ik word gek van die dekentjes en lakentjes... josefien trekt er ook aan en het is vaak een grote rommel in haar bedje... waarom mag je nou ook alweer geen dekbedje gebruiken? kan ik niet gewoon zo,n zelfde ledikant dekentje gebruiken en deze gewoon in een dekbedhoesje doen??? ik snap echt het verschil niet??? zou zelf die deken op maat kunnen maken dat hij in een dekbed hoesje past... ( ben dus niet echt van plan een dekbedje te gebruiken maar wil dekentje er gewoon indoen) gr Jose
Je mag best een dekbedovertrek gebruiken en daar de deken indoen, maar niet een dekbed in een dekbedovertrek. Het advies tegen een dekbedje is omdat deze te warm zijn en de baby de warmte niet goed kan afvoeren met mogelijk erg kwalijke gevolgen. Edit: Je moet natuurlijk het dekbedovertrekje wel goed vast instoppen zodat de kleine niet overhoops erin kan kruipen door de opening aan de onderkant. Een kleine kans maar het zal je maar gebeuren.
Ik gebruik ook een dekentje in een baby-dekbedovertrek hoor, zelfde reden als jij Heb laatst leuke dekbedoverteksetjes gehaald bij de Wibra, kostten maar 2,99 per stuk. Als het bij staat dat het voor een baby/ledikant-dekentje is passen ze prima hoor. Shopze!
ik heb ook een dekbedovertrekje om het dekentje heen. Hoor er verschillende verhalen over. Een dekbed bestaat uit verschillende lagen en daarom wordt het inderdaad veel te warm.