

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Leuk, nog meer afvallers! Hoe is het met jullie in het afgelopen weekend gegaan?
    Hier was het drama (wat lijnen betreft, wel een heel leuk weekend gehad, haha). Lekker barbecuen, zelf pizza maken, allemaal niet zo best voor de slanke lijn helaas.......
    Vandaag weer met frisse moed begonnen. Het gaat redelijk. Ik heb alleen steeds zooooooo'n honger, vooral omdat ik natuurlijk niet aan eten wil denken. Hopelijk is het morgen mooi weer, dan ga ik op de fiets naar m'n werk.

9. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Hoi
    hier is het van het weekend goed gegaan aangezien ik niet kon eten:) Ik zat met een ontstoken verstandskies en kon alleen maar vloeibaar eten. Ontsteking is nu bijna weg maar donderdag wordt mijn kies getrokken dus dan zal het wel weer moelijk worden met eten. Dat is dus wel goed voor de lijn. Maar verder vind ik het ook moeilijk hoor vooral als ik thuis ben. Op mijn werk gaat het wel.
    groetjes

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    He lieve sophie, ik zie ineens dat jij vlakbij mij woont. Ik woon 1 dorpje verderop!

11. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Oh grappig :D dan is dat waarschijnlijk het dorpje waar mijn man is opgegroeid. Toevallig zeg!!

12. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Hoi luppy ik zag trouwens net in je profiel dat je van de zelfde leeftijd als mijn man bent. hetzelfde geboorte jaar. Dus misschien kennen jullie elkaar wel. Als ik tenminste het goede dorpje voor me heb. Ik woon hier nog niet zo lang. Zou wel heel toevallig zijn.
    groetjes

13. claudia82

claudia82 Lid

10 dec 2007
    72
    0
    0
    Doesburg
    Ik ben tijdens mn zwangerschap maar 12 kilo aangekomen, maar er zijn er maar 5 afgegaan sinds de bevalling. Nu heb ik na de bevalling echt gelet op mijn eten en niet meer gesnoept.. in de hoop wat kwijt te raken, maar helaas.. ik blijf op de 72 kilo zitten. Pff wil zo graag mn oude broeken weer aan. Ben die positiebroeken zo zat!

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hoi allemaal,
    hoe gaat het met de lijn?
    Ik heb gisteren echt een goede dag gehad. Helemaal niet gesnoept, 40 minuten gefietst en ook nog gewandeld. Ik heb alleen zoooooo'n honger! Kan nergens anders aan denken dan aan eten, het lijkt wel of ik verslaafd ben, haha.

claudia, het klinkt bekend, bij mij is ook precies het gewicht van de baby en placenta eraf en de rest is blijven zitten. Echt balen, ik was juist voor de bevalling zo blij dat ik maar 12 kilo was aangekomen, omdat ik dacht dat die er sowieso wel af zouden gaan. Niet dus......

Sophie, ik woon in K ad L en ben opgegroeid in K ad Y. Als jouw man op het Comenius College in Capelle heeft gezeten ken ik hem misschien wel, want ik zat in het polderklasje, ook al kwam ik niet uit de polder.

15. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Toch fijn om te lezen dat er nog meer moeders zijn die met extra zwangerschapskilootjes te kampen hebben. In mijn omgeving heb ik allemaal vriendinnen die gelijk weer op hun oude gewicht zitten of zelfs er nog onder :$.

Met de lijn gaat het op en af. De ene dag heb ik bijna geen behoefte om te snoepen en de volgende dag zou ik de hele dag door wel kunnen eten / snoepen. Dus zo schiet het ook niet echt op. Vandaag is wel een goede dag, maar ik heb het ook redelijk druk dus dat scheelt al heel veel!

Luppy, je bent goed bezig door te fietsen en te wandelen. Ik heb vandaag wel wat gewandeld, maar meer omdat ik een paar boodschapjes moest doen. Fietsen gaat helaas (nog) niet. Fietsend naar mijn werk is te ver en met de kleine gaat fietsen ook nog niet.

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Eline,
    irritant he, van die mensen die na de bevalling gelijk onder hun oude gewicht zitten. Die heb ik ook allemaal in m'n omgeving.
    Ik heb zelf het gevoel dat mijn lichaam gewoon in een soort noodtoestand zit, en daardoor heel weinig verbrandt of zo. Net als wanneer je een crash-dieet volgt. Dat doe ik niet hoor, ik snoep gewoon niet meer en probeer iets minder te eten (net niet dat extra broodje of tweede koekje of zo).
    Vandaag is het goed gegaan, weer drie kwartier gefietst en zostraks lekker schoongemaakt. Bij streepjeslank krijg je daar extra punten voor, haha. Morgen is m'n eerste weegdag, ben heel benieuwd of ik iets ben afgevallen.

17. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Hier ook weer een goede dag helemaal niet gesnoept. Ik ben nu in 3 weken niet snoepen toch bijna weer een kilo kwijt. Maar ik eet nog wel veel brood e.d ivm borstvoeding. Bewegen dat lukt nog niet echt geen tijd en als ik wel eens een momentje heb dan heb ik geen zin.

Luppy mijn man komt uit O ad Y dus jullie kennen elkaar niet. Hij heeft in lkk op school gezeten.

Morgen wordt mijn kies getrokken dus dat wordt weer een paar dagen zonder moeite lijnen :)

succes allemaal

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Yes! Ik heb nu precies 1 week echt goed opgelet etc. en heb me vanochtend weer gewogen. 1,1 kilo eraf! Dat motiveert echt om door te gaan.

Sophie, echt superstreng lijnen kan natuurlijk ook niet als je bv geeft. Ik eet ook nog best veel brood, in elk geval 4 tussen de middag. En 's ochtends yoghurt met cornflakes of 2 boterhammen, net wat we in huis hebben. Ik heb ook geen tijd om te sporten, maar ik ben deze week een paar keer met de fiets naar K ad Y gegaan, terwijl ik normaal meestal de auto neem. Dat is natuurlijk ook lekker bewegen, 20 minuutjes heen en terug. En we gaan proberen om elke avond na het eten een half uur te wandelen met de kids in de draagdoeken. Mijn man is ook te zwaar en wil afvallen, dus wij motiveren elkaar ook. Zo wilde ik gisteren weer met de auto gaan, maar hij haalde me over om toch te gaan fietsen. Erg lekker, achteraf. Vandaag ben ik de hele dag thuis, dus het gaat moeilijk worden om niet te snoepen, maar ik ga in elk geval lopend boodschappen doen.

Sterkte met je kies, Sophie!

Groetjes en succes allemaal maar weer!

19. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    @Luppy: Goed bezig. Ga zo door. Dit werkt tenminste motiverend als je op de weegschaap staat en ziet dat je afgevallen bent :)! Hoe is het gisteren met het snoepen gegaan?

@Sophie, hoe is het met je kies? Heb je er erg veel last van of valt het mee?
    Off topic: leuke naam trouwens Sophie, zo had ons zoontje geheten als hij een meisje was geweest.

Hier gaat het niet zo goed met lijnen. Vorige week was ik heel gemotiveerd en ging het heel goed, maar deze week is het helemaal niets. Ik heb zo veel honger dat ik er wel aan toe met geven en ik heb gisteravond sinds 2 weken weer chips op :x. Na het weekend ga ik er weer tegenaan.

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Jammer dat het even niet zo makkelijk meer gaat. 't Is ook wel moeilijk om vol te houden, je zit de hele dag strijd met je zelf en je lekkere trek te voeren, vind ik. Op zich lukt het hier wel goed. Als ik iets wil snoepen moet ik van mezelf eerst een glas water drinken, meestal gaat de trek daarmee wel even weg.
    Ik eet helemaal geen tussendoortjes meer, alleen nog fruit. Heb vandaag allemaal lekker fruit op de markt gekocht, aardbeien, kersen, bramen, frambozen, druiven, mmmmmmmmm......

Alleen 's avonds vind ik het lastig, ik heb na het eten gewoon al heel snel weer trek, ook doordat m'n zoontje 's avonds clustert en dus heel veel voedingen vraagt. Van 5-9 ben ik elk uur wel twintig minuten aan het voeden. En daarna ben ik dan vaak nog een uur bezig om op te ruimen, af te wassen, was opvouwen etc. dus activiteiten zat na het avondeten.
    Meestal eet ik dan voor het slapen gaan nog een of twee crackers of beschuitjes of zo. Dat helpt wel goed en dan ga ik zonder hongergevoel slapen.

Tip voor chipstrek: ik doe dat streepjeslankdieet en cassavechips (soort kroepoek) kost maar heel weinig streepjes, dus blijkbaar is dat niet zo heel slecht. En dan heb je toch wat lekker zoutigs om te kauwen. En zoute stokjes zijn ook maar weinig streepjes.

Deel Deze Pagina