graag antwoord

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door jessie33, 5 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessie33

jessie33 Actief lid

2 apr 2007
    332
    0
    0
    Hallo

Kun je met een ovulatietest testen of je zwanger bent, want daar krijg ik wel twee duidelijke strepen maar bij een zwangerschapstest nog niks :(:

Groetjes Jessie33

2. Kreeftje72

Kreeftje72 Actief lid

2 mrt 2007
    127
    0
    0
    Uden
    Als je bij een ovulatietest 2 streepjes hebt wil dit zeggen dat je die dag vruchtbaar bent!

3. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    Nee, dat lijkt me onwaarschijnlijk. Je meet namelijk met de twee testen twee hele verschillende dingen in de urine. Bij een zwangerschapstest ga je testen op hCG in de urine, een hormoon dat past aangemaakt wordt als je echt zwanger bent. De ovulatietest test op LH in de urine, dit is het ovaluatiehormoon dat vlak voor de eisprong in een hogere concentratie in de urine zit. Als jouw ovulatietest positief is dan zou dat dus betekenen dat er LH in de urine zit en dat je in een vruchtbare periode zit. De ovulatietest kijkt niet naar het zwangerschapshormoon hCG.

4. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Als je zwanger bent, heb je gewoon meer van allerlei soorten hormonen, ook LH-hormoon (wat je met ovu-testen kan vaststellen). Zwangerschap kan je echter alleen vaststellen middels het vaststellen van het HCG-hormoon. Als je zwanger bent kan dus een ovu-test positief zijn, maar dat kan ook een verlate eisprong zijn.

Hopelijk voor jou ben je wel zwanger!

5. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Oeps, sorrie, eigenlijk hetzelfde verhaal als Amiek. Ik heb niet goed opgelet! Excuses.

6. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Ik heb al wel heel vaak gelezen dat zwangere vrouwen positief testen met ovulatietesten, dus het kan wel....
    Maar echte zekerheid krijg je natuurlijk alleen met een zwangerschapstest. Succes!

7. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    Belgiƫ
    Er is een kruisreactie mogelijk, maar je kan pas met zekerheid zeggen dat je zwanger bent als een HCG-test possitief is! Ik zou nog eventjes afwachten (klussen voor de zekerheid ;)) en opnieuw een testje wagen!

Succes!

8. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    ik heb laatst hier op het forum gelezen dat een ovu-test ook het HCG kan waarnemen... dit werd hier uitgelegd met een blauw en een rood balletje, de ovu-test is alleen op zoek naar een balletje en kijkt niet naar de kleur. Dus een ovu-test kan wel degelijk posi zijn als je zwanger bent.

Een zwangerschapstest zoekt een balletje maar kijkt dan ook naar de kleur ervan.....

Dit was de uitleg van een Gyn.....
    Staat volgens mij zelfs hier ergens in het subforum ;)

9. jessie33

jessie33 Actief lid

2 apr 2007
    332
    0
    0
    Dankje voor de reaktie en ga van het weekend een nieuwe zwangerschapstest doen :D .

Groetjes Jessie33

10. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    het antwoord is JA! ik heb ook positieve ovu testen gehad terwijl ik zwanger ben en heb daarover een mail gestuurd naar matcare dit was hun antwoord:
    Dat een ovulatietest bij zwangerschap positief resultaat geeft, komt hierdoor: Het hormoon LH (waar de ovulatietest op reageert) is een zusje van hCG (zwangerschapshormoon). Er zijn bepaalde kenmerken die overeenkomen.
    Zie het voor je alsof LH een groen balletje is en hCG een rood balletje. Een ovulatietest is gewoon op zoek naar een balletje, groen of rood, maakt niet uit. Balletje = Positief.
    Een zwangerschapstest is strenger, die zoekt ook naar een balletje, maar controleert daarnaast ook nog de kleur. Pas als deze een rood balletje tegen komt, geeft de test positief resultaat. Rood balletje = Positief

groetjes van Ramona ;)

11. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    oh hahaha
    in mijn verhaaltje moet gyn dus vervangen worden door matcare! Oeps!

12. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg

Deel Deze Pagina