Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en wil graag mijn verhaal met jullie delen. Op 28 februari was mijn laatste echte menstruatie en ik had 14 maart netjes mijn eisprong (regelmatige cyclus). Ik had op 28 maart weer ongesteld moeten worden maar dat gebeurde niet dus deed ik een positieve test op 30 maart. Dit was niet echt gepland maar van harte welkom. 31 maart deed ik voor de zekerheid nog een test en ook weer positief maar niet veel donkerder van kleur. Op 1 april begon ik te bloeden, eerst wat licht roze maar dit werd steeds meer met ook wat stolsels. Het bloeden duurde ongeveer tot 7 april dus 6 dagen. Ik ging ervan uit dat het mis was gegaan en heb geen test meer gedaan erna. Nu 20 dagen later 20 april voelde ik me nog steeds wat vreemd. Sommige kwaaltjes gingen niet weg, zoals met vlagen misselijk en bultjes op me tepels en krampen in me onderbuik. Vanmiddag toch nog een testje gedaan met kruitvat 2 voor 5 en nog steeds behoorlijk positief na 1 minuut al. Ongeveer 2 uur later nog een test van clearblue gedaan en die geeft ook zwanger aan 1-2 weken. Na de mogelijke miskraam hebben we wel gevreeën, maar ik heb nog geen eisprong gevoeld. Ik weet nu niet meer wat ik moet denken, ben ik opnieuw zwanger of is dit een restje hcg van de miskraam? Ik heb al eerder een miskraam gehad vorig jaar juni ook met 4 weken en een paar dagen en toen had ik na 2 dagen al een blanco test. Wat adviseren jullie mij? Groetjes Marina
Naar de huisarts om een bloedtest te doen evt met echo bij een gyn/vk. Eerder weet je niet waar je aan toe bent . Na een miskraam duurt het wel even voor het hcg uit je lichaam is maar je weet maar nooit .
Weetje wat het gekke is dat het hcg na mijn vorige miskraam wel gelijk weg was na 2 dagen en was toen hetzelfde aantal weken zwanger, 4 en 3 dagen. Misschien moet ik volgende week nog eens testen. En deze testen van vandaag waren beide met middagurine. Zou dat verschil uitmaken met de clearblue zwangerschapsindicator?
Ik denk niet dat dat erg veel uitmaakt. Maar als je liever zo lang wacht.. ook goed. Als je een bloedtest laat doen heb je binnen een dag of 2 dagen de uitslag en weet je direct of en hoelang je ongeveer zwanger zou zijn. Vaak wordt de test dan na 2 dagen of meer herhaalt zodat ze kunnen zien of het goed verdubbelt. Dat lijkt mij je beste optie, zeker gezien je eerdere positieve test eerder dit jaar.
Vandaag gebeld met verloskundige en zij vermoedt dat ik toch opnieuw zwanger ben zo vroeg. Ik moet volgende week dinsdag beide testen opnieuw doen en weer contact opnemen. Ik vind dit zo spannend.
Spannend hoor! Na mijn vroege mk (5+3) was mijn test binnen een paar dagen weer omo wit. Zou heel goed kunnen dat het een nieuwe zwangerschap is! Ik hoop het voor jullie!
Ik ben vorige week gecuretteerd en heb ook nog positieve zwangerschapstesten maar ik was wel wat verder in de zwangerschap. Ik hoop voor je dat het een nieuwe zwangerschap is, spannend!