Zwangerschaps Ichias

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BabyOnBoard, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas blijk ik naast bekkeninstabiliteit waarschijnlijk ook ichias te hebben, waardoor ik niet veel meer kan doen overdag's en snachts wakker lig van de pijn.

Ik ben ondertussen ruim 35 weken zwanger. Nu heb ik wel een folder mee gekregen voor fiso, maar is dat nog de moeite?

Zijn er meer mensen met ichias en wat hebben jullie er tegen gedaan?

2. iCk

iCk Lid

3 jul 2008
    36
    0
    0
    hallo

ik heb het ook gehad in mijn zwangerschap toen ik zo'n 20 weken zwanger was van mijn 1e..

kheb er eiglijk om eerlijk te zijn niks aan gedaan want het helpt je toch allemaal niks...
    de pijn blijft hoe dan ook tenminste dat was bij mij het geval..
    ik dacht ook dat ik er vanaf zou zijn als ik bevallen zou zijn maar ook dat was niet geval. ik bleef het houden..
    n heb er nu nog steeds last van.. wel merk ik nu weer zwanger ben dat het gewoon weer erger is maar je blijft het voelen..

mischien is dat niet in alle gevallen zo hoor..

suc6 ermee iig...

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hoi hoi

een paar dagen geleden heb ik ook een topic hierover geopend! Ik heb ook ichias (vermoeddelijk) maar de fysio kan er gezien mijn termijn niet zoveel meer aan doen. Na de zwangerschap moet het als het goed is weggaan.
    Ik heb het alleen aan de linkerkant, maar het maakt voor mij niet uit op welke zij ik 's nachts lig, de kramp en het knellende gevoel krijg ik toch wel. Soms iedere nacht een aantal keren, soms niet, maar ik weet wel dat het verdomd zeer doet!!

Zoals ICK zegt moet je het wel in de gaten houden, want het gaat dus niet altijd weg na de bevalling.
    Volgens mijn fysio is het bij mij een combinatie van bekken klachten en ichias. Dit komt omdat mijn beeb heel diep ligt en al volledig is ingedaald.

Is jouw kindje al ingedaald? want toen kreeg ik er alleen maar meer last van. :(

Gezien jouw termijn zou ik wel nog een afspraak maken! Alle pijnvermindering is mooi meegenomen toch??
    Succes ermee en hopelijk ben jij er ook zo vanaf!

4. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties, ik heb net een mailtje gestuurd naar de fiso met de vraag of ze nog wat voor me kunnen doen. Maar vind die oefeningen altijd zo nutteloos :)

Ik heb het tijdens/na mijn 2de zwangerschap ook gehad alleen wist ik toen niet wat er aan de hand was. Toen was het ook maar 'af en toe' en maar aan 1 kant , nu is het echt heel heftig en pijnlijk en aan 2 kanten.:(

De kleine is al deels ingedaald maar het word inderdaad steeds pijnlijker... dus dat zal wat worden als 'ie' helemaal ingedaald is straks.

Deel Deze Pagina