Suikerdips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pinkie88, 8 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Bijna 26 weken zwanger, derde zwangerschap, en ik heb nog nooit zo weinig energie gehad. Ik lijk er ook niet tegenop te kunnen slapen (al hebben we verre van perfecte nachten).

Mijn man is momenteel thuis, dus ik kan echt wel mijn rust nemen en kan 's ochtends vaak een uurtje blijven liggen, maar ik blijf enorme dips in energie hebben.

Ik ben vanochtend rond 9u energiek opgestaan, heb gegeten, me aangekleed, een was geplooid en een beetje met de kindjes gespeeld, en nu is het 11u30 en lig ik weer op de bank bij te komen. Het is alsof op zo'n moment van het ene op het andere moment alle fysieke en mentale energie uit me stroomt.

Gek genoeg helpt het zo'n moment vaak om wat cola te drinken, waardoor ik meer en meer begin te denken dat het iets te maken heeft met suiker. Is dit een realistische piste en is dit iets dat ik verder moet laten onderzoeken, of is het gewoon een zwangerschapsklacht die ik er maar bij moet nemen?

Ik ben trouwens Belgische, dus 2 weken geleden is standaard de suikertest gedaan, en ik heb zeker geen zwangerschapsdiabetes (uurtje na drinken van 50g glucose suikerwaarde van 90, max is 130).

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.828
    18.548
    113
    Vrouw
    Ik heb hier ook last van.. na een goede nacht sta ik met energie op, ik ontbijt en doe wat in huis en vervolgens valt al m'n energie weg en kan ik niks doen zonder compleet buiten adem te zijn.
    Gek, want als ik dan een tijdje rustig aan heb gedaan en wat fruit heb gegeten en wat heb gedronken gaat het weer.. het is ook altijd in de ochtend! De rest van de dag heb ik er geen last van eigenlijk.
    Ik denk dat het er gewoon bij hoort, heb het dan ook nog nooit nagevraagd bij de vk.
    Heb geen hoge bloeddruk en ook geen zwangerschapssuiker. Hb is op het randje, maar niet te laag.

Deel Deze Pagina