Hoi hoi, Ik maak me een klein beetje zorgen.. Alweer.. Ik was op internet aan het kijken naar buikfotos van mensen die 15/16 weken zwanger zijn en toen schrok ik enorm. Ik zag al flinke buiken voorbij komen terwijl ik mijn eigen kleding nog draag! Vanaf wanneer droegen jullie zwangerschapskleding? Ik moet hierbij wel aangeven dat ik een 'flinke' tante ben, dus geen maatje 38 maar 44. Dat houdt ook in dat ik hogere broeken draag en geen heupbroeken. Wellicht scheelt dat? Ik ga ineens twijfelen of alles wel goed groeit ondanks ik regelmatig even de doppler pak om te luisteren naar ons klein wondertje. Benieuwd naar jullie reakties!
Ik draag bij deze zwangerschap sinds week 10 positie spijkerbroeken. Wel droeg ik ook nog veel eigen kleding daarnaast was nog super mooi weer en jurkjes enzo paste allemaal nog goed. Ik heb/ had normaal maat M/ 40 en een vrij platte buik waardoor het ook eerder te zien was. Dus is niet zo heel raar dat het wat langer duurt en wie weet heb je straks ook een mega buik
Het verschild heel erg per persoon hoor, maak je geen zorgen.. Ik zelf heb een lange buik waardoor mijn buikje ook pas later te zien was en het langer duurde voor mijn baarmoeder hoger dan mijn navel zat! We hebben nu een heerlijk gezond vrolijk zoontje van bijna 4 maanden! Oh en ik droeg trouwens vanaf rond de 23 weken ergens zwangerschapskleding..
Dat de buik nog niet te zien is begrijp ik wel maar inderdaad ik ging me afvragen als mensen zo'n buik hebben..... Stel dat die buik onder mijn vetlaagje verstopt zou zitten dan zou ik mijn eigen kleding niet meer passen hihi. Dus ik dacht huh ergens klopt het niet. Moet met de doppler ook nog erg laag om het hartje te horen dus dan zal het daaraan liggen. Ben vrij groot dus wellicht ook een lange buik zoals je dat noemt
Dat zal ook een reden zijn denk ik zo! Wel fijn hé, dat je thuis zo het hartje kan luisteren dat is vaak een hele gerust stelling! En mocht je evt. Nog vragen hebben over je buikje, kun je deze natuurlijk ook aan de verloskundige vragen.. zo kwam ik ook bij "lange buik" haha. Geniet lekker van je zwangerschap!😊
Pas sinds een paar weken is het echt noodzakelijk geworden dat ik positiekleding draag. Daarvoor kon ik nog in een aantal broeken en leggings van mezelf, misschien heeft het er ook mee te maken dat ik hoog draag dwz mijn buik groeit eerst omhoog en minder naar voren. Daarnaast kan het zijn dat je in de breedte draagt of naar binnen toe....geen reden tot paniek dus.
Ik ben juist geen flinke tante maar erg tenger en ik droeg bij de eerste pas bij week 20 zwangerschapskleding maar toen zelfs nog in combinatie met eigen kleding. Nu zal het ongetwijfeld eerder "moeten" maar nu bij week 10 is er nog niks te zien dus voorlopig is het nog niet aan de orde. Is echt per persoon en zwangerschap verschillend..
Ik ken iemand die kon 9 maand lang haar eigen broeken aan al was het met een open knoop .... de verloskundige zegt dat je baby goed groeit niet je buik !! Probeer lekker te genieten
Ik droeg ook pas in week 21of 22 een positiebroek. Ook hier omdat ik kennelijk een lange buik heb. Veel ruimte.
Geen zorgen joh!! Ik heb maat 36 en begon in week 20 positiebroeken te dragen. Nu ben ik 7 weken zwanger, maar pas vanaf week 5 mijn broeken al niet meer zo goed. Denk dat ik deze keer al snel een buikje krijg.
Meis, iedereen groeit anders. Probeer jezelf daarin niet met een ander te vergelijken. Ik heb ook broekmaat 44, normaal wel een platte buik (alleen dikke billen haha) en dacht ook van nou dat zal vast wel heel laat te zien zijn. Maar bij mij zag je toch echt na 8 weken een darmen buikje en na 12 weken had ik echt een bultje. Nu groei ik ook alleen naar voren in een toeter en van achteren zie je zelfs niks. Ik deed met 8 weken al een zwangerschapbroek aan. Uiteindelijk met 20 weken zaten die dingen echt niet meer lekker. Nu draag ik alleen maar jurken en normale losse broeken. Eigen tops heb ik tot een week of 20 vol kunnen houden en toen begonnen ze echt te spannen. Je kunt het kopen wanneer jij daar behoefte aan hebt. Bij de een is dat vroeg en de ander doet met 37 weken het knoopje los en draagt helemaal geen speciale kleding.
