Was afgelopen maandag zo misselijk(daarvoor natuurlijk ook wel, maar maandag werd het toch behoorlijk heftiger, moet daar wel bij opmerken dat het ook mn eerste werkdag weer was na de vakantie, maar toch), 2x op het punt gestaan om over te geven Toen heb ik toch maar de tip geprobeerd om een cracker met wat water te nemen vóór het opstaan. Werkelijk een gouden tip!!! Wie daar ooit is achter gekomen, kan ik wel zoenen!!! Nu nog wel gevoelig op de maag en nog steeds maar kleine porties eten maar ik voel me zoveel beter en energieker! Dit wou ik toch even kwijt
Ik ga maar gelijk crackers inslaan dan. Ben steeds bang dat ik in het openbaar ga overgeven, in de supermarkt ofzo.. pff errug! Bedankt voor de tip!
Dit werkt inderdaad in kleine mate. Tegen echt misselijkheidsgeweld is het helaas niet opgewassen... Fijn dat het bij jou werkt!!
Bij mij werkte trouwens alleen maar 1 soort crackers, van de toko: http://www.wingyipstore.co.uk/pictures/82369/mid/Sky_Flakes.jpg
Ja, is een algemeen gegeven tip om wat lichts te eten voor je uit bed komt. Mijn gouden tip is drink ontbijt! Ik vond alles vies voelen in mn mond, ontbijtkoek, crackers, banaan, brood, ging van alles kokhalzen zodra ik het aan mn tandvlees voelde ( happen ) drinkontbijt was echt mijn redding!
Haha, ja ieder zijn ding! Ik kan die van Hero absoluut niet uitstaan, die associeer ik met klontjes, maar die uit zo'n melkpak met perziksmaak vond ik heerlijk! Maar ik hem me wat staan kokhalzen met "eetbaar" eten zeg... Bah, gelukkig is dat voorbij nu!
mischien stom, maar ik had ook vel last in het begin van misselijkheid en niets binnen kunnen houden. maar bij mij hielp coca cola heel erg goed, geen goedkope cola maar echte cocacola. XXX Gusam
Ik drink ook elke ochtend een glas cola, en daarna 2 geroosterde broodjes. Meer en iets anders blijft er niet in. Cola is mijn redmiddel geweest de afgelopen weken (en dan te bedenken dat ik het normaal echt niet wegkrijg )
ik drink het ook iedere ochtend..die nieuwste smaak vind ik lekker en toch kots ik hem iedere ochtend uit...maar meestal gaat het daarna wel weer en kan ik gewoon brood eten want meestal sterf ik daarna vd honger
Ik liep de hele dag rond met van die Dextro druivensuiker. Als het echt heel erg was nam ik er eentje. Overigens heb ik toen ik 9 weken zwanger was ook medicatie gehaald. Dit werkte bij mij heel goed!
Het is blijkbaar toch heel persoonlijk wat DE gouden tip is, want ik kreeg geen enkele soort cracker door mijn keel. Vreselijk vond ik het. Maar ik had hier op zp gelezen over ginger ale. Normaal gesproken lus ik dit niet maar ik dacht, toch maar proberen. En ja hoor, dit bleek voor mij de gouden tip te zijn. Ik heb dus wekenlang hiervan een glaasje gedronken bij het opstaan. Maar de meeste eer gaat toch naar primperan.(medicatie tegen misselijkheid) Nu gebruik ik dat niet meer maar ik drink nog wel iedere ochtend een glaasje prik. Cola, 7 up etc. Als ik dat niet doe, moet ik geheid overgeven. Zo vreemd, want normaal gesproken moet ik er toch niet aan denken om mijn dag met frisdrank te beginnen. Voor mijn zwangerschap dronk ik ook eigenlijk nooit frisdrank, hooguit 's avonds in het weekend. Dames succes met de misselijkheid!!
Voor iedereen helpt denk ik wat anders. Ik dronk ook redelijk wat dingen met koolzuur maar toen bleek het juist erger te worden. Ook van zoete dingen sochtends werd ik misselijk, het maakt gewoon zuur. Ik eet sinds dien twee boterhammen met hartig en drink ochtends alleen water, dan gaat het goed. Charlie
Nou, hier ook eentje die 18 weken last had van misselijkheid. Bij mij hielp helemaal niets: crackers, beschuit, ginger ale, vanille vla...Noem maar op, het mocht allemaal niet baten. Sinds 2.5 week gaat het weer beter, ik kan nog steeds niet tegen vlees, zuivel of gekruid eten, maar dat is nog te doen. Succes allemaal!
Grappig om te lezen allemaal, al helemaal de Ginger Ale! Moet er niet aan denken... @MG2009 voor mij was het wel de gouden tip, jammer voor je dat het niet bij jou helpt!
tja, nu in mijn 2de zwangerschap dus geprobeerd voor het opstaan iets te eten, voor ik uitgegeten was moest ik al rennen naar wc. Helaas. Ik denk dat het best persoonlijk is wat helpt. Op dit moment is het vaak zo dat wat ik de ene dag in de winkel koop omdat ik juist daar trek in heb, het me de volgende dag al enorm tegen kan staan. Heel apart. En idd tegen echt misselijkheid geweld helpt amper wat. Bij mijn 1ste zwangerschap was er amper sparke van eten. Niets hield ik binnen. zelfs al at en dronk ik niets moest ik toch om de 3 kwartier overgeven. Ben toen ook regelmatig opgenomen i.v.m dreigend uitdrogen. Ook toen was het steeds weer wat anders zoeken wat een beetje hielp. Dus een groot deel zal je ook zelf denk ik moeten bedenken, al kun je allerhande tips uitproberen.
Hahaha MG, precies mijn gedachte Fijn dat het bij jou wel helpt hoor ts! Hier helpt er vrij weinig eigenlijk. Vooral in het begin moest ik echt niet aan iets zoets denken, bah. En als ik echt zo'n misselijkheidsbui heb dan ga ik echt niks eten/drinken, komt er geheid weer uit.
Mijn gedachte Ik ben 25 weken misselijk geweest toen ik van Thijmen zwanger was en ik kon de mensen doe over een cracker begonnen voor het opstaan wel slaan! Helaas hielp niets... Nou had ik het wel redelijk extreem (in de zin dat ik ook geen water binnen hield over het algemeen) maar toch...
ik denk ook dat er vrij weinig aan te doen is..net als bij obstipatie...helpt bij mij ook niets tegen..en ook genoeg tips daartegen maar ze werken niet..ja 1 dag misschien...het gaat vanzelf wel weer over