Snelle eisprong met langere cyclus??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ingrid76, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingrid76

Ingrid76 Actief lid

5 jun 2010
    124
    1
    0
    NULL
    Gelderland
    Hallo allemaal.
    graag jullie reactie/ervaring.

Mijn laatste cyclus was 37 dagen en 1e dag laatste menstruatie was
    op 8 juli, daarvoor cyclus van 23 en 28 dgn.
    Omdat ik niet wist wanneer ik mijn ei zou hebben ben ik afgelopen zaterdag begonnen met ovulatietesten om op tijd te zijn.
    Nu begint mijn eerste twijfel, het zijn namelijk testen van Kruidvat.
    Ik lees daar zeer gemengde verhalen over dus heb ik ook de testen van Zwanger & Kids aangeschaft (omdat ik daar goede recenties over lees).
    Vanaf het weekend gaf de test van KV positief aan en dat 4 testen lang.
    Vandaag laatste KV test gebruikt en ook 1 van Z&K, beide negatief!!!
    Wat ik nu eigenlijk wil weten is, kan ik met een langere cyclus al vroeg een eisprong hebben gehad.
    Kortom heb ik mijn ei afgelopen weekend nou gehad of niet:(
    Hopelijk is mijn verhaal duidelijk en kunnen jullie me eventueel adviseren.......

2. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    het kan inderdaad wel. Als 8 juli je cyclus is gestart en je dit weekeind een eisprong hebt gehad, zit je op een cyclus van ca 24dgn. Het maakt je (nog) niet echt regelmatig maar als ik je laatste 3 cyclussen zie, zou dat wel kunnen kloppen. Ben je pas gestopt met de pil? Dat zou een verklaring kunnen zijn..
    Je hoort inderdaad geen goede verhalen over kruidvat ovutesten, ben er zelf ook niet mee bekend, maar als hij nu weer negatief aangeeft zou je denken dat je inderdaad je ei hebt gehad dit weekeind. De verhalen die ik heb gelezen gingen over ovutesten die de hele cyclus positief bleven en dat is bij jou niet het geval lijkt me. lastig allemaal he :D

3. Ingrid76

Ingrid76 Actief lid

5 jun 2010
    124
    1
    0
    NULL
    Gelderland
    Ja is inderdaad allemaal erg lastig.
    Ik zit nu in mijn 4e ronde dus kan ook zijn dat ik nog aan het ontpillen ben.
    In april ben ik gestopt met de pil.
    Zal het allemaal maar moeten afwachten.
    Ik had namelijk zelf zo bekeken en berekend dat ik eventueel nu aankomend weekend mijn ei zou kunnen hebben.
    Maar goed.....je weet maar nooit.
    Het enige wat ik kan doen is afwachten.............
    Dank je voor je reactie.

4. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Lastig die onduidelijkheid.. Zeker omdat je ook niet weet of je die kruidvat testen helemaal kunt vertrouwen. Ik heb mijn ei altijd op dag 17 en daarna pas 17 dagen later mijn nod. Het kan dus best dat de fase na je ei iets langer is dan 14 dagen. 14 is volgens het boekje, maar er zijn variaties in mogelijk :)
    Hopelijk krijg je gauw een regelmatige cyclus en heb je meer duidelijkheid!

Deel Deze Pagina