Intake kraamzorg

Discussion in 'Zwangerschap' started by aletta, Oct 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aletta

aletta Lid

May 2, 2007
    42
    0
    0
    Wat komen ze bij je doen voor een intake van de kraamzorg :(:
    Ik heb namelijk geen flauw idee :rolleyes: Komen ze kijken hoe de kinderkamer er uitziet en als ik alles wel in huis heb :(:

Groetjes Aletta :D

2. lkm

lkm Actief lid

Apr 3, 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    ik ben gebelt en ze hadden wat vragen er is niemand aan huis geweest

3. Samama

Samama Niet meer actief

Volgens mij berekenen ze aan de hand van een aantal vragen op hoeveel uur kraamzorg je recht hebt. Ik weet het niet precies hoor, bij mij moeten ze ook nog komen, maar mijn kraambureau heeft wel gezegd dat ze bij je eerste kindje langskomen voor de intake.

4. AlRe

AlRe Bekend lid

Mar 8, 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Ze hebben wat vraagjes of je goed vind of er een stagiare komt, of er buiten gerookt mag worden, of je huisdieren hebt, of je bed op klossen staat.
    De procedure wordt uitgelegd en er wordt gekeken naar de kinderkamer.

5. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Hier is dus niet gekeken naar de kinderkamer. Die was niet af maar hebben er ook niet naar gevraagd. Het arbo lijstje word afgewerkt:
    woonsituatie, trappen, lift, staat vanonderhoud van de woning en buurt, veiligheid van de buurt. Of je een huisnummer plaatje/ naamplaatje hebt en of er een straatnaam bord staat. (dit voor als de bevallingbegint en de bevallingsassistente moet midden in de nacht je huis zoeken)

Of er agressieve mensen in huis wonen, of je veilige electrische aparatuur hebt. Of je huisdieren hebt en of die overal mogen komen incl babykamer.
    Bed op juiste hoogte, of er een babybadje aanwezig is. Waar je gaat voeden, of er gerookt word in huis.
    Of je watervoorzieningen hebt op de verdieping waar je slaapt/ gaat bevallen

Of je de nederlandse taal goed vaardig bent, of je veel mantelzorg hebt en of er specifieke gebruiken of gewoontes zijn.

Verder voor de kraamhulp zelf, word je zorgdossier in orde gemaakt met alle persoonlijke gegevens.

Basisuren zijn 44 uur, die krijg je eigenlijk altijd (je mag ook minder als je zelf wil dat kun je na de bevalling bespreken met de kraamhulp)
    Meestal bekijken ze na de bevalling of je meer uren krijgt. Dit als je bijv een zware bevalling hebt gehad of dat de borstvoeding niet lukt of andere oorzaken.

Mocht de kraamhulp niet bevallen of t klikt niet kun je t bureau bellen dan krijg je een ander!

(heb even mijn lijstje erbij gepakt hihi)

6. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    hier hebben ze niet gekeken nar de kinderkamer, wel uitgelegd hoe het werkt, hoe laat de kraamhulp komt etc

7. aletta

aletta Lid

May 2, 2007
    42
    0
    0
    Dank jullie wel voor deze snelle reacties.

Groetjes Aletta

8. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Ze zijn bij mij wel aan huis geweest,maar het enige wat ze hebben gedaan is het info boekje met me doorgenomen. Had dus ook eigenlijk wel telefonisch gekunt.

9. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Bij mij is er vandaag iemand langsgeweest. Heel veel papierhandel doorgenomen en ik kon al mijn vragen die ik nog had stellen.
    Verder heeft ze de babykamer en onze slaapkamer bekeken.
    Het duurde hooguit een half uurtje maar was wel even leuk.

Groetjes Debby

10. Niet meer actief

Bij mij heeft ze op mijn verzoek even naar t kamertje gekeken, ze zei dat t op zich niet nodig was om te bekijken, maar ik wilde t zelf graag.

Veel gewoon veel info gegeven, kraamdossier aangemaakt, ik kon vragen stellen etc.

11. pollywol

pollywol Actief lid

Aug 14, 2007
    264
    0
    0
    Hier alleen telefonische intake: of je huisdieren hebt, wat je voor de bevalling in huis moet hebben en of je borstvoeding geeft. Dat was het wel, een telefoontje van ca. 10 minuten. Ze vinden het hier niet nodig om huisbezoeken te doen, dat doen ze alleen als ze denken dat er iets mis is of zo. Ach, wel zo lekker, snel klaar!

12. pollywol

pollywol Actief lid

Aug 14, 2007
    264
    0
    0
    Wat een uitgebreide intake! Dit soort dingen bespreekt bij ons de verloskundige allemaal! De kraamzorg komt pas zo laat bij de bevalling, dat dit soort dingen niet meer van belang zijn, toch?
    Je krijgt trouwens de 44 uur alleen als je bv geeft, bij fv krijg je 4 uur minder. ik heb zelfs geen foldertje van het kraambureau. O ja, doet me eraan denken dat ik het telefoonnummer even op internet opzoek!

13. Niet meer actief

Deze dingen zijn bij mij ook wel allemaal besproken, als ik t zo lees. En de kraamzorg is bij mij uberhaupt niet bij de bevalling, want ik beval in t ziekenhuis.

14. pollywol

pollywol Actief lid

Aug 14, 2007
    264
    0
    0
    Toch vind ik het wel een beetje overdreven. Deze dingen zien ze vanzelf als ze komen. En dat niet alleen, je kunt er niets aan veranderen. Of moet je dan voor de kraamhulp een kraan aanleggen boven? Misschien dat ze hier in het zuiden wat flexibeler werken of zo? :rolleyes:

15. Niet meer actief

Haha dat zou wel wat zijn ja, een kraan aanleggen. Ik heb ook geen idee waarom ze dat allemaal willen weten, misschien zodat ze weten waar ze aan toe zijn?

Ik zie trouwens dat we bijna gelijk lopen Pollywol, ik ben 1 dagje eerder dan jij uitgerekend :)

16. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hier zijn de afgelopen donderdag geweest.
    kreeg een map met een lijst wat de kraamzorg elke dag bij houd, een temp lijst voor mij en het kindje,er werd gevraagt hoeveel huis dieren we hadden,of we een stagiere wilde,er werd gezegt hoeveel uur we kregen en dat was het.
    boven heeft ze niet eens gekeken ,binnen een half uurtje was het klaar.

17. pollywol

pollywol Actief lid

Aug 14, 2007
    264
    0
    0
    Spannend he? Als maandag mijn verlof begint ben ik helemaal in de stemming: laat maar komen :D

18. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik hou helemaaaaal niet van dat soort bemoeienis. De dingen die ik hier lees, zien ze vanzelf wel. Ik heb bijvoorbeeld mijn babykamer nog niet af, wordt ik daar straks op afgerekend?

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

nee hoor, als hij met 37 weken maar af is

20. Niet meer actief

Thunder, zie het niet als bemoeienis, maar ze zijn er om jou te helpen, niet andersom. Ze geven dus vooral info voor jou en jij kan vragen stellen.

Share This Page