Anders had ik nu een buikje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kitty, 24 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty

    Kitty Actief lid

    10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Hey meiden,

    Ik wil gewoon effe mijn ei kwijt. 5 maanden geleden had ik een missed abortion (klinkt verschrikkelijk, wat een term!!) En nu zijn er nog steeds mensen die aan mijn ouders vragen voor wanneer het nu is bij de jongste dochter. Valt het dan niet op dat er geen buikje verschijnt?! Ik verwacht dat de mensen het nu stilletjesaan allemaal gaan weten.

    Straks moet ik nog gaan geloven dat "good news travells faster than bad..."

    Succes meiden in de toekomst, ik begin weer af te tellen.

    Liefs Kitty
     
  2. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Owh wat lastig lijkt me dat.

    Het is ook zo'n twee-strijd. Wel vertellen of niet. Zijn altijd een aantal mensen die je het vertelt en is mooi nieuws dus gaat fast... Soms valt het op, bv ik die normaal rook en drink...dus vriendinnen er zo achter.

    Je zegt het heel subtiel van zwanger maarre nog even de kritische periode....maar daar luistert niemand naar en komen kadootjes, mailtjes en kaarten etc etc. Heel lief en geniet daar ook van

    Maar toch denk ik dan ooit wat als het mis maakt, hoe snel gaat dat dan rond. Mijn vriendinnen zeggen, we delen nu je blijdschap mocht het misgaan delen we je verdriet dat is ook waar.

    Ik hoop voor je dat je snel weer een dik buikje krijgt!!

    gr. cassandra
    xxx
     
  3. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi Kitty, ik herken jouw gevoel heel erg. Bij mij werd eind oktober een missed abortion geconstateerd, en als alles goed was gegaan was ik nu zo'n 24 weken op weg en had ik inderdaad ook een buik gehad.

    Ik dacht dat iedereen het wel zo'n beetje wist, maar vorige week kwam ik onze buurvrouw nota bene tegen, en die vroeg aan me of alles wel goed ging omdat ze me helemaal niet zag groeien. Dus ik uitgelegd dat het misgegaan is.

    Sterkte ermee! Groetjes, Wendy
     
  4. Kitty

    Kitty Actief lid

    10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Weet je wat ook altijd zo gek is, dat de mensen dan ineens heel vreemd beginnen te doen. Ze weten helemaal neit hoe te reageren en voelen zich enorm schuldig.

    Beetje grappig soms om te zien dat het voor hen moeilijker is om te vragen dan voor ons om te beantwoorden!

    Succes nog met de volgende pogingen
     
  5. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ja inderdaad, een vriendin die me belde om door te geven dat een andere vriendin bevallen was - overigens precies op de dag waarop ze bij mij missed abortion constateerden -, en toen ik mijn 'nieuws' vertelde had ze er spijt van dat ze het verteld had. Maar waarom? Ik bedoel: life goes on, en shit happens. Om er maar eens een paar clichés tegenaan te gooien. En natuurlijk is het naar en verdrietig, maar dat betekent niet dat ik niet meer kan genieten van andermans geluk.

    Jij ook veel succes met de volgende pogingen!

    Groetjes, Wendy
     
  6. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.150
    401
    83
    Het meest vreselijk vond ik de telefoontjes: mevrouw klopt het dat u zwanger bent? En bij een nee krijg je dan te horen maar in mijn gegevens staat dat u dan en dan uitgerekend bent etc...
    Heeft me aardig wat huilbuien opgeleverd en geen idee waardoor ze aan mijn tel. nummer kwamen.
     
  7. miranda1980

    2 okt 2005
    59
    0
    0
    Dag dames...ja, het klinkt mij ook allemaal bekend in de oren.
    Vorige week donderdag heeft eindelijk de curettage plaatsgevonden van mijn 2e miskraam. de 2e in 5 maanden tijd.

    Ik vind het ook nog heel moeilijk en mijn omgeving reageert of niet, of heel bot of ....

    Ik moet zeggen dat ik op dit moment met lotgenoten erover spreek op Lieve engeltjes.
    Dit helpt enorm en ik raad het iedereen aan die zijn kindje, tijdens de zwangerschap is verloren..hoe pril ook.

    Ik heb er veel aan en ook nu kan ik op elk moment bij hen terecht,.

    Heel veel sterkte en liefs, Miranda
    Mama van Sterretje* en Kaboutertje*
     

Deel Deze Pagina