Ik ben op zoek naar een draagdoek, maar weet nog niet precies welke..Ik wilde eerst voor de MiniMonkey gaan omdat ik die er erg leuk en comfortabel uit vind zien, maar lees net dat daar nogal eens wat baby's uitvallen Dus nu zit ik te denken aan een Lodger.. We hebben al een Baby Bjorn, voor mijn vriend als we eens een dagje weggaan ofzo en hij moet haar dragen (hij wil echt geen draagdoek, vindt ie niks). Aangezien ik die niet te vaak wil gebruiken voor de heupjes, ben ik dus echt op zoek naar een draagdoek. Iemand ervaringen met de Lodger of een andere aanrader?
Zowel, lodger als minimonkey als Babybjorn vallen onder de niet-ergonomische dragers. Als je ergonomisch wil dragen kun je een draagdoek gebruiken of een Soft Structured Carrier. Vele info en links daarover is onlangs al langsgekomen in ene ander topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/327733-welke-babydoek-drager.html De moeite waard om even door te spitten, er staan veel ervaringen en nuttige links in dat topic.
Ik zou echt geen Lodger gebruiken als draagdoek (ik denk dat je de Lodger Shelter bedoelt?). Je draagt daarmee al het gewicht op 1 schouder, wat hartstikke zwaar is en bovendien is de houding waarin je kindje dan ligt ook niet je van het. Voor een ergonomische drager als je geen draagdoek wilt kun je ook eens kijken naar een Beco Butterfly (Blozekriekske.nl - De leukste draagdoek, draagzak, rugdrager en ringsling koop je bij Blozekriekske!). Ze zijn wel duur, maar ook wel op Marktplaats te krijgen.
Ik heb een katoenen lodger voor in de MC aangeschaft en evt om mee op de bank te zitten etc. Ook heb ik een Bykay aangeschaft maar die moet je wel knopen alleen gaat dat erg makkelijk
Ik heb de Lodger shelter gehad en weer verkocht. Ben echt geen grote draagdoekfan, vind het eigenlijk maar een gedoe. Maar liever knopen dan de Lodger. Vond het erg onhandig en zwaar. Wij hebben nu de bb en gebruiken een draagdoek die leen. Een bykay doek. Zelf zou k de volgende keer de tricotti wel eens willen zien, die hoef je niet te knopen maar heeft hetzelfde principe als de Bykay.
Oke je hebt gehoord dat de minimonkey kindjes uit gevallen zijn. En nu ben je aan het kijken naar de lodger shelter. Dit is toch precies hetzelfde principe. Ik zou kijken naar een echte draagdoek zoals een hoppediz of een bykay. of een ergonomische draagzak zoals een bondolino, beco butterfly of een manduca. Hierin worden de kindjes rechtop gedragen en niet liggend in een banaanvorm. Hierdoor kunnen kindjes stikken omdat ze met hun kin op de borst liggen.
met de rest eens. lodger is hetzelfde principe als de lodger. kindjes liggen in een rare houding in de zak waardoor ze ademproblemen kunnen krijgen en ze kunnen eruit vallen. ik heb ook een lodger maar alleen voor in de maxi cosi. paar x geprobeerd met kind erin te dragen maar ze lag er absoluut niet lekker in en het was ook nog eens gigantisch zwaar. baby bjorn is gigantisch slecht voor ruggetje en heupjes. als je dit weet dan zou ik hem dus niet meer gebruiken. ook niet voor af en toe. ik zou een beco butterfly kopen. is een ergonomische draagzak waar ze vanaf het begin al in mogen tot ong. ene jaar of 2,5. deze kan je op een gegeven moment ook op je rug dragen. mijn dametje is nu 10 maanden en 11 kg. en ik voel nauwelijks dat ik d'r in de draagzak heb zitten. in de beco zitten ze ook in de juiste houding dus geen belasting voor heupjes en rug.
Ok..ja als ik die Lodger Shelter zo bekeek leek ie me wat veiliger omdat je het een beetje dicht kan maken. Wilde dus juist zo'n liggende omdat ik zo bang ben voor de heupjes, maar als ik dit zo lees is dat dus ook niet de manier. Die knoopdingen vind ik best eng eigenlijk..bang dat ik hem niet goed knoop of dat de knoop eruit zakt ofzo :S Plus dat ik hem voornamelijk voor het uitlaten van de hond wil gebruiken en lijkt me dat je er een uur mee bezig bent voordat dat ding goed zit. Zijn die andere draagzakken dan niet schadelijk voor de heupjes? Als ik zo naar de foto's kijk lijken de kindjes namelijk in dezelfde houding te zitten als bij de Baby Bjorn. Ga in ieder geval dat andere topic even doorspitten! Thanks!
ik heb de beco butterfly en daar zitten ze heel anders in dan in een BB. in een BB hangen ze echt als een aardappelzak in en mogen ze pas in vanaf (dacht) een week of 6-8. beco mogen ze meteen in en daar zitten ze heel anders in dan in de BB. in de beco zitten ze in een natuurlijkere houding. in de kikkerhouding. knietjes hoger dan de heupjes. ik voelde ook zeer duidelijk verschil tussen de BB en de beco met dragen. met de BB deed het met kind van 7 kg al zeer in m'n nek, rug en schouders. de beco gebruik ik nu nog terwijl ze bijna 11 kg is. merk het nauwelijks. gewicht wordt goed verdeeld over je rug,schouders en heupen.
