Zwangerschapskleding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama30, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb 2 positiebroeken (zitten echt heerlijk), 2 leggings, 2 jurkjes, 2 vesten en een paar shirts. Verder gebruik ik mijn eigen 'oude' effen shirts eronder (lekker met een colletje nu). Verder heb ik 3 nieuwe BH's (gewoon een grotere maat) gekocht en mijn lage heupslips passen gewoon nog. Toevallig had ik nog een leuke lange winterjas die wat rekbaar is en ik volgens mij ook nog wel een tijdje aankan.

Qua winkels/merken heb ik overal wat van, goedkoop is H&M, Miss Etam ook, maar die vind ik allemaal erg groot en niet zo leuk. Via internet kun je ook veel vinden, maar de maat is erg moeilijk te bepalen, zeker voor broeken. Voor elk merk valt t weer anders uit. Ik heb bv een broek van noppies maat XS en een van prenatal, maat M!
    En sommige kledingstukken kun je ook prima uit de normale collectie halen, maatje groter dan normaal bijvoorbeeld.

De speciale positiewinkels hebben vrij dure kleren, maar wel erg leuk. Ik heb er wel wat van, maar soms zijn de prijzen echt belachelijk.
    Ik zocht een simpele bolero, vond een leuke van Zerotonine, kostte hij 80 euro! Beetje idioot voor zo'n klein lapje stof.

Succes en veel plezier met shoppen!

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, dat is heel leuk als je een "normaal" maatje hebt. Ik heb al de grootste confectiemaat en ben dus wel verplicht tot positiekleding. Er zijn helaas maar weinig winkels die maat 44/46 hebben, ook in de zwangerschapscollectie, daar moet je echt goed naar zoeken en om nou met een joggingbroek over straat te gaan...
    Gelukkig zijn leggings en tunieken in de mode!

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik vind vooral Mamalicious echt een aanrader. Dat is het zwangerschapsmerk van Vero Moda. Die hebben leuke modieuze kleding. Ook Noppies en Queen Mum hebben een leuke collectie.
    Bij Esprit en H&M kun je voornamelijk veel basic dingen kopen, ook altijd handig.

4. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    Hallo,

Ik heb al mijn positiekleding bij de outletwinkel van miss etam gekocht. Ik heb letterlijk 2 broeken van 5 euro, een paar shirts voor 10 euro etc. etc. Er moet toevallig wel iets tussen zitten wat je leuk vindt. Soms zat er niks bij naar mijn smaak.
    Even zoeken waar ze zitten in Nederland, maar ik weet dat er verschillende filialen zijn. Voor 150 euro had ik echt een heel nieuwe garderobe aan positiekleding.

5. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    2 spijkerbroeken van de H&M gekocht, geloof 40 euro pstuk. Niemand zag dat het positiebroeken waren. Zijn strakke/skinny modellen.
    Ook andere broeken daar voor weinig en zien er uit als gewone broeken, oftewel, die kan je wellicht daarna ook nog dragen.
    Je hebt bij de Hema stretch hempjes (in die plastic pakjes) deze in maat L draag ik overal onder (omdat alles te kort word) die hempjes zijn heel lang en dan loop je niet in je blote buik/rug.
    Verder bhs van prenatal 15 euro (vond ik wel een must). en onderbroeken van de Hema (zelfde als altijd, past prima)
    Een paar basics combineren met wat je hebt!
    Abonneer je op nieuwsbrieven zoals prenatal dan weet je wanneer er uitverkoop oid is. Verder knip ik overal de kortingsbonnen uit. Je krijg overal tijdschriften en folders. Die bonnen steek ik in mn portemonee, nu heb ik bijna altijd wel ergens`15 tot 25% korting. Scheelt toch weer!

6. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Ik kreeg via mail ooit reclame over een shop-maandag van Futur Maman.
    Zij schijnen om de zoveel tijd een speciale koopmaandag of dinsdag te hebben in magazijnen in Breda en Rotterdam. Dan wordt de hele collectie voor 10,00 per stuk aangeboden.
    Weet niet waar je woont, maar voor mij was het veel te ver, anders was ik wel even gaan kijken. Futur Maman heeft verschillende merken, en mooi spul.
    Mammaliscious is over het algemeen erg hip en goed betaalbaar.
    Suc6!

7. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
  8. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    hey
    ik vond die zwangerschaps kleding in de winkel maar te duur en zitten bij mij niet zo heel lekker ben van me zelf een lat (nu een lat met buik :) ) dus die zwangerschaps broekken flubberde om mijn heupen
    dus ben ik naar een hobby winkel gegaan en gevraagd of hun dat elastiek verkopen en ja hoor speciale positibroek elastiek hebben ze (zo een band) heb ik een broek van me zelf tot onder de gulp afgeknipt en de achter kant gelaten zoals ie is voor die 6 euro zit het goddelijk

miss is dat ook een idee voor anderen die met het zelfde probleem zitten

liefs ancie en sucses met shoppen

9. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Ik heb ook best wel veel gekocht maar wel allemaal bij H&M, C&A en Miss Etam. Ik kan het gewoon niet laten om daar toch weer even te kijken en wat te kopen. Heb nu weer een coltrui gezien bij C&A maar eigenliijk heb ik niks nodig.

Ik heb gisteren een groen vestje gekocht bij Miss Etam en daar hebben ze nu al op veel artikelen 40% korting, ze noemen het de najaarskorting. Dat vestje was dus normaal €29,95 en nu met 40% korting maar € 17,95. Daarvoor kon hem niet laten hangen. Dit model kun je ook nog na de zwangerschap gewoon aan.

Ik zou gewoon eens bij deze winkels gaan kijken.

Veel liefs
    Nataly

10. elasMIEKje

elasMIEKje Actief lid

14 feb 2006
    152
    0
    0
    Ik heb vandaag net een paar leuke vesten aangeschaft van c&a normale collectie via wehkamp, ik heb gezocht naar vesten die je aan de bovenkant sluit en aan de onderkant openstaan en dan allemaal 1 maatje groter dan normaal.

Bij de Scapino had ik laatst een hele leuke gebreide jurk gekocht, die groeit nog lekker mee en staat super met een legging eronder.

Kijk dus vooral ook eens bij de gewone kleding in de goedkopere winkels. Zonde om voor een paar maanden veel geld uit te geven.

Onderbroeken heb ik bij de zeeman gekocht, gewoon 100% katoen in maat xxl, kost niet veel! bh's heb ik van de hema speciale zwangerschaps zonder beugel ik vind deze echt lekker zitten. ik heb er 4, 2 witte en 2 zwarte.

en verder inderdaad marktplaats, goed snuffelen, elke dag even kijken of er wat nieuws is.

Succes!

11. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik vind het vest van Noppies van de wintercollectie 2008 (gebreid, grijs met capouchon)helemaal fantastisch...dusss zodra ik daar inpas ga ik m dirct kopen :D

12. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Nou Robin over dat vest gesproken..... Waar kan je die in hemelsnaam kopen. Zoek me een ongeluk naar dat vest en kan het nergens vinden. Baal er echt van.

13. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    dat vest heb ik aangehad bij de Prenatal.
    Vond hem niet mooi zitten, zeker niet voor dat geld.
    Maar dat is natuurlijk persoonlijk

14. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ja heb hem ook gezien bij prenatal, maar zie ik er nu niet meer helaas.

15. zogelukkig

Waar zitten die outlets van Miss Etam?

16. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Ik ken er eentje in Den Haag: Grote Marktstraat tegenover de Bijenkorf...

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

volgens mij ook een in Bataviastad, in de Flevopolder

18. zogelukkig

19. mira1310

mira1310 Lid

25 okt 2008
    16
    0
    0
    ik had ook een vraagje, tot welke maat gaat positiekleding?

ik ben net zwanger maar ik heb nornaal maat 50/52, is zwangerschapskleding er ook in die maten?

20. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik heb me al een ongeluk gezocht op internet en daar kon ik 'm in iedergeval niet vinden. Binnenkort maar eens in de stad kijken bij een paar zwangerschapswinkels :D

Deel Deze Pagina