Help! Advies nodig bij keuzes uit 2 banen (zwanger)

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by stampvamp, Feb 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Ok het kan nog wel eens een lang verhaal worden maar ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen..

Wij wilden graag een brusje voor dochter, dus net daarvoor aan de gang gegaan.. tot ik 2 weken terug ineens wat hoorde van een sollicitatie en de dag later ineens waarschijnlijk nog een 2e keus had voor een andere baan waar ik langere tijd al wilde solliciteren..
    toen dachten wij zelf ineens missschien nog even uitstellen als je daar aan de gang kunt..
    een paar dagen later bleek echter dat ik dus al zwanger was ;) dus dat ging niet meer op :D

Baan 1 gaat om callcenter medewerker bij een bedrijf wat niet zo heel fijn te bereiken is op de fiets wel, maar mocht ik met de bus moeten om bepaalde redenen dan is het nog 15min lopen en dit is een probleem zeker straks als ik een keer tot half 10 savonds moet werken 15 min moet lopen en dan de bus mis (en een half uur savonds laat in een niet zo geweldig buurtje moet wachten) de tijden zijn geen vaste werktijden.. plus zaterdagen / avonden.. en ik maak me daar zorgen over wat betreft opvang regelen.. ik kan en wil niet alleen afhankelijk zijn van schoonouders en mijn moeder.. dit is namelijk een 2 maanden terug gebleken dat zodra dit onverwacht ineens niet kan ik een groot probleem heb, en dat wil ik niet riskeren met een nieuwe baan!
    voordeel hier is dat je een beetje je eigen richting kunt kiezen (commercieel of sales of combinatie) en dat ik daar een half jaar contract krijg (wat heel prettig is omdat ik dan ongeveer tegen mijn verlof aan zit qua periode als het afloopt )
    ik hou er uiteraard rekening mee dat het dan niet verlengd word en ik na een half jaar wazo en ww krijg maar ik ben wel in elk geval zeker van een half jaar werk..

Baan 2 is een baan waar ik dus al langer op wilde solliciteren ik weet niet waarom maar ik werd al een jaar naar de site getrokken en wilde dan solliciteren op de functie binnendienst medewerker.. en dat terwijl toch niet helemaal duidelijk was wat de funtie precies inhield (wel de omschrijving maar niet wat voor product je moet verkopen)
    Telkens solliciteerde ik niet omdat ik dacht dan verpest ik het als mijn brief niet pakkend genoeg is.. ik zat niet zo heel lekker in mijn vel namelijk ;)
    Een maandje ofzo terug toch gedaan eindelijk, na 2 weken nog niks gehoord, toen heb ik gemaild of mijn sollicitatie wel was aangekomen omdat ik ook geen bevestiging heb gehad en dat ik het sonde zou vinden als ik niks hoor omdat mijn sollicitatie niet binnen gekomen was ;)

2. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Nu kreeg ik dus 2 weken terug een mailtje sochtends vroeg of ik mijn cv nogmaals wilde sturen, dit deed ik direct en binnen 10min had ik mail terug of ik smiddags al op gesprek kon komen.. Oppas geregeld en gegaan.. 10min voor ik de deur uit stapte kreeg ik mail van baan 1 dat ik daar op training mocht, dus dat ik aangenomen was..
    Dan ga je sowieso wel met een fijn gevoel solliciteren natuurlijk :)

Eenmaal daar voelde het meteen prettig toen ik binnen stapte, heel leuk gesprek waarbij de baas ook veel interesse had in mijn webwinkel en uitleg gaf over de functie. ik werd steeds enthousiaster :D toen moest ik nog een belcase doen een paar dagen later.
    Dit gedaan en ondanks dat deze niet perfect ging (immers geen ervaring in dergelijke functie) had ik wel een goed gevoel omdat ik zelf ook aangaf dat ik van fouten juist leer en met die feedback iets kan doen natuurlijk..
    en hij zei ook je hebt een prettige telefoonstem en je bent enthousiast dus het was zeker niet slecht.. het was best goed voor een eerste gesprek zonder ervaring!