Ik heb de lodger shelter en het is echt onmogelijk dat je kindje daaruit valt. Hij ligt echt in een zak, dus hangt met zijn volle gewicht onder de rand van de lodger. Vallen kan echt niet. Voor korte stukjes is de lodger ideaal. Ik gebruikte hem vaak bij boodschappen doen. Ook in de efteling was het handig, Sam lag in de lodger in de kinderwagen, en gingen we een wachtrij in dan hing ik hem zo om. Ik lees hier vaak dat babys zo erg geknikt erin liggen, met de kin op de borst. Dat had ik eerst ook maar als je je kindje goed erin legt en de lodger goed afstelt dan ligt ie gewoon goed. Heerlijk comfortabel voor een baby! Voor langere stukken is hij niet geschikt, dan kun je beter knopen of bijv een manduca kopen.
nou hier en bij m'n zusje absoluut niet hoor. op verschillende manieren kind erin gelegd en ding afgesteld. mijn kindje nog op iets oudere leeftijd erin gedaan, nog bij de babywinkel af laten stellen maar het was echt 3x niets. zelfs bij het CB raadde ze af om het ding te gebruiken omdat ze er niet lekker in lagen en ze zelfs gevaarlijk zouden zijn.
Ik heb ook een soortgelijke zak geleend van iemand, en je merkt pas hoe vervelend ze zijn als je de alternatieven hebt geprobeerd.
Ik zweer bij de manduca. Je mag hem gebruiken gebruiken vanaf 3,5 kilo. Voor de meeste kindjes dus vanaf de eerste dag. Hij weegt niets en is heel gemakkelijk in gebruik. Je kunt hem gebruiken op buik, heup en later als je kindje iets groter is op je rug. Je kindje hangt niet in zijn kruis zoals bij een baby Björn, maar ze zitten lekker met de billen in het stof, het is een ergonomische drager. En ik kan met deze drager nog steeds mijn kindjes prima dragen. Echt een heerlijk ding.
Bij de oudste hadden we de lodger maar ik vond hem echt helemaal niet fijn ... Bij de jongste de bykay draagdoek gekocht en wat een geweldig ding !! ... Het knopen heb je zo onder de knie en ze mogen er gelijk in !!
Ik zou ook voor een ergonomische drager gaan. Manduca heb ik hier gehad. Voldeed prima maar vond het lastig om haar in mn eentje erin te krijgen en mn man is veel breder en bij gezamelijk gebruik, moesten we 'm steeds verstellen. Soms zat ie dan net niet goed. Hier wil ik straks een Bondolino en daarnaast nu ook een doek. Of beter gezegd andersom. Ik wil graag een draagdoek (hoppediz waarschijnlijk) en voor even snel met boodschappen doen en voor papa een Bondolino. Die wil ook geen doek
Ik had/heb de Marsupi. Die maak je vast met klittenband, en hij is ook tijdens het dragen daardoor heel makkelijk nog een beetje strakker te stellen (of losser). Ook daar mogen ze meteen vanaf het begin in. Het enige nadeel dat ik later ontdekte tov de Beco, is dat de Marsupi niet als rugdrager gebruikt kan worden. Naast mijn Marsupi SSC, had ik een hele zachte rekbare draagdoek. Dat vond ik in het begin heel moeilijk knopen met een pasgeboren baby. Het is namelijk een dikke doek, met daardoor heel veel stof. Nu ik handiger ben geworden in het knopen, wil ik deze doek echter wel weer vanaf het begin gaan gebruiken. Verder wil ik een geweven draagdoek (die dus niet meerekt), en ik ben van plan om die het meest te gaan gebruiken. Als je goed knoopt (er staan ontelbaar veel voorbeeldfilmpjes op youtube, waarin het langzaam wordt voorgedaan), kan je kindje er niet uitvallen, en het duurt na wat oefening ook écht niet lang om te knopen. Binnen een minuut heb je je baby wel op je buik hangen hoor! Succes met kiezen!
Bedankt voor de reacties! Ik heb even op internet rondgekeken naar de draagzakken/doeken die jullie genoemd hebben en heb denk ik een voorkeur gekregen voor de Beco Butterfly en Bykay (al lijkt die me misschien te warm in de zomer..)