Op TLC heb je een tijdje het programma I Didn't Know I was Pregnant gehad. Die vrouwen hebben ook bijna geen buik gekregen en droegen de hele zwangerschap hun eigen kleding maar hebben wel gezonde baby's gekregen. Dus alles kan wat betreft buik. Ikzelf ben klein en dik (maat 42/44) maar moest bij eerste zwangerschap rond de 7/8 weken al een andere broek aan. Heb die nog niet uit gehad omdat ik mijn buik er niet afkreeg. Na deze zwangerschap ga ik daar hard aan werken.
Ik kon bij mijn eerste zwangerschap heel lang mijn eigen kleding aan, spijkerbroek was op het laatst wel met open knoop. Had met 37 weken voor het eerst een positiejurkje aan en ben 3 dagen later bevallen. Wel was ik door de misselijkheid en overgeven 8 kilo afgevallen, ik paste in de eerste helft van de zwangerschap erg ruim in mijn eigen kleding. Bij de 2e met 27 weken positiebroeken gekocht, paste toen echt niet meer in mijn eigen broeken. O ja, normaal maat 36. Had verwacht dat een zwangerschap heel snel te zien zou zijn omdat ik niet zoveel ruimte heb om het te "verstoppen" (naar binnen te dragen), maar blijkbaar kon het dus wel. Ik herken het wel, ik heb regelmatig naar buiken zitten kijken dat ik dacht gaat het wel goed. Maar het is inderdaad het belangrijkste dat de baby groeit en niet hoe hard je buik groeit.
Zoals bij de andere reacties te lezen is, verschilt het per vrouw en per zwangerschap. Bij mijn eerste zwangerschap duurde het ook veel langer voor het zichtbaar was, de tweede gaat echt een stuk sneller. En soms hoor je wel eens dat een tweede of derde zwangerschap juist minder zichtbaar is dan de eerste. Het kan allemaal en hoeft geen reden tot zorg te zijn
Hier met 13 weken eerste broeken aan maar meer omdat met zittend beroep mijn riem niet lekker zo. Nu 22 weken en 1 zwangerschaps broek moet ik nog steeds soms optrekken omdat hij afzakt anders. In mijn groep zijn er ook heel veel dames echt al heel rond terwijl ik dacht van waar zit onze kleine meid dan. Komt vast goed!
Bij mijn eerste was ik 10 kilo afgevallen en daarna wel aangekomen en ik hoefde geen andere kledingstukken te kopen. Ik was hoogzwanger en had een heel klein buikje. Sommige buren waren verrast toen ik opeens met een kinderwagen liep. Bij deze is het anders. Ik heb al positiekleding gekocht, omdat mijn buik nu wel veel sneller groeit. Ik zou je niet gek laten maken door foto's van dikke buiken. Ieder is verschillend. Het belangrijkste is de gezondheid van jou en je kindje in je buik
Even een andere vraag over positiekleding. Hebben jullie er ook last van dat de buikband die vast zit in de broeken zo ontzettend los zit? Bovenste helft staat letterlijk los van de buik, verder zit het ook ontzettend los. Als ik er een hempje overheen aan heb lijkt het net alsof ik een verfrommeld shirtje eronder draag :/ Dacht eerst dat het aan het merk zou liggen. Maar heb 3 verschillende merken, allemaal met hetzelfde effect. Zit er aan te denken om de banden maar in te gaan nemen, want dit zit echt niet lekker.
Ik draag vanaf ongeveer 20 weken zw broeken. Ik heb veel lagere heupbroeken die aldoor nog precies onder mijn buik uitkwamen, alleen met 20 weken werd het een beetje krapjes allemaal.
Je buik groeit er vanzelf in, in het begin zaten ze bij mijn ook los, maar ik sloeg ze dan gewoon om. Ondertussen komt de buik band niet eens mijn hele buik meer over als je gaat innemen, doe het wel zo dat als je buik groeit, je het weer kan uithalen! Anders zitten ze snel te krap denk ik.
Iedereen groeit anders! ik ken een meisje met maatje 36, super slank, en die had met 38 weken nog steeds geen echt zichtbare buik Ik paste met 8/9 weken mijn eigen broeken al niet meer (ook niet met elastiekjes bij het knoopsgat, alleen wagenwijd open en gulp open, en dan nog was het strak ), mijn darmen hoopte enorm op en hield vocht vast, ondertussen pas ik ook geen eigen shirts meer en heb ik gewoon een goed zichtbare zwangere buik. en ik krijg rustig van de ene collega de reactie : Tsjee, weet je zeker dat het er geen 2 zijn, en 5 min later van een andere: jee wat een kleine buik heb je, gaat het allemaal wel goed?