Ik zou woensdag of vrijdag horen of ik aangenomen was (had nog 4 sollicitaties) maar donderdag had ik dus de training van baan 1, dus daar ben ik gewoon heen gegaan omdat ik nog niks gehoord had donderdag..
    vrijdag middag laat kreeg ik het verlossende bericht, ik was aangenomen wel in de eerste instantie voor 12 uur maar goed hier zijn flinke bonussen ook te verdienen en geen opvang nodig dus dat was niet heel ongunstig in vergelijking met de andere..

dit was dus vorige week vrijdag en zaterdag daarvoor hebben we dus ontdekt dat ik zwanger was (dus na de eerste gesprekken bij beiden bedrijven zeg maar)
    het eerste wat ik dacht was ik zeg niks want bij mn dochter kreeg ik groen licht te blijven bij mn werk tot de laatste proefdag vna 2 maanden toen ineens kon ik toch gaan..
    dit wil ik niet nog een keer meemaken en dan die stress dat ik niks meer kan vinden...

maar ja ineens kreeg ik het gevoel het voelt niet goed, bij baan 1 niks zeggen heb ik geen problemen mee, dit is een leuke baan maar zie mezelf daaar geen jarenlang werken en een toekomst opbouwen.. het is een baan, leuk en thats it zeg maar.. dit heeft ook heel erg te maken met de nadelen die eraan kleven ;)

baan 2 daarentegen zie ik echt als een grote uitdaging waar ik voor 300% voor wil gaan en dit voelde dus vanaf het eerste moment goed, het feit dat ik zonder dat ik wist waarom steeds naar die site getrokken werd, de manier hoe het nu is gelopen en gewoon de klik met de baas die er is.. het geeft mij het gevoel dat dit echt heel goed kan uitpakken .. het voelt gewoon goed.. als ofhet zo moest zijn..

maar ja wat nu..

gaan voor de baan van mn dromen waar ik echt razend enthousiast over ben, hier niks zeggen tot na de proeftijd van 1 maand en dan maar hopen dat ik na die 3 maanden eerste contract nog zeker 3 maandjes mag blijven..

of het donderdag WEL zeggen en uitleggen dat ik het liever nu hoor als het een belemmering is omdat ik niet over 3 maanden werkloos wil zijn en het totaal begrijp als ik maar 2x 3 maanden krijg ivm mn verlof en dan even uit dienst zou moeten en terug kan komen na verlof.. (om wat meer begrip te tonen en te laten zien dat ik de baan echt graag wil) ik heb dus ook al gezegd dat minder uren geen belemmering is dus dat zegt ook al iets he..

en dan het risico nemen dat ik niet aangenomen word en dus bij de andere baan moet starten waar mijn hart niet ligt zeg maar..

het is niet vaak dat je ergens de kans krijgt zonder ervaring (geloof me ik solliciteerde al bijna 2 jaar! en ik ben hier zo blij mee het voelt niet goed dit weg te gooien)

maar ja bij baan 1 kan ik dus wel een half jaar sowieso werken en hoef ik me over 3 maanden geen zorgen te maken over of ik wel werk heb tot bevalling of niet..

wat zouden jullie doen? ik heb zelf dus een negatieve ervaring met werk en zwangerschap..
    maar ik lees gelukkig hier ook best vaak dat eerlijkheid juist gewaardeerd word..
    dus vind het erg lastig :(

hoop dat iemand me kan helpen de juiste beslissing te nemen, wellicht ga ik er met jullie advies iets anders tegenaan kijken.. als iets niet duidelijk is of meer info over de baan hoor ik het wel dan zal ik het toelichten het is al zon lang verhaal geworden dus ik ga nu even reacties afwachten eerst :D

Share This Page