Zwanger en licht bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kittycat2018, 15 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kittycat2018

Kittycat2018 Actief lid

28 nov 2018
    105
    69
    28
    Vrouw
    Ik ben nu 6 weken en 1 dag zwanger en tot mijn grote schrik had ik net licht helder rood bloedverlies op het toilet met lichte buikpijn. Moet ik mij zorg en gaan maken voor een eventuele miskraam?. Wie heeft dit ook gehad en is het als nog goed gekomen??

Verloskundige geprobeerd te bellen maar het weekend is het gesloten. ..

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb het niet gehad maar ken veel verhalen van mensen die het wel hebben gehad, positief als negatief.
    Heb je veel bloedverlies? Heb je stolsels?
    Als je de vk niet kan bereiken zou ik even het ziekenhuis proberen.

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Spannend kan alle kanten op. Een verloskundige praktijk dicht in het weekend? Heeft ze geen dienst telefoonnummer

4. LLxx32

LLxx32 Actief lid

5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Ja ik heb het gehad. Toen hebben ze een vroege echo gemaakt met acht weken. Was niks aan de hand gelukkig.
    Zowel voor nod, als met een week of 10 en met 20 weken nog eens.

Het kan gewoon een gesprongen vaatje ook zijn na ontlasting/niezen/orgasme of zonder reden. Maar ik kan me voorstellen dat het angstig maakt.

Je vk heeft ook een spoednummer. Maar waarschijnlijk kan ze nu niet iets anders dan je eventueel geruststellen en afwachten totdat je op de praktijk kunt komen.

Maar bellen kan altijd. Succes!

5. Kittycat2018

Kittycat2018 Actief lid

28 nov 2018
    105
    69
    28
    Vrouw
    Kan wel met spoed praktijk telefonisch bereiken maar daar zal dit wel niet onder vallen. Praktijk zelf maandag weer geopend. Ik heb nog geen stiksels gezien en het was nu maar enkele druppels helder rood. Ik kwam erachter nadat ik wakker werd. Dus niets bijzonders gebeurt daarvoor

6. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    He bah wat naar. Zolang het bij een paar druppels blijft en je geen erge krampen en hebt of stolsels verliest zou ik het aankijken tot maandag. Mocht het wel echt erger worden dan gewoon het spoednummer bellen, daar zijn ze voor. Dan weten ze in ieder geval wat er speelt en kunnen ze je vertellen wanneer je aan de bel moet trekken. Ze kunnen weliswaar niets doen mocht het een mk zijn om dit te voorkomen maar wel fijn dat het een beetje in de gaten gehouden wordt.
    Ik heb overigens bij mijn oudste ook rond die tijd bloedverlies gehad en dat was uiteindelijk onschuldig. Hopelijk is dat bij jou ook zo! Sterkte

7. Kittycat2018

Kittycat2018 Actief lid

28 nov 2018
    105
    69
    28
    Vrouw

Is het bij jou ook na bloedverlies snel overgegaan op bruin bloedverlies? Dit is namelijk nu het geval bij mij.

8. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ja vrijwel direct na aanvang. En na een paar dagen was het helemaal weg

9. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Ik heb heftig bloedverlies gehad aan het begin rond 5 weken. Heftig als in: ik zat helemaal onder het bloed en moest douchen mezelf schoon te maken. Volgens de VK had ik een miskraam gehad, 2 weken later bleek ik gewoon nog zwanger te zijn :)

10. Kittycat2018

Kittycat2018 Actief lid

28 nov 2018
    105
    69
    28
    Vrouw
    WoW dat is ook bijzonder. Het kan dus nog alle kanten op blijkbaar. Ik heb alleen vanmorgen heler rood bloedverlies gehad. Dit waren maar enkele druppels en de rest van de dag alleen maar bruin. Hopelijk blijft het daarbij maar is wel even schrikken.

11. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Wat schrikken idd! Ik heb deze zwangerschap ook al2 keer bloedverlies gehad (1e keer rond jou termijn) en elke keer schrik ik ervan. Tot nu toe lijkt verder alles goed gelukkig.
    Als het hierbij verder blijft en je geen krampen hebt is dat denk ik een goed teken en zou ik het afwachten:)

12. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik heb ervaring met bloedverlies. Zowel positief als negatief. Deze zwangerschap al een stuk of 9x inclusief krampen en m'n kindje groeit als kool! :D Hoeft niet altijd slecht te zijn!

13. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik heb tot 10 weken eigenlijk non stop bloedverlies gehad. Bruin, roze en zelfs helderrood met stolsels.

Baby doet het prima.

Dus het hoeft echt niks te betekenen.

Deel Deze Pagina